Vraag

IPv4 i.p.v. IPv6

  • 7 January 2021
  • 6 reacties
  • 276 keer bekeken

Mijn VPN- connectie (werk) valt steeds uit. Na overleg met onze IT-afdeling is de suggestie gedaan om  IPv6 terug te zetten naar IPv4. Kan ik dat zelf of moet KPN dat voor mij doen? Als dat laatste zo is, hoe krijg ik dat geregeld?


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

6 reacties

Reputatie 7

Het eenvoudigst is om bij de netwerkinstellingen op de gebruikte computer aan te geven dat er gean IPv6 ondersteunt moet worden.

Ik vraag me wel af of dit het probleem zal gaan verhelpen immers de VPN verbinding komt blijkbaar wel gewoon tot stand.

Hoe frequent valt de VPN verbinding weg?

Is jouw computer via wifi aangesloten?

Zo ja, heb je dit probleem ook als je de computer met een netwerkkabel aansluit?

Bedankt voor je snelle reactie,

Het gaat om de laptop van mijn werk en ik log altijd in via WIFI. Ik heb een KPN Experia Box v9 en daaraan gekoppeld een Netgear ORBI 19 MESH systeem met satelliet waar ik steeds volle bak Wifi mee heb door het hele huis. De laptop geeft dat ook aan.

De ene dag valt de VPN om de haverklap uit (1 keer rond de 80 keer!), de andere dag hooguit 2 keer. Het is een VPN van mijn werkgever en e.e.a. loopt via een server in Duitsland.

Ik werk op zolder en heb daar maar 1 netwerkkabel liggen waar mijn MAC op is aangesloten. Dat zou ik idd. eens kunnen proberen, maar ik vind het zo gek dat ik talloze collega’s heb met dezelfde problemen en tegelijkertijd is er ook een grote groep die dit niet heeft…..

Reputatie 7

Als de wifi verbinding ook maar heel even wegvalt zie je bij veel VPN verbindingen dat deze ook wegvalt en vaak ook niet automatisch hersteld wordt.

Dit is een heel vervelend fenomeen maar de kans is echt reëel dat dit veroorzaakt wordt door het kort wegvallen van de wifi verbinding.

Reputatie 7
Badge +24

Gewoon bekabeld werken. Dan is het probleem waarschijnlijk opgelost.

Reputatie 7
Badge +19

Welkom op het forum @Dutch Viking, heb je inmiddels al kunnen testen of met de bekabelde verbinding ditzelfde probleem voorkomt? 

Ik zal nu bedrading door moeten trekken naar de zolder, dat is niet zomaar gedaan, moet hier ook overleg over plegen met mijn werkgever, dus helaas nog niet opgelost. Heb begrepen dat er dan ook wat instellingen in mijn kap top aangepast moeten worden zodra ik bedraad ga werken. Zo gauw ik eruit ben laatik even iets weten