Beantwoord

Internetsnelheid is gehalveerd van 10Mbps naar 5Mbps

  • 3 May 2021
  • 28 reacties
  • 612 keer bekeken


Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

28 reacties

Hallo @Dol je zou een USB-wifi-dongle dualband kunnen kopen om toch van de 5.0-band gebruik te kunnen maken, maar het beste blijft bekabeld te werken met een LAN-kabel, kwaliteit minimaal CAT5e, beter nog CAT6.

Succes.

 

In theorie zou je de verstoring moeten weghalen, wat er wellicht op neer komt dat je je buren moet vragen hun 2.4GHz wifi uit te zetten zodat jij met jouw router/laptop geen last meer hebt. Of geen magnetron gebruiken die vernaggeld ook het 2.4GHz wifi signaal.

Maar de monteur heeft z’n werk goed gedaan en het is nog geen 5 december. Het lijkt alsof je ervan uit gaat dat KPN jouw een nieuwe laptop schenkt dan wel ook jouw eigendommen gaat upgraden of fixen.

Kabel gebruiken, een 5GHz wifi USB stick kopen, wifi module in laptop vervangen zijn zo wat opties. Je zal er zelf voor moeten zorgen.

Reputatie 7
Badge +19

Na lang zoeken heb ik de oorzaak van de vertraging van de internetsnelheid gevonden. Het WIFI signaal op de 2.4 GHz band wordt gestoord. Op de 5 GHz band zou er geen problemen zijn, maar die heb ik niet voor mijn laptop. Ik weet nu ook waarom bij de monteur er wel een goed Wifi signaal doorkwam, want die had wel 5 GHz voor zijn laptop. Ben wel teleurgesteld in de kennis van de monteur, omdat die wel wist dat ik Wifi heb voor de 2.4 GHZ band. Hoe nu verder?

@Dol Het is in ieder geval goed dat je nu de oorzaak boven water hebt! Dan kan je vanaf daar verder kijken naar wat de beste oplossing is. Je hebt al een paar goede suggesties gekregen zie ik hierboven, mogelijk is een wifi USB adapter een snelle en makkelijke oplossing voor je.