Beantwoord

Internetverbinding verbroken na aanleg glasvezel

  • 13 July 2021
  • 15 reacties
  • 778 keer bekeken

Na aanleg van glasvezel, afgelopen vrijdag, heb ik telkens dat de wifi verbinding wordt verbroken. Zowel op laptop, telefoon als tablet. Het ligt dus niet aan het apparaat, maar aan mijn verbinding. 

 

Als oplossing heb ik het zwarte kastje van glasvezel uit en weer aangezet. Tevens de Expedia v10A modem aan en uitgezet.

 

Wie weet wat ik nog kan proberen?

icon

Beste antwoord door LM1987 26 July 2021, 21:47

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

15 reacties

Badge +19

Werkt de bekabelde pc of laptop wel goed?

Ik werk draadloos. Heb nog nooit bekabeld (ook geen kabel voor). Is dit een cat5 kabel?

Badge +19

Wil je de verbinding controleren dan zal je dat met een cat5e kabel moeten doen. Wi-Fi kan namelijk verstoord worden. 

Gelukkig is de bouwmarkt in de buurt. Heb nu de laptop aangesloten via cat5e kabel. Nu ongeveer een half uur geen storing, verbinding blijft stabiel. Jouw conclusie dat de wifi wordt gestoord kan dus kloppen. Weet je toevallig ook een oplossing? Behalve met kabel werken? 

Te vroeg gejuicht. Ook nu valt af en toe de verbinding weg, met kabel.

Reputatie 7
Badge +24

Te vroeg gejuicht. Ook nu valt af en toe de verbinding weg, met kabel.

Dan kan een KPN medewerker misschien even de verbinding doormeten...

Reputatie 7
Badge +19

Hallo @LM1987, niet fijn dat je verbinding wegvalt sinds je overgezet bent naar glasvezel. Goed dat je het met een kabel geprobeerd hebt op advies van @Joep1965! Dat vertelt veel over wat er aan de hand is en ik begrijp dat de verbinding ook wegvalt als je via de kabel aangesloten bent. 

Je hebt de Experia Box V10a vertelde je al, gebeurt er iets met het lampje op de voorkant wanneer je verbinding wegvalt? En vul je ook meteen je forumprofiel zo volledig mogelijk in? Dan kan ik de verbinding voor je nakijken.

Hi Alexandra.

Dank voor je bericht. Mijn gegevens heb ik aangevuld. Voor wat betreft het lampje op de voorkant zie ik geen verschil.

Reputatie 7
Badge +19

@LM1987 Super, ik heb je gegevens erbij gepakt. Als ik een meting doe zie ik inderdaad dat de verbinding geregeld wegvalt. 

Kan je twee dingen voor me proberen? Er zit een glasvezelaansluiting in huis waarop de Experia Box aangesloten is, vermoedelijk in je meterkast. Deze heeft een eigen stroomstekker. Kan je die stekker 2 minuten uit het stopcontact halen en daarna weer aansluiten? Daarnaast raad ik je ook aan om de Experia Box een reset volgens stap 2 te geven. Ik ben benieuwd hoe het daarna met je verbinding gaat, of dit verschil maakt, laat het maar weten.

Hi Alexandra.

Ik heb de stappen doorlopen. Het probleem blijft bestaan. Dit is sinds de overstap naar glasvezel. Daarvoor had ik geen problemen. Nu in verband met thuiswerken is dit wel heel vervelend. Elke keer kan ik niet verder.

Wat kan ik of jullie op korte termijn doen om dit probleem te verhelpen? Ik heb namelijk nu volgens mij alles geprobeerd om dit probleem op te lossen. Wordt er een beetje moe van.

Reputatie 7
Badge +24

Tussen de Experiabox en het zwarte kastje heeft u de originele rode kabel? De DSL poort is leeg?

Een witte kabel, aangelegd door de monteur vorige week vrijdag. Hij heeft een eenmalige test gedaan en toen werkte het. Het is de originele kabel aangesloten op de poorten die hij correct vond. DSL is volgens mij leeg.

Reputatie 7
Badge +20

Hi @LM1987, excuus voor deze late reactie, er is helaas iets niet helemaal goed gegaan met de overdracht van de topics die @Alexandra in beheer heeft, waardoor jouw bericht tussen wal en schip terecht is gekomen, sorry!

Alexandra is nu van een welverdiende vakantie aan het genieten, dus help ik je vanaf nu graag verder, als je nog hulp kunt gebruiken. Wat ik zie, is dat er op de 20e een monteur bij je aan de slag is geweest en dat de problemen vanaf dat moment verleden tijd lijken te zijn. Kan je dat bevestigen of is het nog niet helemaal naar wens? Hoor het graag!

Hi Maja.

 

Via de chat van de klantenservice is er inderdaad een monteur ingepland. Het duurde mij te lang om te wachten op een reactie via het forum. Vorige week is er een monteur geweest die het zwarte kastje van de glasvezel vervangen. Dit is waarschijnlijk de oplossing geweest voor het probleem.

Reputatie 7
Badge +20

Heel begrijpelijk, je had vrijwel direct een reactie moeten ontvangen dus ik geef je groot gelijk dat je het wachten zat was en een andere ingang hebt gezocht!

Het ging dus om het glasvezelkastje zelf waar iets niet helemaal goed mee was begrijp ik, top dat die nu vervangen is en dat alles nu weer goed functioneert :slight_smile: Bedankt dat je het nog even laat weten!