Beantwoord

Internetsnelheid nieuw abonnement (200mbits) komt niet binnen op apparaten

  • 30 October 2020
  • 15 reacties
  • 274 keer bekeken

Beste forumgangers,

Onlangs heb ik ervoor gekozen om mijn internetsnelheid te verhogen van 50 mbits naar 200 mbits. Het nieuwe abonnement is sinds gister geactiveerd, echter lukt het mij helaas niet om de beloofde internetsnelheid op mijn apparaten binnen te krijgen.

Mijn netwerk bestaat uit de volgende apparaten:

  • Xperia box v10, aangesloten aan wandcontactdoos;
  • TV - aangesloten op modem met Cat 5e kabel;
  • Philips Hue - aangesloten op modem met Cat 5e kabel;
  • PS4 - aangesloten op modem met Cat 5e kabel;
  • Computer - aangesloten op modem met Cat 5e kabel, via TP-link netwerkadapter;
  • Enkele apparaten verbonden met WiFi (smartphone x2, laptop x2)

Om dit probleem op te lossen heb ik al een paar keer contact gehad met de klantenservice van KPN, helaas is het ons nog niet gelukt om de snelheid van 200 mbits te behalen op mijn apparaten. Vanuit speedtest klokken alle apparaten rond de 68-71 mbits. Dit is dezelfde snelheid die werd behaald toen ik nog een 50 mbits abonnement had. Upload behalen alle apparaten overigens wel ca. 30 mbits.

De klantenservice liet mij weten dat het modem als het goed is wel ca. 222 mbits zou moeten ontvangen op dit moment, zie ook bijgevoegde afbeelding van de DSL Link informatie.

Naar aanleiding van contact met de klantenservice zijn de volgende dingen al geprobeerd:

  • Modem resetten;
  • Modem terugzetten naar fabrieksinstellingen;
  • Alle apparatuur van het stroom af, alle kabels uit het modem, enkele minuten later apparaten één voor één opstarten;
  • Modem half uur van het stroom af halen;

Heeft iemand hier misschien een idee wat de oorzaak kan zijn dat ik niet de juist internetsnelheid binnenkrijg op mijn apparaten?

Bij voorbaat dank!

 

 

icon

Beste antwoord door Erwin van KPN 5 November 2020, 13:54

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

15 reacties

Badge +19

Je hebt toch niet iets wat data verstuurd via het electriciteitsnetwerk?

Je hebt toch niet iets wat data verstuurd via het electriciteitsnetwerk?


Bedankt voor je antwoord. Die netwerkadapter loopt via het electriciteitsnetwerk. Zo breng ik het internet van de woonkamer op de begane grond naar de eerste etage, waar de computer staat.

Reputatie 2

Hier kan je precies nagaan wat voor snelheid op jouw adres te verwachten is, zowel bij één lijn als bij bonded-vdsl: https://tele2-fpi-info.fourstack.nl/

Hier kan je precies nagaan wat voor snelheid op jouw adres te verwachten is, zowel bij één lijn als bij bonded-vdsl: https://tele2-fpi-info.fourstack.nl/

Hoi Hans, deze geeft aan 211mbs op één lijn en 218mbits bonded. 

Reputatie 7
Badge +24

Je hebt toch niet iets wat data verstuurd via het electriciteitsnetwerk?


Bedankt voor je antwoord. Die netwerkadapter loopt via het electriciteitsnetwerk. Zo breng ik het internet van de woonkamer op de begane grond naar de eerste etage, waar de computer staat.

Maar hierbij gaat waarschijnlijk wel heel veel snelheid verloren. Oplossing: kabel.

Meet de snelheid een op een pc of laptop die echt rechtstreeks op de Experiabox is aangesloten met een kabel. Haal je dan 200 mbit?

Je hebt toch niet iets wat data verstuurd via het electriciteitsnetwerk?


Bedankt voor je antwoord. Die netwerkadapter loopt via het electriciteitsnetwerk. Zo breng ik het internet van de woonkamer op de begane grond naar de eerste etage, waar de computer staat.

Maar hierbij gaat waarschijnlijk wel heel veel snelheid verloren. Oplossing: kabel.

