Beantwoord

IP adres wordt geweigerd

  • 26 May 2020
  • 7 reacties
  • 316 keer bekeken

Kort geleden werd mijn toegang tot een bepaalde site opeens geweigerd. Enkele dagen erna had ik weer toegang. Ik bleek toen een heel ander IP-adres te hebben.

Nu wordt de toegang weer geweigerd, ik blijk het oude IP-adres weer te hebben.

Dit is ooit al eerder gebeurd. Na ongeveer 1 jaar (!!!!) had ik weer toegang. Waarschijnlijk omdat ik toen een ander IP adres kreeg.

 

Kan KPN/Telfort mij alstublieft een ander IP-adres geven?

icon

Beste antwoord door Janov 4 June 2020, 16:03

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

7 reacties

Reputatie 7

Kan je de eerste drie getallen van beide IP adressen hier eens vermelden?

Gebruik je toevallig een VPN service?

Tot mijn verbazing heb ik nu weer toegang tot die website, bij het IP-adres waarbij ik gisteren een toegangsweigering kreeg (via Wireless Network Watcher te weten gekomen).

 

Ik snap hier helemaal niets meer van.

 

Hola!! Ik kom er nu achter dat ik met een ander IP-detectie-programma (internet) een heel ander IP-adres lijk te hebben. Het is dus goed mogelijk dat dit adres anders is dan gisteren. 

Ik ben benieuwd hoe dit gebeuren zich verder ontwikkelt.

Reputatie 7

Maar jouw publieke IP adres wijzigt helemaal niet dus vraag ik mij af naar welke IP adressen je nu eigenlijk kijkt.

Heb je wellicht nog antwoorden op de vragen uit mijn vorige bericht?

Ik heb de vorige IP's, waarbij ik meende dat het goed werkte, niet opgeschreven, die weet ik dus niet.

Bovendien lijk ik toen verkeerd gekeken te hebben.

Het probleem lijkt dus anders in elkaar te steken dan ik oorspronkelijk melde.

Dank voor uw aandacht voor mijn melding.

Reputatie 7
Badge +25

Hoi @Janov. Je hebt geen vragen meer denk ik? Houd er in ieder geval rekening mee dat je WAN IP (zoals je die hier ziet: https://www.whatismyip.com/) iets anders is dan de interne IP-adressen die aan alle apparaten worden uitgedeeld. Het WAN IP verandert (bijna) nooit, maar de interne kunnen wel veranderen.

Dat wist ik niet. Wel nuttig om te weten.

Waarom ik op die bepaalde site, naar nu blijkt, tijdelijk geen toegang had is mij nog steeds een raadsel. Het is eerder gebeurd, dat heeft toe ongeveer een jaar geduurd. Mogelijk dat die site zelf iets niet goed doet met de gegevens van zijn geïnteresseerden.

Ik denk dat dit topic nu wel afgesloten kan worden.

Reputatie 7
Badge +25

Ik dacht; het is vast nuttig om nog wat info te geven. Maar goed, ik denk ook dat er iets bij die website fout ging. Mocht je nog eens zoiets ervaren, laat het vooral weten. Dan kunnen we meedenken.