Vraag

Internetsnelheid

  • 3 December 2020
  • 8 reacties
  • 65 keer bekeken

Op mijn adres zou de maximaal haalbare internetsnelheid 31 mbps moeten zijn. In het verleden kwam ik maar tot ongeveer 18 tot 20 mbps, waardoor ik 3 super wifi versterkers heb aangeschaft. De snelheid vloog omhoog naar inderdaad 31 mbps. Maar nu, enkele maanden later, is de snelheid nog maar 24mb. Maakt niet uit of ik na de wifi check van kanaal wissel, snelheid komt bij lange na niet meer in de buurt van de 31 mbps. Heb draadloos internet en door de super wifi versterkers nu wel overal in  huis goed werkend internet.  Alleen de snelheid van 31 mbps haal ik niet.


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

8 reacties

Reputatie 4
Badge +5

Hoi @RobertH54, welkom op het forum! Er zijn veel factoren die invloed hebben als je een wifi test doet. Jouw maximale snelheid is 31 mbps. Dat betekend dat wanneer er geen apparaten aangesloten zijn en je een bekabelde test doet, je 31 mbps zou moeten halen. Het is dus niet gek dat je de 31 mbps niet haalt Het beste om te doen is een bekabelde test zonder dat er apparaten aanstaan die invloed hebben op de snelheid van het signaal!

Na het installeren van de super wifi punten (3 stuks) ging de snelheid flink omhoog van circa 20 mbps naar 31 mbps. Niet bekabeld. Maar naarmate de tijd verstrijkt en KPN volgens haar berichten diverse verbeteringen in het netwerk in mijn buurt heeft doorgevoerd, is de snelheid weer gedaald naar circa 24,7 mbps download en 6,3 mbps upload. En dat vind ik onbevredigend na mijn investering van €199,00 voor de 3 wifi versterkers.  Als er op mijn adres 31mbps geleverd kan worden, dan verwacht ik dat ook te krijgen. 

Reputatie 4
Badge +5

@RobertH54 Zou je je contactgegevens nog toe kunnen voegen aan je profiel? Dan kijk ik even mee. Zoals ik vertelde horen wij 31 mbps te leveren op de Experiabox. Dit kun je testen door een bekabelde test te doen. Het je ook al eens geprobeerd de wifi kanalen van de 2.4 / 5 Ghz te wijzigen (als je de wifi manager doorloopt, wordt alleen het 2.4 Ghz kanaal gewijzigd)? Dit kun je via deze pagina doen!

@RobertH54 Zou je je contactgegevens nog toe kunnen voegen aan je profiel? Dan kijk ik even mee. Zoals ik vertelde horen wij 31 mbps te leveren op de Experiabox. Dit kun je testen door een bekabelde test te doen. Het je ook al eens geprobeerd de wifi kanalen van de 2.4 / 5 Ghz te wijzigen (als je de wifi manager doorloopt, wordt alleen het 2.4 Ghz kanaal gewijzigd)? Dit kun je via deze pagina doen!

Mijn gegevens heb ik aangevuld. Ben benieuwd wat jouw uitkomst is. M.vr.gr. Rob

Reputatie 4
Badge +5

@RobertH54 De maximaal haalbare snelheid op dit adres is 30.8 mbs (download) en 6.7 mbs (upload). Ik heb de vaste lijn doorgemeten en hieruit kwam: Geen fouten in het KPN domein gevonden. Dat betekent dat wij de snelheid leveren die wij zouden moeten leveren. Er zijn zo veel factoren die invloed hebben op de wifi verbinding. Wifi is nou eenmaal altijd slechter dan een bekabelde verbinding. Mijn advies is om in te loggen op de Experiabox en de kanalen van de 2.4 / 5 Ghz te wijzigen. Daarnaast een bekabelde test en draadloze test doen. Hiervoor wel alle apparaten die verbinding hebben met internet uitschakelen. Je kunt het beste via deze site een test doen.

@RobertH54 De maximaal haalbare snelheid op dit adres is 30.8 mbs (download) en 6.7 mbs (upload). Ik heb de vaste lijn doorgemeten en hieruit kwam: Geen fouten in het KPN domein gevonden. Dat betekent dat wij de snelheid leveren die wij zouden moeten leveren. Er zijn zo veel factoren die invloed hebben op de wifi verbinding. Wifi is nou eenmaal altijd slechter dan een bekabelde verbinding. Mijn advies is om in te loggen op de Experiabox en de kanalen van de 2.4 / 5 Ghz te wijzigen. Daarnaast een bekabelde test en draadloze test doen. Hiervoor wel alle apparaten die verbinding hebben met internet uitschakelen. Je kunt het beste via deze site een test doen.

