Beantwoord

Internetsnelheid fors gedaald na werkzaamheden aan netwerk in de straat

  • 29 August 2021
  • 2 reacties
  • 31 keer bekeken

Sinds kort is mijn internetsnelheid (koper, max 100 mbps) fors gedaald (naar 65 ipv 95 mbps). Deze snelheid meet ik bekabeld (WiFi iets lagere down/upload). In mijn eigen configuratie is niets veranderd, wel weet ik dat er in de straat aan het netwerk is gewerkt. Op zich is de snelheid wel voldoende om alles in huis te doen, maar toch vind ik het geen fijn idee. Heeft iemand een suggestie waardoor dit kan komen en welke stappen ik kan nemen om de snelheid wat hoger te krijgen?

icon

Beste antwoord door Marcia van KPN 30 August 2021, 13:24

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

2 reacties

Reputatie 7
Badge +30

Hoi Frank, ik wil je adviseren om even te bellen met ons! (0800-0402). Je neemt de KPN Service Plus optie af en de collega's zitten dus klaar aan de telefoon om je er mee te kunnen helpen :grin: . Heb je al eens geprobeerd om de bekabeling tussen het IS/RA punt en de Experia Box te controleren? En is jouw laptop/pc op het moment dat je de speedtest doet, het enige apparaat dat verbonden is? En heb jij zelf nog iets als een splitter/switch/extra router in je netwerk? Zou je eens kunnen testen zonder die apparatuur in dat geval?

Hallo Marcia, ik zal even bellen, dank voor je advies. De bekabeling zal ik ook checken, dat heb ik niet gedaan. Er zitten switches tussen maar ook als ik die uitschakel dan levert dat hetzelfde resultaat. :-(