Vraag

Internetsnelheid bekabeld maximaal 100 mbps, via wifi wel goed.

  • 20 October 2021
  • 28 reacties
  • 3451 keer bekeken

Ik heb 500 mbps glasvezel internet van KPN maar op mijn desktop wordt de snelheid gemaximeerd op 100 mbps. (Wifi werkt prima)

Nu lees ik op internet dat dit meestal komt door beperkingen van hardware zoals switch of kabels maar ik heb een gigabit switch (Netgear GS105) en Cat5E kabels dus ik zou niet weten waar het aan kan liggen. 


Ik heb een aantal dingen geprobeerd:

  • Op mijn PC staat de “Realtek PCIe GbE Family Controller”. Ik heb hiervoor de laatste driver geïnstalleerd. Geen verandering. 
     
  • Als ik via “Eigenschappen” het IPV6 protocol aanvink veranderd er ook niets.
     
  • Via Eigenschappen > Geavanceerd instellen op “Snelheid & Duplex” werkt niet want dan “herstart” de boel en staat hij weer terug op “Advanced EEE” met als waarde “Uitgeschakeld”. 
     
  • Ten einde raad heb ik het glasvezelmodem en de KPN box gereset maar ook dat levert niets op.


Alle ideeën zijn welkom!

 

 


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

28 reacties

@Bakstra

Kun je nog proberen alle drivers te verwijderen van de netwerk kaart (on board) 

Herstarten en dan door windows 10 (neem ik aan) laten zoeken en installeren 

 

 

@Bakstra

Kun je nog proberen alle drivers te verwijderen van de netwerk kaart (on board) 

Herstarten en dan door windows 10 (neem ik aan) laten zoeken en installeren 

 

 

Ik heb de drivers wel geüpdatet dus misschien is dat de reden dat ik nu ineens wel gigabit internet heb staan bij de ethernet eigenschappen. En een snelle test wijst uit dat dat inderdaad het geval is. Ik snap er weinig van maar in ieder geval is het probleem opgelost. Dank voor al je hulp!

@Bakstra

Mooi dat het opgelost is 👍