Beantwoord

Internetsnelheid wordt steeds lager

  • 20 September 2021
  • 11 reacties
  • 214 keer bekeken

Reputatie 2
Badge


Ik het een soort gelijk probleem,

Ben een oud Telfort gebruiker, en sinds begin dit jaar 2021 over gegaan naar KPN(administratief)Op 10..09.2021 Update gehad(Kpn (nieuw)IP adres

Dus nu volgens mij helemaal over naar KPN.

Mij is opgevallen dat iedere keer mijn internet DL snelheid zakt.

Bij Telfort ↓ 29,13 Mbit/s ↑ 7,1 Mbit/s jaren lang deze snelheid gehad.

Bij KPN     ↓ 27,58 Mbit/s ↑ 7,0 Mbit/s Begin dit jaar.

Sinds 10.09.21↓ 24,1 Mbit/s ↑ 7,1 Mbit/s << Geef modem momenteel aan.

 

Ik gebruik al jaren een Fritzbox 7490 FRITZ!OS: 7.28

Heb modem al paar keer gereset niks geholpen, Heb diverse andere kabels geprobeerd, niet geholpen.

 

Op https://tele2-fpi-info.fourstack.nl/ staat dat ik max 26 Mbit/s kan halen.

Deze site laat steeds andere snelheden zien.

Was vorig jaar 32 Mbit/s, werd later 26 Mbit/s, vorige week was het 24 Mbit/s en vandaag weer 26 Mbit/s.

 

 

Ik heb even in een log van mijn modem gekeken, en er viel mij een aantal rare dingen op.

19.09.21 12:05:20 Internet connection established successfully. IP 82.***.**.*

                                  DNS server 195.121.1.34 and 195.190.228.172

19.09.21 20:18:41 Internet connection Cleared.

19.09.21 12:05:20 Internet connection established successfully. IP 82.***.**.*

                                 DNS server 195.121.1.34 and 195.190.228.172

19.09.21 12:05:10 Timeout during PPP negotiation

19.09.21 12:05:10 Internet connection Cleared.

18.09.21 14:08:17 Internet connection established successfully. IP 82.***.**.*

                                  DNS server 195.121.1.34 and 195.190.228.172

18.09.21 14:08:07 Timeout during PPP negotiation

18.09.21 14:08:07 Internet connection Cleared.

18.09.21 14:02:24 Internet connection established successfully. IP 82.***.**.*

                                 DNS server 195.121.1.34 and 195.190.228.172

18.09.21 14:02:14 Timeout during PPP negotiation

18.09.21 14:02:14 Internet connection Cleared.

18.09.21 12:26:31 Internet connection established successfully. IP 82.***.**.*

                                DNS server 195.121.1.34 and 195.190.228.172

18.09.21 12:26:21 Timeout during PPP negotiation

18.09.21 12:26:21 Internet connection Cleared.

17.09.21 02:49:17 Internet connection established successfully. IP 82.***.**.*

                                 DNS server 195.121.1.34 and 195.190.228.172

17.09.21 02:49:13 DSL is available (DSL synchronized with 24084/7087 kbit/s).

17.09.21 02:48:49 DSL synchronization starting (training).[2 messages since 17.09.21 02:48:04]

17.09.21 02:47:58 Timeout during PPP negotiation

17.09.21 02:47:57  Internet connection Cleared.

17.09.21 02:47:53  DLS not responding (no DSL synchronization).

15.09.21 21:27:45  Internet connection established successfully. IP 12.345.67.8 DNS server                                           195.121.1.34 and 195.190.228.172

15.09.21 21:27:42  DSL is available (DSL synchronized with 27580/7034 kbit/s).

15.09.21 21:27:16  DSL synchronization starting (training).

15.09.21 21:27:06  DLS not responding (no DSL synchronization).

15.09.21 21:27:05  DSL is available (DSL synchronized with 29363/7106 kbit/s).

15.09.21 21:26:41  DSL synchronization starting (training).[2 messages since 15.09.21 21:25:58]

 


Admin: eigen topic voor je vraag aangemaakt

icon

Beste antwoord door Shyrin van KPN 30 September 2021, 11:34

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

11 reacties

Reputatie 2
Badge

Niemand ?