 

Sebastiaan, ik zou niet weten hoe ik dat moet doen. Als jij mij kunt helpen graag; ***

 

Pagina informatie

Deze pagina biedt de mogelijkheid om de WiFi basic parameter(s) te configureren.

WiFi aan/uit configuratie

WiFi aan/uit

 Aan     Uit

 

WiFi SSID configuratie

Hoe kies ik het juiste beveiligingstype?

2.4GHz & 5GHz

SSID naam

 

Beveiligingstype

 WPA/WPA2 WPA2  

Beveiligingssleutel

 

 

WiFi globale configuratie

2.4GHz

Kanaal

Auto (1, 6 or 11)Channel 1Channel 2Channel 3Channel 4Channel 5Channel 6Channel 7Channel 8Channel 9Channel 10Channel 11Channel 12Channel 13

Modus

Mixed(802.11b+802.11g+802.11n) Mixed(802.11g+802.11n) Mixed(802.11b+802.11g)  IEEE 802.11n Only IEEE 802.11g Only IEEE 802.11b Only 

Snelheid

 Tot 450Mbit/s

 

5GHz

Kanaal

AutoChannel 36,40,44,48Channel 52,56,60,64Channel 100,104,108,112

Modus

Mixed(802.11a+802.11n+802.11ac)Mixed(802.11a+802.11n) IEEE 802.11n Only 

 

 

Snelheid

Tot 1.3Gbit/s

 

 

Admin: gegevens verwijderd i.v.m. privacy

@RobertH54 De maximaal haalbare snelheid op dit adres is 30.8 mbs (download) en 6.7 mbs (upload). Ik heb de vaste lijn doorgemeten en hieruit kwam: Geen fouten in het KPN domein gevonden. Dat betekent dat wij de snelheid leveren die wij zouden moeten leveren. Er zijn zo veel factoren die invloed hebben op de wifi verbinding. Wifi is nou eenmaal altijd slechter dan een bekabelde verbinding. Mijn advies is om in te loggen op de Experiabox en de kanalen van de 2.4 / 5 Ghz te wijzigen. Daarnaast een bekabelde test en draadloze test doen. Hiervoor wel alle apparaten die verbinding hebben met internet uitschakelen. Je kunt het beste via deze site een test doen.

 

Sebastiaan, ik zou niet weten hoe ik dat moet doen. Als jij mij kunt helpen graag; ***

 

Pagina informatie

Deze pagina biedt de mogelijkheid om de WiFi basic parameter(s) te configureren.

WiFi aan/uit configuratie

WiFi aan/uit

 Aan     Uit

 

WiFi SSID configuratie

Hoe kies ik het juiste beveiligingstype?

2.4GHz & 5GHz

SSID naam

 

Beveiligingstype

 WPA/WPA2 WPA2  

Beveiligingssleutel

 

 

WiFi globale configuratie

2.4GHz

Kanaal

Auto (1, 6 or 11)Channel 1Channel 2Channel 3Channel 4Channel 5Channel 6Channel 7Channel 8Channel 9Channel 10Channel 11Channel 12Channel 13

Modus

Mixed(802.11b+802.11g+802.11n) Mixed(802.11g+802.11n) Mixed(802.11b+802.11g)  IEEE 802.11n Only IEEE 802.11g Only IEEE 802.11b Only 

Snelheid

 Tot 450Mbit/s

 

5GHz

Kanaal

AutoChannel 36,40,44,48Channel 52,56,60,64Channel 100,104,108,112

Modus

Mixed(802.11a+802.11n+802.11ac)Mixed(802.11a+802.11n) IEEE 802.11n Only 

 

 

Snelheid

Tot 1.3Gbit/s

 

 

Admin: gegevens verwijderd i.v.m. privacy

Nog bedankt voor de hulp Sebastiaan. Gisteren is een monteur geweest en heeft het probleem opgelost. In de centrale was een kabel los en van slechte kwaliteit. Na reparatie vloog de snelheid omhoog naar 34,9Mbps. Dus een heel verschil met de 6,7Mbps van daarvoor. 

Reputatie 4
Badge +5

@RobertH54 Oei, de bekabelde snelheid kwam dus daadwerkelijk niet op het modem binnen. Fijn om te horen dat het nu verholpen is!