Beantwoord

Internetsnelheid steeds lager

  • 17 February 2021
  • 5 reacties
  • 39 keer bekeken

Wij hadden bij Telfort het instap abonnement voor internet met 20 MB/s. Dit hebben we nooit gehaald hier in het buitengebied, maar de 9 mb/s die het systeem eruit perste werkte voor ons. Afgelopen weekend zaten we nog op 2 mb/s en liep het een na het ander vast. Met KPN tool steeds weer getest en kanalenwissel op de router. Inmiddels zitten we op 4,5 mb/s en loopt het iets beter maar toch teveel haperingen. Nu zegt KPN dat bij ons max 5 mb/s haalbaar is. Bij Telfort zaten we nog op 9 tot 10 mb/s werkelijk gemeten met de KPN thuis app. Hoe kan dit nu gehalveerd zijn, terwijl er slechts van een administratieve overgang wordt gesproken ??

Admin: Reacties afgesplitst en eigen topic voor je vraag aangemaakt

icon

Beste antwoord door Alexandra van KPN 23 February 2021, 10:27

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

5 reacties

Reputatie 7
Badge +10

Veranderde omstandigheden, ander internet gebruik met bijv. veel thuiswerkers i.v.m. corona?
“Tig” redenen dat die waarden niet vast liggen. Eerder slechter dan beter.

Als je je gegevens invult bij de volgende “controle” website, wat komt er dan boven tafel?
https://xs4all-fpi-info.fourstack.nl/

Dank. KPN meldt nu zelf, dat de max snelheid op 5 mb/s zit. Dit heeft dus niets te maken met incidentele omstandigheden. 

Ik zal de test nog even doen.

Wat

Koper

Beschikbaar

small_green_check-86092b2a0359339f780028aa7bcec83a24fe0ac463977050fa8f103e519dd345.png

Wat

FttH

Beschikbaar

small_red_cross-3971008bf4614020d515611fa7c045c7618cabd46495b9ec6016814022847891.png

Wat

Sneller Internet Buitengebied 4G

Beschikbaar

small_red_cross-3971008bf4614020d515611fa7c045c7618cabd46495b9ec6016814022847891.png

Uitvalredenen

Snelheid >= 2Mbps

Technologie

Internet Snelheid

Koper/DSL

6 Mbit/s

Bonded Koper/DSL

-

Technologie

Internet Snelheid

Fiber

-

Reputatie 7
Badge +10

Een beetje moeilijk in die smalle weergave, maar denk te lezen dat je maximale snelheid 6 Mbps is.
(Met praktisch altijd nog wel een kleine marge van + of - die opgegeven waarde).

Reputatie 7
Badge +19

Goedemorgen @Bouwcons, van harte welkom hier op ons forum!

De overgang van Telfort naar KPN is inderdaad alleen een administratieve overgang geweest, daarbij is er technisch niets aan de verbinding veranderd. Toch lees ik dat jouw snelheid nu lager ligt dan het voorheen was. Ik zie dat Babylonia al met je mee gedacht heeft en dat de haalbare snelheid op jouw adres nu 6 Mb blijkt te zijn. De haalbare snelheid hangt af van de mogelijkheden in de wijkcentrale en vooral van de afstand van je huis naar de centrale, waar het signaal vandaan komt. Daardoor is die snelheid niet te veranderen, hoewel ik dat graag voor je zou doen. Het zou veranderen als er in de toekomst bijvoorbeeld glasvezel beschikbaar zou worden.

Ik raad je aan om ervoor te zorgen dat alles thuis zo optimaal mogelijk aangesloten is, zodat je het maximale uit de verbinding haalt. Dat wil zeggen, zorg ervoor dat het modem direct bij de hoofdaansluiting aangesloten is, en dat er een korte (maximaal 150 cm) ronde kabel tussen zit. Ik hoop daarnaast dat de mogelijkheden op jouw adres in de toekomst verbeteren.