Beantwoord

IP adres veranderen apparaten

  • 22 January 2021
  • 5 reacties
  • 941 keer bekeken

Hallo,

Ik heb een apparaat die ik een vast IP adres wil geven. Deze vallen lager dan XXX.XXX.X.10.
Hoe is het mogelijk om in de ExperiaBox V10 handmatig een IP adres van een apparaat te veranderen?

icon

Beste antwoord door wjb 22 January 2021, 14:00

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

5 reacties

Reputatie 7

Een IP adres van een apparaat moet altijd binnen het subnet van de Experia Box liggen.

Standaard staat het subnet van de V10 op 192.168.2.0/24.

Je mag het subnet van de V10 in principe wijzigen in een ander subnet binnen 192.168.0.0/16 of 10.0.0.0/8 maar daar schiet je op zich niet zo veel mee op.

De beste methode om een apparaat een vast IP adres te geven is door op de V10 een DHCP binding vast te leggen voor dat apparaat.

Het heeft geholpen.

Ontzettend bedankt

Hoi, je had net gereageerd op mijn forum. Bedankt!

Ik heb nog 1 vraag. Als ik bij Port Forwarding (IPv4) een appnaam aan mijn interne Ip adres wil geven. Dan geeft de ExperiaBox niet de knop "toepassen" aan. Ik kan de wijziging niet 'toepassen'.

 

Reputatie 7

Die HDM_CR regels moet je niet wijzigen door daar een nieuwe application aan te koppelen maar je moet een hele nieuwe port-forwarding maken die je dan ook een eigen naam kunt geven. Zie dit topic.

Oke, duidelijk.

Bedankt