Beantwoord

Internetsnelheid 50/50 of 100/100?

  • 8 June 2019
  • 8 reacties
  • 613 keer bekeken

Goede avond.

Ik zat mijn abonnement eens door te kijken en volgens mij klopt er iets niet met mijn internet snelheid.
Ik zag dat ik betaal voor een 100/100 aansluiting, maar voor zo ver ik weet heb ik een 50/50 aansluiting.
Jullie internet snelheidstest geeft ook een snelheid van 50/50 aan.
Ik weet dat ik voor een bepaalde periode de 100/100 aansluiting heb gehad, maar na afloop is de snelheid terug gegaan naar 50/50. Alleen zie ik nu dat ik dus wel nog steeds betaal voor 100/100.
Kunnen jullie dit voor mij nakijken.

Alvast bedankt voor de moeite en met vriendelijke groet

Adri van Saarloos
icon

Beste antwoord door Erwin van KPN 18 June 2019, 10:44

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

8 reacties

Hoi @adje66 . Welkom op het forum!
Wat een nare verrassing! Ik zie dat je je profiel al hebt ingevuld en ben het gelijk gaan uitzoeken. Op dit moment staat het snelheidspakket 100/100 aan. Dat is zo te zien al een flinke tijd actief (Actief sinds 04 januari 2016) en hiervoor betaal je 4,99 p/m extra.
Ik begrijp dat jij thuis maar 50/50 haalt? Mag ik vragen hoe je dit gemeten hebt? Om een zuivere meting te krijgen adviseren wij een bedrade computer. Terwijl de rest van de hardware, binnenshuis, is uitgeschakeld. Bij een glasvezel verbinding is er vaak nog een beetje overhead. Dus je zou dan makkelijk aan je 100/100 moeten komen.
Als het consequent op 50/50 blijft moeten we hier werk van maken. Ik lees graag je bevindingen!
https://www.kpn.com/internet/speedtest.htm
Hallo Erwin.
Allereerst bedankt voor je snelle reactie.
Het klopt dat de 100/100 optie al zo lang aanstaat. Ik heb ook altijd deze snelheid gehaald thuis. Zelfs draadloos haalde ik minmaal 95 en regelmatig de 100. (Ik heb glasvezel). Ik heb het nu al verschillende keren geprobeerd maar zit nu zowel met kabel als draadloos tussen de 48 en de 51 soms 52. Dus ben bang dat er iets mis is. Kan jij mij hierbij helpen of moet ik andere maatregelen nemen.
Ik hoor het graag van je.
Vriendelijke groet
Adri van Saarloos
Zal ik je daar maandag even over bellen, @adje66 ? Dan spreken we het allemaal even snel door en als de snelheid ondermaats blijft kan ik direct een monteur voor je inplannen.
Dat is prima Erwin. Ik ben de hele dag mobiel bereikbaar.

Vr.gr. Adje66
Hallo Erwin.
Ik hoop dat je dit nog leest.
Een paar maanden geleden heeft een medewerker van KPN samen met mij een extra wifi kanaal opgezet. Ik sprak gisteren iemand die mij de tip gaf om dit extra kanaal te verwijderen en de mediabox helemaal te recetten. Na dit gedaan te hebben was de 100/100 snelheid weer helemaal terug. Dus het probleem is opgelost.
In ieder geval bedankt voor je medewerking.

Met vriendelijke groet
Adri
Dat is goed nieuws, @adje66 . Ik ben blij dat het nu weer werkt zoals het hoort. Ik snap het alleen nog niet. Wat voor kanaal was dat dan? Moest je daarvoor in de webinterface van de experiabox? Ik vraag dit om er zelf van te leren en voor de mensen die meelezen. 🙂
Hoi Erwin.
Ik ben zelf niet zo thuis in het hele gebeuren, maar zal proberen het uit te leggen.
Een aantal maanden terug verbleven er tijdelijk een flink aantal mensen bij ons in huis. Wanneer we met z'n allen internet gebruikte liep de boel nog wel eens vast.
Met behulp van een medewerker van KPN hebben we samen toen een extra verbinding opgezet. Hierdoor konden we het aantal inloggers over twee verbindingen verdelen. Dit moest inderdaad in de webinterface van de experiabox, maar vraag me niet hoe we dit gedaan hebben, ik heb alleen enkele instructies punt voor punt uitgevoerd.

vrgr adje66
Dankjewel! Ik vermoed dat dit het zogenaamde gastnetwerk is geweest. Hier kun je in de webinterface van de v10 een hoeveelheid bandbreedte aan toewijzen. Dat moet het haast wel geweest zijn! Dank voor de update! 🙂 Ik zal dit als oplossing markeren zodat anderen hier bij vergelijkbare issues ook even naar kunnen kijken.