 

Het lijkt een structureel probleem te worden/zijn na de technische overgang van TFT naar KPN, het forum staat zo langzamerhand bomvol met dat soort klachten. Ik hoop oprecht dat KPN dit serieus op gaat pakken. Ik ben blij dat ik in het voorjaar besloten heb zelfstandig over te stappen van TFT naar KPN, anders had ik dat probleem er waarschijnlijk ook nog bij gehad naast de steeds maar uitgestelde oplevering van de glasvezel wat ook maar niet opgelost wordt.

 

Reputatie 7
Badge +16

Goedemorgen @DutchFlash! Dus bij Telfort had je een snelheid van 29,13 Mbit/s ↑ 7,1 Mbit/s en nu na de technische migratie van Telfort naar KPN 24,1 Mbit/s ↑ 7,1 Mbit/s, begrijp ik dat goed? 

Op basis van je gegevens heb ik een postcode-check gedaan: ik zie dat de technisch maximale beschikbaarheid op jouw adres 26 Mbit/s  7 Mbit/s is en dat er binnenkort Glasvezel aangelegd wordt (we verwachten dat het in november - december wordt aangelegd).
Als we kijken naar wat je mag verwachten van de internetsnelheid, dan valt het binnen de marges die wij hanteren, ik snap wel dat het zuur is als je via Telfort net wat meer snelheid haalde. Op naar Glasvezel, daar gaan we voor de 1Gbit/s!

Reputatie 2
Badge

Is er een iemand van KPN die mij kan helpen ?

Helpdesk bellen heeft geen zin,want ik heb GEEN KPN Service Plus abo.

 

p.s.

Profiel is al ingevuld met gegevens.

 

Reputatie 2
Badge

Goedemorgen @DutchFlash! Dus bij Telfort had je een snelheid van 29,13 Mbit/s ↑ 7,1 Mbit/s en nu na de technische migratie van Telfort naar KPN 24,1 Mbit/s ↑ 7,1 Mbit/s, begrijp ik dat goed? 

Op basis van je gegevens heb ik een postcode-check gedaan: ik zie dat de technisch maximale beschikbaarheid op jouw adres 26 Mbit/s  7 Mbit/s is en dat er binnenkort Glasvezel aangelegd wordt (we verwachten dat het in november - december wordt aangelegd).
Als we kijken naar wat je mag verwachten van de internetsnelheid, dan valt het binnen de marges die wij hanteren, ik snap wel dat het zuur is als je via Telfort net wat meer snelheid haalde. Op naar Glasvezel, daar gaan we voor de 1Gbit/s!


Goedemorgen @Shyrin_ die postcode-check neem ik ook met een korreltje zout,ik hou die site al langer inde gaten. en zie steeds andere waardes.Waarom hebben mijn buren dan wel een hogere snelheid ?

Buren wonen op 442(links van mij,En er staat dat ze Glasvezel beschikbaar) Klopt niet.

Ik zelf woon op 440.

Ik woon in een flat(1e etage) en niemand heeft glasvezel tot nu toe.

Buren halen 34 Mbits en ik maar 26.Was in telfort tijd 32.

En die verwachte glasvezel was eerst, planning rond de jaarwisseling (2020/2021),Toen werd het, De planning is dat het wordt aangesloten in apri 2021. En nu weer november,december 2021.

Dus Binnenkort is wel erg rekbaar :sunglasses:

 

Reputatie 7
Badge +16

Je kunt de postcode-check, en dan bedoel ik die van Fourstack, ook met een korrel zout nemen: het is een tool die eigenlijk niet bedoeld is voor klanten. Het levert generieke informatie voor alle providers en het werkt op basis van schattingen: vandaar dat je daar verschillende waardes terug kunt zien.

Onze eigen postcode-check geeft op het adres van jouw buren ook aan dat er nog geen Glasvezel beschikbaar is:
 

 

De snelheid die zij kunnen halen is inderdaad hoger:
 

 

De maximaal haalbare internetsnelheid kan per adres verschillen. Mijn collega Nadia legt het mooi uit in het topic :point_down_tone4:

Er kunnen meerdere redenen zijn waarom de snelheid een beetje gedaald is: wij hebben niet inzichtelijk waar dit nu precies door komt. Kan bijvoorbeeld zijn dat de lijn (of de hele DSLAM in de centrale) instabiel is geworden en dat er daarom voor een lager snelheidsprofiel is gekozen. 

