Beantwoord

Internetsnelheid wisselend verschillende apparaten

  • 20 January 2021
  • 2 reacties
  • 60 keer bekeken

Goedemiddag, 

ik heb een probleem met mijn internet in huis, waarbij de snelheid vaak traag is en/of wegvalt. Nu heb ik in het verleden de Devolo dLan 550+ aangeschaft om via het stroomnetwerk ook op zolder internet te hebben, dat werkt wel al is het verlies qua snelheid wel groot. Maar om te werken is dat prima. 

Nu heb ik enkele maanden terug 2 wifi versterkers ontvangen van KPN wat er voor zorgt dat het Wifi beneden als ook op de 1ste verdieping goed is. Op zolder blijft de wifi matig (5Mbs), met Devolo is dit zo'n 11Mbs. 

Nu heb ik vandaag de wifi manager weer doorlopen op m'n laptop maar viel het volgende mij op. Op de laptop schoot de snelheid omhoog naar zo'n 30 Mbs, maar op mijn iphone bleef deze hangen op 10 Mbps. Moet deze niet dezelfde snelheid kunnen halen als de laptop? (Iphone 8 vs. HP laptop uit 2014). 

Ik had een Sonos bridge aangesloten maar die heb ik weggehaald, misschien heeft dit een negatief effect op de snelheid? (heb er niet veel verstand van). 

Tot slot vroeg ik mij af, een netwerk met de experia v8, 2 kpn versterkers en devolo aan te raden is. Kan het zijn dat mijn telefoon op zolder de wifi van devolo pakt en niet de wifi van de kpn versterker, of juist andersom?

Gr. Erik

icon

Beste antwoord door Thomas van KPN 27 January 2021, 15:31

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

2 reacties

Badge +19

Sowieso is het gebruik van apparatuur wat data verstuurd via het elektriciteitsnetwerk af te raden. Voor data gebruik je een utp kabel geen stroomkabel. Om een goed netwerk te krijgen zal u met utp kabels aan de slag moeten. Veel werk maar succes gegarandeerd.

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @SchreudersE, welkom op het forum! De Sonosbridge is inderdaad vaak een bron van wegvallend internet. SonosNet werkt niet goed naast een normaal Wifinetwerk.
Ook de verbindingssets kunnen wel problemen geven. Dit type heeft wifi geloof ik. Gebruik je die naast onze wifiversterkers? Ik vermoed dat deze wifinetwerken ook niet goed naast elkaar zullen werken. Als het wifi op je Devolo apparaten uit kan zou dat nog een eind kunnen helpen.
Zoals @Joep1965  hierboven noemt is een kabel wel echt de beste optie om goed wifi in je hele huis te krijgen.