Meet de snelheid een op een pc of laptop die echt rechtstreeks op de Experiabox is aangesloten met een kabel. Haal je dan 200 mbit?


Hoi Nick, net geprobeerd met een laptop direct met kabel verbonden aan het modem, ook dit geeft maar 70 mbits. Hetzelfde geldt overigens voor de PS4 en TV, die geven ook 70mbits terwijl ze direct met kabel aan het modem zijn verbonden. Bedankt in ieder geval voor het meedenken. 

Reputatie 7
Badge +24

Dat de PS4 geen 200 mbit haalt vind ik niet zo vreemd. Dat lees ik hier wel vaker. Wat die tv haalt is ook niet zo interessant.

Al eens een andere kabel geprobeerd?

Dat de PS4 geen 200 mbit haalt vind ik niet zo vreemd. Dat lees ik hier wel vaker. Wat die tv haalt is ook niet zo interessant.

Al eens een andere kabel geprobeerd?

Ik heb het met de laptop met diverse kabel geprobeerd, geeft met alle kabels ca. 70 mbits. De meeste van die kabels zijn net een jaar oud. Dat de tv en PS4 geen 200 mbits halen is misschien niet vreemd, maar is het niet toevallig dat alles precies op die 70 mbits zit?

Ik word er een beetje radeloos ervan. Zou het kunnen dat het modem zelf defect is?

Badge +19

Daar lijkt het wel op of ergens staat administratief niet goed. Een medewerker gaat dit oppakken.  Vul je profiel helemaal in met klantnummer etc dan kunnen ze meteen voor je aan de slag.  Het is druk dus het kan wel een paar dagen duren.

Daar lijkt het wel op of ergens staat administratief niet goed. Een medewerker gaat dit oppakken.  Vul je profiel helemaal in met klantnummer etc dan kunnen ze meteen voor je aan de slag.  Het is druk dus het kan wel een paar dagen duren.

Oke, dankjewel. Ik heb mijn profiel ingevuld. Ik wacht het af. 

Beste, helaas is er nog geen sprake van een wijziging in de internetsnelheid. Ook heb ik geen verdere berichtgeving mogen ontvangen over de stand van zaken en eventuele vervolgstappen. 

het zou veel voor mij betekenen als het probleem voor 10 november kan worden opgelost. Is het wellicht mogelijk om een nieuw modem te ontvangen, teneinde waar te borgen dat het probleem niet in het modem zit?

Ik zie de reactie met belangstelling tegemoet. 

Reputatie 7
Badge +9

Wacht even op een moderator. Ivm drukte kan het zo’n 5 of 6 dagen duren voordat een moderator reageert.

@Jurian_01 : Daar ben ik dan :-)

Gelukkig weet ik ook wat er mis is gegaan. Je maakt deel uit van een grotere storing waarbij klanten die recentelijk een snelheidsupgrade hebben gedaan ogenschijnlijk omgezet zijn maar niet op technisch niveau. Ik heb hiervoor een speciaal team gemaild. Het vervelende nieuws is dat het 2 weken kan duren voordat dit gefixt is.

Zodra het probleem verholpen is, crediteer ik graag de onterecht gemaakte kosten. 

@Jurian_01 : Daar ben ik dan :-)

Gelukkig weet ik ook wat er mis is gegaan. Je maakt deel uit van een grotere storing waarbij klanten die recentelijk een snelheidsupgrade hebben gedaan ogenschijnlijk omgezet zijn maar niet op technisch niveau. Ik heb hiervoor een speciaal team gemaild. Het vervelende nieuws is dat het 2 weken kan duren voordat dit gefixt is.

Zodra het probleem verholpen is, crediteer ik graag de onterecht gemaakte kosten. 

Hoi Erwin, bedankt voor je bericht. 
Fijn om te horen dat het probleem bekend is. Ik wacht het de komende weken af en zie de verhoogde snelheid met plezier tegemoet :). 

Probleem is inmiddels verholpen, vanaf vanmiddag klok ik rond de 200 mbits op de meeste apparaten. KPN bedankt!