Beantwoord

IP-Ban Playstation Network

  • 24 March 2020
  • 10 reacties
  • 422 keer bekeken

Badge

Goedemiddag,

Mijn naam is Frank van Eis. Heb net een van jullie collega’s via de telefoon gesproken. Router maakt geen verbinding meer met PlayStation network. Verder doet alles het wel gewoon. Collega gaf aan dat ik bij jullie kan laten checken of er een eventuele  ip ban aanwezig is. Tevens kan het probleem opgelost worden door de modem geheel te resetten met een naaldje aan de achterkant. Is dit correct? 
Mijn ip adres is: 86.87.36.44

icon

Beste antwoord door Raymondt 25 March 2020, 08:04

Bekijk origineel

10 reacties

Hallo @Frankvaneis , met een totaal reset van je modem krijg je geen ander IP-adres.

Voor een IP-ban zou je via onderstaande link eens kunnen kijken:

https://www.whatismyip.com/blacklist-check/

Badge

Hallo @Frankvaneis , met een totaal reset van je modem krijg je geen ander IP-adres.

Voor een IP-ban zou je via onderstaande link eens kunnen kijken:

https://www.whatismyip.com/blacklist-check/


Heb zojuist contact gehad met PlayStation over dit probleem. Die hebben uit veiligheidsoverwegingen door het bovenstaande probleem de toegang tot PlayStation Network ontzegd voor 120 uur… zij geven aan dat jullie deze bedreigingen kunnen laten verwijderen, zodat na die 120 uur er weer toegang is. 
 

kunnen jullie dit probleem zo snel mogelijk voor mij oplossen?

met vriendelijke groet,

 

Frank van Eis

 

 

Badge


Goedenavond,

dit is het bovenstaande bedrijf die mijn ip zonder reële oorzaak heeft geblokkeerd, waardoor ik niet meer gebruik kan maken van PlayStation network.. Ze zeggen het probleem op te kunnen lossen, maar alleen tegen betaling… Dit is toch onaanvaardbaar en is toch verboden? 
Ik wil graag dat jullie zo snel mogelijk mijn ip adres checken en de blokkade eraf halen… ik loop hier nu al een week mee door te modderen en niemand durft in deze situatie zijn verantwoordelijk te nemen. PlayStation geeft aan dat jullie deze desbetreffende partij los kunnen koppelen van mijn ip adres.. ik heb namelijk niks te maken gehad met dit bedrijf, maar ze zetten vervolgens wel zonder toestemming het ip adres op de blacklist, waardoor mij toegang wordt ontzegd bij andere systemen.…

Ik wil hier graag per direct een oplossing voor…

 

met vriendelijke groet,

 

Frank van Eis

Reputatie 7
Badge +13

@Frankvaneis Allereerst welkom op ons forum, Ii heb even een nieuw topic aangemaakt zodat we het overzichtelijk kunnen houden. :-) . Je geeft aan hier al een week mee bezig te zijn en ik help je graag verder. Playstation gaf eerder aan dat de ban voor een periode van 120 uur zou gelden, hebben zij ook duidelijk toegelicht welke activiteiten er voor deze blokkade hebben gezorgd? Ik heb namelijk geen invloed op een ban als die is uitgedeeld voor zaken die zich hebben afgespeeld op PSN zelf. Zou je daarnaast verder je profiel kunnen invullen zodat ik je verbinding kan bekijken? 

Badge

PlayStation heeft onderzocht en geconcludeerd dat er vanuit playstion geen “rare” activiteiten hebben afgespeeld wat de ban heeft getrikkerd. Het is preventief geweest in het kader van de grote hack wat zij een aantal jaar geleden hebben ondervonden. De activiteit is gelinkt aan het ip adres, waardoor PlayStation network preventief het ip blokkeert, waardoor er geen toegang gegeven kan worden tot PlayStation network. Deze preventieve “blokkade” blijft zich doorzetten, zolang het probleem aanwezig is. 
 

