Beantwoord

ipv6 op box 12

  • 2 July 2020
  • 90 reacties
  • 8099 keer bekeken

Ik ben vandaag overgestapt van Ziggo naar KPN, voornamelijk omdat Ziggo geen Dual-Stack ipv6 ondersteuning biedt.

Helaas blijkt vandaag dat de nieuwe box 12 van KPN helemaal nog geen ipv6 ondersteunt.

Is er bekend wanneer deze ondersteuning er gaat komen, en zo niet, wat zijn de mogelijkheden mbt het ‘downgraden’ naar een router met ipv6 ondersteuning? Ik zou graag wel willen verifieren dat IPv6 uberhaupt werkt op mijn adres voordat ik investeer in een eigen modem.

icon

Beste antwoord door Paul van KPN 24 March 2021, 09:56

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

90 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Wat mist u aan ipv6?

Dat lijkt een standaard vraag voor je op vragen die over ipv6 gaan te zijn? bezig met een enquete?

Ik werk als netwerk engineer, en ik heb graag de mogelijkheid om mijn homelab zowel via IPv4 als IPv6 te benaderen.

Reputatie 7
Badge +25

Hoi @vglotzbach, welkom hier. Nick stelt gewoon uit nieuwsgierigheid een vraag, niet zoveel mis mee, toch? Of heb ik wat gemist?

Maar om je vraag te beantwoorden: nee, de KPN Box 12 ondersteunt nog geen IPv6. De software update die daarvoor nodig is zal later komen, maar ik heb nog geen datum die ik kan delen. Je kunt niet op verzoek een ander/ouder modem krijgen vanwege deze reden. We ruilen eigenlijk alleen een modem om indien ‘ie defect is.

Hoi @vglotzbach, welkom hier. Nick stelt gewoon uit nieuwsgierigheid een vraag, niet zoveel mis mee, toch? Of heb ik wat gemist?

Maar om je vraag te beantwoorden: nee, de KPN Box 12 ondersteunt nog geen IPv6. De software update die daarvoor nodig is zal later komen, maar ik heb nog geen datum die ik kan delen. Je kunt niet op verzoek een ander/ouder modem krijgen vanwege deze reden. We ruilen eigenlijk alleen een modem om indien ‘ie defect is.