Beantwoord

Internetproblemen Experia Box V10

  • 27 December 2020
  • 8 reacties
  • 73 keer bekeken

Sinds vanochtend 10 uur is het internetlampje op onze Experia Box V10 rood geworden, en heeft het geen connectie meer met internet gemaakt. Het glasvezelmodem doet het voor zover we kunnen zien gewoon (alle drie de lampjes staan op groen), en ik kan bij de Experia webinterface via zowel WiFi als Ethernetkabel. In de webinterface wordt inderdaad ook aangegeven dat er geen WAN-verbinding is. We hebben alle configuraties van resets, power on/off en zelfs fabrieksresets van de Experia Box geprobeerd, maar tot dusver geen succes. Ook de ethernetkabel tussen de Experia Box en het glasvezelmodem hebben we vervangen, maar dat maakte geen verschil (en het lampje bij de WAN-poort op de Experia box ging in beide gevallen ook gewoon branden).

Nog ideeen voor wat er gedaan kan worden?

icon

Beste antwoord door Maja van KPN 29 December 2020, 13:50

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

8 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Hi Valeriaan, welkom hier. 

Heb jij ook het glasvezelkastje zelf 10 seconden stroomloos gemaakt? 

Zou je je KPN profiel willen aanvullen met alle relevante gegevens en hier een seintje willen geven als je dit hebt gedaan? Dan kan ik ook even meekijken. :relaxed:

Reputatie 7
Badge +30

Je hebt nog niet weer gereageerd, @ValeriaanMens. Heb je inmiddels weer werkend internet? 

@Alex_P We hebben het glasvezelkastje minutenlang (10+) uit gehad, zowel tegelijkertijd met de Experia Box, als los ervan.

@Erik_ Mijn huisgenoot heeft contact gehad met de klantenservice, en die hebben een nieuwe Experia Box opgestuurd. Ik ging er vanuit dat dit het probleem wel zou verhelpen, maar nu hebben we vanochtend de nieuwe box geïnstalleerd, en deze haalt WEL de oude instellingen op, maar maar geen contact met het internet. Exact hetzelfde probleem doet zich voor met de nieuwe Experia Box.

Reputatie 7
Badge +20

Hmm, dan moet hier toch maar even iemand naar komen kijken. Ik heb het eerst mogelijke moment gekozen waarop er een monteur beschikbaar is, morgenochtend tussen 08:00 en 10:00. Schikt dat? Zo nee, lukt het later op de dag of op een andere dag wel?

Om vandaag te overbruggen, heb ik extra data toegevoegd aan je mobiele nummer, zodat je via die weg in ieder geval weer online kunt :slight_smile:

@Maja_ Ik zat op hetzelfde spoor, dus heel graag sturen jullie een monteur. Het is niet alsof ik echt ergens hoef te zijn momenteel, dus ergens tussen 8 en 10 is prima! We zien hem/haar graag tegemoet. 

Reputatie 7
Badge +20

Prima, dan laten we de afspraak zo staan! Laat je weten of alles weer in orde is morgen?

@Maja_ Zal ik doen, bedankt voor de hulp tot zover!

Reputatie 7
Badge +20

Als ik je lijn bekijk, lijkt alles nu weer in orde te zijn. Is dat ook echt zo? Hoor het graag nog even van jullie zelf :blush: