Sinds vorige maand heb ik een glasvezel abonnement bij KPN waarbij ik Basis TV& Internet + 200mbit optie wou aanvragen, echter kon de systeem van KPN van de medewerker dit niet selecteren (via telefoon besteld), die had alleen 100mbit voor 9 euro. Dat zou beetje stom zijn met de actie van 200mbit voor 5 euro, dus daar ging ik niet mee in. Deze meneer heeft dus in de aanvraag het genoteerd dat ik de 200mbit voor 5 euro zou willen hebben en dat het dan wel goed zou komen. Dag erna weer gebeld met de vraag hoe het precies vermeld staat en misschien niet handiger is dat ik het annuleer en via de website besteld, deze mevrouw gaf aan dat de actie nog wel liep en dat ik de aanvraag rustig door kan laten gaan. Aangezien ik betwijfelde of bestaande klanten wel deze actietarief hadden, had ik gevraagd dat zij hiervoor een notitie wil maken. Maar goed ik moest afwachten tot KPN Netwerk de oranje kabel naar mijn woning ging plaatsen.
Dat is uiteindelijk gebeurt, nadat ik 2 hele vrije dagen hiervoor moest opnemen (ik verwijt de monteurs hier niet voor, maar is wel vervelend). Modem aangesloten etc, hierdoor ging mijn contract in (12-07-2019), niet helemaal de bedoeling aangezien mijn contract zou beginnen op 30-07-2019 (overstapservice vanwege mijn oude contract). Maar dit werd goed afgehandeld door KPN. KPN kon nog steeds mijn internet snelheid niet verhogen omdat eerst de (inhouse) monteur moest langskomen... die kon pas over 2 weken. Dus 2 weken afgewacht.
Monteur langs geweest, netjes de kabel doorgetrokken naar mijn woonkamer, modem daar aangesloten en zo Internet en TV via glasvezel. KPN weer gebeld vanwege de internetsnelheid (wat nog steeds 50mbit is vanwege basispakket). Nu was het probleem dat volgens de "Shop" software ik geen glasvezel had en daardoor nog niets kon doen.. moest even paar dagen wachten. Okee paar dagen gewacht en opnieuw gebeld, nu had ik een mevrouw aan de lijn waarbij ik wel denk 7x moest aangeven dat ik echt wel glasvezel internet op het moment heb omdat zij dus in het systeem zag dat dit niet zo was. Zij kon niets betekenen, gaf het nummer van KPN Netwerk want die moesten mijn glasvezel verbinding vrijgeven...
KPN Netwerk gebeld de volgende dag, nou... die klantenservice is om het heel crue te zeggen.. om te huilen. Die beweerde eerst dat ik echt geen glasvezel kon hebben, na meerdere malen te hebben aangegeven dat ik dat toch echt wel heb gaf ze aan "nou dan heb je geluk". Nou niet dus gaf ik aan, want ik zit nog steeds op die 50mbit en hun moeten mijn internet vrijgeven. Nee monteur moet eerst doormeten en aansluiten, het is nu bouwvak dus ja, jammer voor je. 40 minuten verspilt voor een standaard antwoord die ze tegen iedereen vertellen.
KPN weer gebeld, aangegeven dat de KPN Netwerk gewoon geen meter geeft. De meneer die sprak gaf aan dat ik toch moeten wachten en dat de mogelijke datum van vrijgave op 13-08-2019 zou zijn. Dus... weer gaan wachten. Nou ik dacht, ik ga even via Mijn KPN kijken op 01-08-2019 en zag opeens dat ik eindelijk de opties zag van glasvezel (dus tot 500 mbit mogelijk). Ik dus blij, ik naar KPN gebeld, aangegeven dat ik eindelijk mijn internetsnelheid kan verhogen en dat ik had afgesproken dat ik 200 mbit kan krijgen voor de actietarief, dit hebben ze even gecheckt en klopt inderdaad. Dus op 01-08-2019 werd deze optie aangezet, kreeg ik via de mail bevestiging dat dit binnen 15 minuten geregeld is.
Nou volgende dag nog steeds 50 mbit. Ik bel weer.. zag dat de order openstond, ticket naar backoffice en binnen 48 uur zou het geregeld zijn... nou niet dus. Gebeld, ja nog eens ticket en weer 48 uur wachten. Afgelopen dinsdag (06-08-2019) weer gebeld, deze medewerkster vond het heel vreemd en had dit nooit gezien maar ik moest als nog.... wachten. Want de klantenservice kan namelijk niet achterhalen waarom dit niet goed gaat, waarop ik moet wachten en kan ook niet doorverbinden met de juiste afdeling. Maar ze verzekerde me, dinsdag of woensdag moet het echt wel geregeld zijn.
Dus nu zijn we vrijdag, nog steeds niet verwerkt, nog steeds niet duidelijk en nog steeds wachten. Ik ben altijd vriendelijk en netjes gebleven maar begin dit nu echt wel zat te worden. Ben dat wachten wel zat, zeker dat geen enkele medewerker mij nou kan aangeven waarop ik moet wachten. Want technisch moet het wel lukken, ik zit gewoon op de GoE, alle apparatuur is geschikt dus het is puur administratief.
Bericht veel langer dan ik wou, maar zo is het wel duidelijk waarom ik nu wel beetje klaar ben. Dus graag zou ik willen weten, waarom dit zo gigantische rompslomp geeft, waarom ik zoveel moet bellen en waarom ik nu moet wachten. (dit kan dus ook gezien worden als klacht)
Beste antwoord door Marina_
Bekijk origineel