Beantwoord

Internetwijziging naar 500/500 Mbps, hoelang duurt dit?

  • 4 December 2019
  • 8 reacties
  • 155 keer bekeken

Goede avond ik heb reeds mijn internet snelheid gewijzigdt van 100 mbits naar 500 mbits nu heb ik een bevestigings mail gehad van de wijzeging maar geen datum wanneer ik de aangepaste snelheid kan verwachten ik vroeg me af hoelang dat normaal gesproken ongeveer duurt

 

icon

Beste antwoord door Alex van KPN 7 December 2019, 18:42

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

8 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Hoi Westheim, welkom op het forum. 

Dit is afhankelijk van de verbinding, of de wijkkast gereed is voor de 500 Mbps snelheid. Zo goed als alle wijkkasten zijn dit overigens wel. Ik kijk dit graag voor je na. Zou je je profiel willen aanvullen met alle relevante gegevens en hier een seintje willen geven als je dit hebt gedaan? 

Reputatie 7
Badge +24

Westheim, ik heb helaas geen reactie meer van je gehad. Laat me gerust weten of ik alsnog iets voor je kan doen. 

Ik heb 500mb ps aangevraagd nu moest ik een afspraak met een monteur maken. Nu is mijn vraag; Wat gaat deze monteur doen?

Reputatie 7

Ik heb 500mb ps aangevraagd nu moest ik een afspraak met een monteur maken. Nu is mijn vraag; Wat gaat deze monteur doen?

Waarachijnlijk is jouw netwerkaansluiting nog een EoF ofwel 100Mbps aansluiting.

Dat betekent dat wellicht de NTU (glasvezelmodem) vervangen moet worden.

Er zou gisteren om 1400 uur een monteur komen deze afspraak heb ik verzet naar dinsdag a.s. en gisteren om ca 1330 viel mijn modem uit en dat was het, Kpn gebeld en zij kregen hem ook niet meer aan de praat. Zij wisten niet of het iets tem aken had met mijn aanvraag. Is er ergens wat omgezet ivm met mijn aanvraag sneller internet? Als conlance kreeg ik 50GB data om het weekend doortekomen met behulp van een hotspot

Reputatie 7

Ik ben bang dat gisteren om 13:30u jouw glasvezel in de PoP (wijkcentrale voor glasvezel) omgezet is van EoF (100Mbps) naar GoF (1000Mbps) terwijl jouw NTU thuis nu dus nog een EoF model is.

Ok, bedankt voor de info. We wachten maandag af, als de monteur langs komt

Reputatie 7
Badge +24

Laat het ons weten Hans, en welkom op het forum.