De uitrol van Glasvezel wat de planning betreft, verschuift regelmatig: heel jammer. Ik lees dat de netwerkbeheerder, KPN Netwerk, op de website aangeeft aangeeft: We hebben vertraging opgelopen tijdens de aanleg werkzaamheden. We hervatten onze werkzaamheden zo snel mogelijk. Je kunt altijd met hen contact opnemen om te checken wat de vertraging is en wat een actuele update is van hun planning!

Reputatie 2
Badge

Toen ik bij Telfort zat had ik een prima snelheid,Knp neemt ons over en de klachten(Snelheid vermindering) gaan beginnen.

3 keer een netwerkupdate gehad op: 11-07-2021, 16-07-2021 en op 06-10-2021

Hebben mij geen verbetering opgeleverd. Zit nu op: ​↓ 24,4 Mbit/s ↑ 7,1 Mbit/s

Dan vermoed ik dat de ( DSLAM in de centrale) instabiel is geworden. Kan hier iets aan gedaan worden ?

Die glasvezel planning neem ik ook met een korrelzout.:joy: Heb al 3 keer een andere datum gekregen van Kpnnetwerk.nl

 

Reputatie 7
Badge +16

Dan vermoed ik dat de ( DSLAM in de centrale) instabiel is geworden. Kan hier iets aan gedaan worden ?

 

Dat zou kunnen, dat het aan de DSLAM in de centrale ligt, maar wat ik aangaf: wij hebben niet inzichtelijk waar de snelheidsverlies precies in zit. Jouw snelheidsverlies (24,4 Mbit/s op een - bij ons - technisch haalbare snelheid van 26Mbit/s) valt binnen onze marges. Dus op jouw vraag of er iets aan gedaan kan worden, moet ik je een ontkennend antwoord geven.

Die glasvezel planning neem ik ook met een korrelzout.:joy: Heb al 3 keer een andere datum gekregen van Kpnnetwerk.nl

Leg dat vooral bij hen neer, wij hadden het ook liever gister dan vandaag. Binnenkort is inderdaad een heel breed begrip, maar het komt er sowieso! :wink:

Reputatie 2
Badge

Dan vermoed ik dat de ( DSLAM in de centrale) instabiel is geworden. Kan hier iets aan gedaan worden ?

 

Dat zou kunnen, dat het aan de DSLAM in de centrale ligt, maar wat ik aangaf: wij hebben niet inzichtelijk waar de snelheidsverlies precies in zit. Jouw snelheidsverlies (24,4 Mbit/s op een - bij ons - technisch haalbare snelheid van 26Mbit/s) valt binnen onze marges. Dus op jouw vraag of er iets aan gedaan kan worden, moet ik je een ontkennend antwoord geven.

Die glasvezel planning neem ik ook met een korrelzout.:joy: Heb al 3 keer een andere datum gekregen van Kpnnetwerk.nl

Leg dat vooral bij hen neer, wij hadden het ook liever gister dan vandaag. Binnenkort is inderdaad een heel breed begrip, maar het komt er sowieso! :wink:

Dat is niet fijn om te lezen :thinking: Heb al 3 keer contact gehad met kpnnetwerk.nl en 3 keer een andere datum gekregen. We moeten dus maar wachten, en hopen dat nu de snelheid niet nog verder zakt.

 

Reputatie 7
Badge +16

Kunnen zij ook uitleggen waar de vertraging precies in zit dan? 

Als de snelheid zakt onder de marge die wij hanteren, dan horen wij het graag van jou en anders is het inderdaad tot die tijd afwachten op de oplevering van de Glasvezelverbinding!

Reputatie 2
Badge

Kunnen zij ook uitleggen waar de vertraging precies in zit dan? 

Als de snelheid zakt onder de marge die wij hanteren, dan horen wij het graag van jou en anders is het inderdaad tot die tijd afwachten op de oplevering van de Glasvezelverbinding!

Ik heb het niet met kpnnetwerk.nl over de storing gehad, ik heb het laatst contact gehad met hun op 19 aug. 2021 en toen werd er verteld dat de planning nu op 26-11-2021 is.

Die storing is op de site gekomen ergens begin sept.

 

Ik wacht wel af, zie wel wanneer ze komen.