Beantwoord

IP Adres niet opgehaald

  • 1 April 2020
  • 12 reacties
  • 461 keer bekeken

Sinds ruim een week kan ik niet al onze mobiele apparaten verbinden met wifi.

Als ik een mobiel of laptop wil verbinden met wifi blijft deze hangen op het ophalen van het ip-adres.

Als ik mijn experiabox uitzet en weer aan dan kan ik wel weer verbinden.

Maar dan kan ik andere apparaten niet verbinden.

Als ik in de experiabox kijk zie ik 9 wifi aansluitingen aan mijn modem.

Is hier wellicht een limiet aan?

Kan ik het aantal uitbreiden?

Of is er een andere reden dat ik niet meer apparaten kan verbinden?

Groet,

Griesman

icon

Beste antwoord door Griesman 20 April 2020, 10:20

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

12 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Hoi Griesman, welkom op het forum. 

Met 9 draadloze apparaten hoort dit geen probleem te zijn, zeker geen overschreden limiet. 

Welke Experiabox heb je? En om welke apparaten gaat het hier specifiek? Zijn er ook apparaten die wel constant verbinding hebben? En werkt je televisie op dat moment wél goed? 

Zou je je KPN profiel willen aanvullen met alle relevante gegevens en hier een seintje willen geven als je dit hebt gedaan? Dan kan ik dit ook nakijken. 

Ik hoor graag van je. 

Hallo Alex_P

 

Dank voor je bericht.

Ik heb mijn profiel ingevuld.

 

Antwoord op jouw vragen:

We hebben een experiabox V10a

Model VRV9517

Firmware V5.00.31 build 420

Booy code version 1.0.38-161.188

Hardware version R01

Serial number J817655659

 

We maken gebruik van 1 ipad

5 mobiele telefoons

4 laptops

Daarnaast heb ik een draadloze verbindsset voor 2 itv ontvangers

Televisie via de itv ontvangers blijft werken.

De smarttv heb ik via een hubje met een lankabel aan de DVS gekoppeld.

 

Als ik mijn experiabox reset worden de dvs set en de smarttv toegelaten op de box.

De apparaten die aan staan krijgen ook een IP adres.

Als ik later met een apparaat contact wil maken, krijgt deze geen IP adres.

 

Als ik nu kijk in mij experiabox zie ik:

4 x LAN verbindingen

4 x 2.4G verbindingen

3 x 5G verbindingen

 

Volgens mij niet echt spannend, maar dit is het.

 

Edwin

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Reputatie 7
Badge +24

Hier is inderdaad weinig spannends aan. Verder ook geen ander WiFi punt buiten je Experiabox dus?

Heb je de Experiabox ook naar fabrieksinstellingen gereset? Dit doe je door het resetknopje ingedrukt te houden tot de Experiabox uit gaat. 

Alex_p

 

Idd, geen andere wifipunten.

Het eerste wat ik heb geprobeerd is een reset naar fabrieksinstellingen.

Helaas.

Kan het helpen op de lease termijn naar 2 weken te zetten? Deze staat nu op 1 dag.

 

Edwin

Reputatie 7
Badge +24

Ik gok niet dat dat een verschil zal maken. Sorry overigens voor de late reactie. 

Het gekke is dat ik vanaf hier niet uit kan meten hoe de situatie precies is. Aangezien je geen eigen modem hebt(dit klopt toch?) gok ik erop dat de Experiabox die je hebt de boosdoener is. 

Ideetje om het om te ruilen voor een nieuwe? Je kunt kiezen uit onderstaande ophaalpunten. Heb je een voorkeur? 

 

Alex_p

Oke. Ik snap niet precies wat je bedoeld met ' aangezien je geen eigen modem hebt.....'.

Als je bedoeld dat ik een experiabox van kon heb en geen modem zelf heb aangeschaft, dan klopt dit.

Een nieuwe box lijkt mij prima. Staphorsius onderdelen is een goed adres om hem op te halen.

 

Edwin

 

 

Reputatie 7
Badge +24

Dat klopt , doelde erop dat je inderdaad niet zelf een andere modem hebt geplaatst. 

Ik heb een nieuwe voor je besteld. Deze zal woensdag na 15 uur daar op je wachten. Neem de oude samen met de adapter en je ID bewijs mee om het om te ruilen daar. 

Laat het ons hier weten of dit de oplossing is.

Alex_p

Dank

Moet ik hem echt omruilen?

Kan ik ook de nwe halen, installeren en de oude de volgende dag terugbrengen?

Door mijn beroep als beroepschauffeur van ik veel onderweg van vroeg tot laat.

Als mn vrouw het nieuwe modem kan halen, installeer ik hem savonds en brengt mn vrouw de volgende dag het modem terug.

Kan dat ook?

 

Edwin

Reputatie 7
Badge +24

Ja helaas wel, je krijgt het pakketje anders niet mee namelijk van Post NL. Ze weten ook dat de oude retour gaat naar ons, dus ik hoop dat je ergens toch een plekje in je agenda kunt vinden. 

Reputatie 7
Badge +24

Is het allemaal gelukt? 

Alex_p

 

Ik heb hem geinstalleerd en tot nu toe werkt het.

Ik hoop dat dat zo blijft.

 

Vast bedankt

 

Edwin

Reputatie 7
Badge +24

Top, daar ga ik ook vanuit. Anders weet je me te vinden. Graag gedaan uiteraard.