Beantwoord

IP adres onzichtbaar maken

  • 26 March 2021
  • 2 reacties
  • 458 keer bekeken

Geachte Heer, Dame.

 

Is het mogelijk om mijn IP adres voor anderen onzichtbaar te maken zonder dat dit nadelen heeft voor mijn computer.

icon

Beste antwoord door Anonymous 27 March 2021, 09:01

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

2 reacties

Reputatie 7
Badge +10

U kunt met een VPN verbinding uw eigen IP afschermen.

Geachte Heer, Dame.

 

Is het mogelijk om mijn IP adres voor anderen onzichtbaar te maken zonder dat dit nadelen heeft voor mijn computer.

Onzichtbaar maken kan niet, je kan wel een ander en/of extra IP adres gebruiken. VPN kan, maar in het moderne IP versie 6 is een gewoon een formele privacy extensie die je computer kan gebruiken. Het oude en momenteel nog steeds zeer gangbare IP versie 4 heeft dat niet. Je hebt maar 1 IP versie 4 toebedeeld gekregen van KPN, maar wel miljarden IP versie 6 adressen. Wel zoveel dus dat je elke minuut wel met een ander IPv6 adres het internet op kan gaan.

Probleem is alleen dat veel sites op internet (nog) geen IPv6 kunnen. De meeste grote wereldwijde sites wel, ook alles van overheid wel, maar b.v. nu.nl niet. Daar kan je dan dus niet bij als je op je computer of router IPv4 uit zou zetten. Dus eigenlijk niemand doet dat, maar je kan eens even testen. Haal daartoe het vinkje van IPv4 bij de netwerkadaptor van je computer weg en laat alleen IPv6 aan. Dan heb je de situatie die nodig is als je met steeds een nieuw IP adres het internet op zou willen en dus niet bang hoeft te zijn dat jou enige IPv4 adres in handen valt van gamers of criminelen die jou willen internetverbinding willen bestoken of wat dan ook.