Beantwoord

Internetpakket uitbreiden

  • 20 August 2020
  • 8 reacties
  • 114 keer bekeken

Hallo,

 

Ik heb momenteel al internet en tv van KPN. Ik zie nu dat er een internet pakket is van 1000/500, momenteel heb ik 500/500. Ik wil graag uitbreiden, maar in mijn kpn zie ik die optie niet staan. Hoe kan ik uitbreiden?

 

Mvg,

 

Martijn

icon

Beste antwoord door Chrizziey 21 August 2020, 12:13

Bekijk origineel

8 reacties

KPN is momenteel de glasnetten aan het opwaarderen. Als de mogelijkheid bij jouw er nog niet is dan is jouw net nog niet aan de beurt geweest. Geduld dus nog. (heb je al die snelheid wel nodig, dat is meer iets voor een klein kantoor).

Je kunt het ook in de gaten houden via Fourstack.

Hallo,

 

Ik heb momenteel al internet en tv van KPN. Ik zie nu dat er een internet pakket is van 1000/500, momenteel heb ik 500/500. Ik wil graag uitbreiden, maar in mijn kpn zie ik die optie niet staan. Hoe kan ik uitbreiden?

 

Mvg,

 

Martijn


je zult als je een oud abonnement hebt over moeten stappen naar hussel

je gaat in veel gevallen veel meer betalen bij deze overstap

ik heb zelf ook 500/500 en dat werkt prima

hou er ook rekening mee dat alles op het thuisnetwerk het ook moet kunnen

bij een switch naar 1000/500 zijn nogal wat klachten over niet haalbaar en zo

als ik u was had ik de 500/500 zo gelaten

 

De snelheid is bij mij al wel beschikbaar, dit geeft zelfs KPN aan. “Via een glasvezelaansluiting is de maximaal haalbare internetsnelheid op uw adres: 1000Mbit/s download en 500 Mbit/s upload” Echter staat deze snelheid vervolgens niet bij de opties.

 

Bij pakket wijzigen zie ik het wel staan, maar dan resten mij alsnog wel wat vragen. Ik heb nu “Internet en TV 4K”, ik zou dan het pakket “Hussel Internet 1 Gbit/s” kiezen.

 

Hoe zit het dan met 4K tv? Ik zie dan bij verwijderde opties de “4K tv-ontvanger” staan. Bij de nieuwe opties staat dan wel een “Interactieve TV met een TV-ontvanger”. Is dit dan wel dezelfde ontvanger? Ook zie ik bv het “KPN 4K Ultra HD pakket” bij verwijderde opties staan. Wat houdt dit dan precies aan? Idealiter zou er voor mij niks veranderen, behalve de internetsnelheid.

Reputatie 7
Badge +16

Hallo @Martijn Jansen,

Voor die snelheid heb je minimaal hussel nodig als abonnementsvorm.  Als je overstapt dien je zelf wel bij televisie '’Ik wil in 4K kijken'’ aan te vinken als je 4K wilt behouden. Anders zul je inderdaad terug gaan naar HD.  Het 4K ultra hd pakket is een oude abonnementvorm, deze zal sowieso verwijderd worden, maar je behoud wel de films en series en zenders als je bovenstaande optie activeerd. 

 

Hallo @Martijn Jansen,

Voor die snelheid heb je minimaal hussel nodig als abonnementsvorm.  Als je overstapt dien je zelf wel bij televisie '’Ik wil in 4K kijken'’ aan te vinken als je 4K wilt behouden. Anders zul je inderdaad terug gaan naar HD.  Het 4K ultra hd pakket is een oude abonnementvorm, deze zal sowieso verwijderd worden, maar je behoud wel de films en series en zenders als je bovenstaande optie activeerd. 

 

Ok, dus als ik het goed begrijp gaat de oude abonnementsvorm er sowieso uit en zal ik op termijn moeten overstappen op een hussel abonnement?

 

Als ik nu dus “Ik wil in 4K kijken” aanklik, behoud ik ook mijn huidige ontvanger? Aangezien er dus bij verwijderde opties een 4K ontvanger staat, en bij nieuwe opties “Interactieve TV met een TV-ontvanger”

Reputatie 7
Badge +16

Ok, dus als ik het goed begrijp gaat de oude abonnementsvorm er sowieso uit en zal ik op termijn moeten overstappen op een hussel abonnement?

Nee. Bedoel eigenlijk te zeggen dat het 4K ultra HD pakket bij een overstap naar hussel altijd verwijderd wordt. Aangezien hier een nieuwe vorm voor is ontwikkeld. Dit heeft niks je huidige abonnementsvorm te maken. Je behoud na overstap gewoon je 4K zenders. Alleen de naam van het pakket is anders.

Als ik nu dus “Ik wil in 4K kijken” aanklik, behoud ik ook mijn huidige ontvanger? Aangezien er dus bij verwijderde opties een 4K ontvanger staat, en bij nieuwe opties “Interactieve TV met een TV-ontvanger”

Correct. Het is puur een pakket aanpassing. Aangezien je in je oude pakket standaard beschikte over 2 ontvangers, dit is nu allemaal optioneel. Daarom worden deze opties eerst verwijderd tijdens de overstap en later weer toegevoegd als nieuwe optie. Dit is puur een technische aanpassing en je behoud je huidige ontvangers gewoon. Let wel op dat je als je twee ontvangers wilt, dit actief dient aan te passen. 

@ChrisWissink Ik heb zojuist de bestelling gedaan. Bedankt voor de hulp!

Reputatie 7
Badge +16

@ChrisWissink Ik heb zojuist de bestelling gedaan. Bedankt voor de hulp!

Geen probleem en graag gedaan! Mocht je nog vragen hebben, stel ze gerust.

Reageer