Vraag

IPv4 adres aanpassing van Router Sagemcom BOX 12

  • 25 August 2020
  • 10 reacties
  • 1415 keer bekeken

Hoe kan ik het IP adres van mijn router aanpassen van 192.168.2.254 naar bijv. 192.168.150.1…?

 


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

10 reacties

Hallo @Jos van de Sanden , dat kan niet.

 

Reputatie 7
Badge +24

Dat kan alleen op de v10. Op alle andere routers van KPN onmogelijk. 

Hallo @Jos van de Sanden , dat kan niet.

 

Weet je misschien ook waarom niet? En hoe ik dit kan oplossen?

Reputatie 7
Badge +24

Hallo @Jos van de Sanden , dat kan niet.

 

Weet je misschien ook waarom niet? En hoe ik dit kan oplossen?

Dat heeft KPN geblokkeerd. Je kunt een eigen router achter de KPN plaatsen. Dat heb ik ook. Of de KPN Box vervangen door een eigen router. Bijvoorbeeld door een fritzbox.

Hallo @Jos van de Sanden , dat kan niet.

 

Weet je misschien ook waarom niet? En hoe ik dit kan oplossen?

Dat heeft KPN geblokkeerd. Je kunt een eigen router achter de KPN plaatsen. Dat heb ik ook. Of de KPN Box vervangen door een eigen router. Bijvoorbeeld door een fritzbox.

Is er iemand van KPN die hier ook kan reageren? Dit wordt namelijk bij het bestellen van het abonnement er niet bij verteld. Ik heb hier een bunch of apparatuur die ik allemaal een eigen IP adres heb gegeven en nu niet meer bereikbaar zijn of fatsoenlijk werken om deze reden.

Reputatie 7
Badge +24

Dit wordt namelijk bij het bestellen van het abonnement er niet bij verteld.

Er word ook niet bijverteld dat het wel mogenlijk is 😉

Dit wordt namelijk bij het bestellen van het abonnement er niet bij verteld.

Er word ook niet bijverteld dat het wel mogenlijk is 😉

Zou je je slimme antwoorden voor je willen houden. Bij iedere die ik heb gehad (T-mobile home, Ziggo, XS4All) is het mogelijk om de eigen IP adres voor je router te kiezen. Ik zie ook niet in waarom dit bijk KPN niet kan. Graag reactie van KPN ... 

Reputatie 7
Badge +30

Hallo @Jos van de Sanden, welkom! Ik heb weinig toe te voegen aan wat hier gezegd wordt. Het klopt helemaal. Wat hier precies de reden van is, durf ik niet te zeggen.

En je kunt de DHCP server blijkbaar niet eens UIT zetten! Ik heb dus nu een “rogue” DHCP server in mijn netwerk. DAT WIL TOCH NIEMAND!

KPN is kennelijk een communistische organisatie die denkt dat de staat (en KPN) het beste weet wat “het volk” (zijn BETALENDE! klanten) wil. Typisch Nederlandse betutteling. De beslissers bij KPN zijn vast ook lid van CDA of VVD. Die weten ook altijd wat voor iedere andere Nederlander (behalve zijzelf) het beste is. Ik vind het van de zotte dat we als een soort KPN slaven ons hele interne netwerk aan hun belachelijke modeminstellingen moeten aanpassen in plaats van andersom. En als ze op het zotte idee komen om in een nieuwe modemversie weer een andere IP range te kiezen kunnen wij weer van voor af aan beginnen.

Reputatie 7
Badge +24

@scutec dan schaf je toch gewoon zelf een Fritzbox aan? Probleem opgelost.