Tevens heb ik het bedrijf gevonden die mijn ip adres blokkeert... 

het gaat om: https://www.nszones.com

Dit is geen eens een bedrijf, maar een project! Tegen betaling wordt je opeens van de lijst afgehaald.. daarmee concluderen ze dus dat het probleem opgelost kan worden, maar alleen tegen betaling. Dus dan ben je opeens geen spammer meer? Dit is gewoon verboden in Nederland…. ik heb geen enkele directe connectie met hun gehad en zij hebben zonder toestemming mijn ip op “hun” blacklist gezet… 

Hallo @Remco_ , ik heb bij Telfort toevallig dezelfde ervaring neergelegd, bij mij geven diezelfde diensten mijn ip ook als geblokkeerd op en speel geen spelletjes en werd door een kundig medeforumlid in verband gebracht met een blokkade op poort 25.

Ook ik wacht nog op een reactie van Telfort c.q. het abuseteam.

 

Reputatie 7
Badge +13

@Frankvaneis @JanD  Bedankt voor de toelichting. Ik ga morgen in de loop van de dag kijken of ik iemand kan vinden van het Abuse Team die hier meer licht op kan schijnen. Ik moet eerlijk bekennen dat ik geen andere signalen heb gehad van andere klanten. Zodra ik meer weet post ik een bericht! 

Reputatie 6
Badge +8

NSZones is een scamsite: https://www.spamhaus.org/organization/statement/008/fake-dnsbl-uncovered-nszones.com en geen betrouwbare bron. Niet betalen en snel vergeten. PSN gebruikt dit ook niet als bron, dus PSN heeft jou om een andere reden geblocked en PSN is in principe de enige die dit op kan lossen voor jou.

Reputatie 7
Badge +9

Goeiemorgen @Frankvaneis ,

Ten eerste, zo te zien heeft @JanD je op een verkeerd spoor gezet. Jouw aanwezigheid op die lijst heeft niets met je blokkade op het playstation netwerk te maken, dus vergeet die nszones. Je ip staat er wel op, maar waarschijnlijk ga je daar nooit last van hebben.

Dan Playstation: als je op het forum een beetje rondkijkt zie je dat ik er al vaker over gesproken heb. Wat Playstation doet is soms ip's blokkeren op basis van…. op basis van geen idee eigenlijk. Want ze vertellen het ons nooit. Ze leveren ons een lijstje op met welke KPN IP's ze nu weer geblokkeerd hebben, maar vertellen er niet bij waarom, en leveren er ook geen logs bij die eventueel misbruik aantonen. Met die lijsten doen wij als Abuseteam dus helemaal niets, en vallen jou als klant daar ook niet mee lastig.

Het vervelende van Playstation is alleen: zij blokkeren je, en sturen je vervolgens naar je provider zodat die het maar op moeten lossen. Wij hebben geen enkele informatie, en moeten dus een probleem op gaan lossen waarvan we niet eens weten wat het probleem is. Dat is natuurlijk de omgekeerde wereld, en hierover heb ik ook al een paar keer zelf contact gehad met zowel het NOC als ook de klantenservice van Playstation, maar echt tot ze doordringen kan ik helaas niet.

Uiteindelijk komt het er op neer: Playstation heeft jou geblokkeerd voor een (naar ik aanneem) dienst waarvoor je betaalt. Dan zijn zij degenen die je moeten helpen en van de nodige ondersteuning moeten voorzien. Mochten ze dat niet willen, dan zijn ze daarmee dus in gebreke en kun je ze ook in gebreke stellen. Hopelijk begrijp je dat wij als KPN hierin gewoon niets kunnen doen.

Reputatie 7
Badge +13

Goedemorgen @Frankvaneis ik zie dat mijn collega @Raymondt dit topic inmiddels heeft gevonden. Ik sluit mij dan ook aan bij zijn antwoord en ik ben bang dat ik hier geen andere oplossing voor heb :-( . Ik wens je een fijne dag verder en als ik nog iets anders kan doen dan help ik graag!  

Reageer