Beantwoord

Internetsnelheid

  • 8 November 2019
  • 8 reacties
  • 149 keer bekeken

KPN zegt zelf in zijn nieuwe testprogramma dat mijn internetsnelheid te laag is. Nadat zij op afstand dat hebben verbeterd is de snelheid nog te laag. Ik moet dus maar een versterker kopen. Ik zit nog geen 10 meter van de Experia box. Dus de afstand kan het probleem niet zijn.

Mijn conclusie: KPN levert niet wat ze zou moeten leveren. Misschien moeten ze wel een Experia box laten maken met een extra versterker….

 

Jammer.

 

icon

Beste antwoord door Joep1965 8 November 2019, 15:39

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

8 reacties

Badge +19

Helaas klopt jouw conclusie niet. De provider levert tot aan de Experiabox en alles wat daarna komt is voor jou. Zie het als het energiebedrijf. Die levert tot aan de meterkast en de rest moet je zelf doen. Wil je een extra stopcontact dan moet je dat zelf regelen. Daarbij is wifi gevoelig voor omgevingsfactoren. er is zoveel op wifi anno 2019 dat het wifi netwerk langzaam maar zeker dicht slibt. Er zijn twee oplossingen. Zet je experiabox op een centrale plek in het huis. De meterkast is de slechtste plaats. Of plaats op iedere verdieping een "wi-fi versterker". en dan wel bekabeld. Het is veel werk maar je krijgt er geen spijt van. En nee geen extra versterker in de experiabox zoals jij voorstelt. dat geeft overlast aan je buren.

Reputatie 6
Badge +7

Onzin dat ligt via WiFi puur aan jezelf en je omgeving en heeft niets met KPN te maken.

 

De opmerking: “nog geen 10 meter en de afstand kan dus het probleem niet zijn” zegt al voldoende.

Reputatie 3
Badge +1

Volgens mij heeft Jaap het over internetsnelheid niet over de WiFi snelheid.

Ik geef toe dat het lijkt alsof ie het over WiFi heeft maar noemt het nergens.

De goede vraag zou zijn: gebruik je 2.,4 of 5 en heb je geprobeerd “storende” factoren weg te halen (DECT en zo). 

Er zijn 101 mogelijke oplossingen voordat je de Experia op de salontafel zet, dus iets meer hulp aan Jaap zou lekker zijn… (waarschijnlijk ook meer mensen hier).

Reputatie 6
Badge +7

De termen: versterker en 10 meter afstand lijken mij voldoende aanwijzingen?

Reputatie 3
Badge +1

De termen: versterker en 10 meter afstand lijken mij voldoende aanwijzingen?

Jouw voettekst ook.

Deze man vraagt om hulp geen nietszeggende antwoorden.

Verplaatsen van de Experia box is geen hulp, maar afschuiven.

Je hebt met mensen te maken die alleen maar lezen wat er staat en het niet begrijpen, dus is het handig als je begrijpelijke dingen zegt, maar ik laat het hierbij...

Badge +19

Ik heb toch echt in Jip en Janneke taal een eventuele oplossing aangedragen lijkt me.

Reputatie 7

Hoi @Jaap1952, als het over de WiFi verbinding gaat kan je de het eerste bericht van Joep bekijken, hij geeft daar een mogelijke oplossing aan. 

Door de manier waarop het omschreven is doet het heel erg vermoeden dat het inderdaad om WiFi gaat. Wordt het beter met die tips?

Reputatie 7

Hoi @Jaap1952, ik heb nog geen reactie van je gezien. Heb je de genoemde tips al kunnen toepassen en kijken hoe het daarmee gaat?