Beantwoord

Is de experiabox v8 wel geschikt in combinatie met superwifi?

  • 10 November 2020
  • 4 reacties
  • 471 keer bekeken

Ik ben op de hoogte dat na het aansluiten van de superwifi punten de wifi van de experiabox overgenomen wordt door het eerste superwifi punt. Deze zijn echter nog wel via een kabeltje verbonden met elkaar.

Ik vond de volgende tekst in een review:

“Experiabox v8 blijkt bottleneck

Na de installatie leek alles goed te werken, maar in de dagen erna melden de bewoners zich bij ons dat er elke dag meerdere storingen plaatsvonden. Hierbij verdwenen zowel het internet als het televisiesignaal. Alleen door alles te resetten werkte het vervolgens weer. Wij probeerden vervolgens de configuratie van de Experiabox te optimaliseren via de meer geavanceerde instellingen. Dit bracht echter geen soelaas. Uiteindelijk heeft KPN de Experiabox v8 getest en geconcludeerd dat die niet goed samenwerkt met SuperWifi en de tv-decoders, waardoor er storingen optreden. Onze conclusie is dan ook dat KPN SuperWifi niet goed samenwerkt met de Experiabox v8. De technologie van de v8 is te gedateerd.”

 

Klopt dit? Is de technologie van de v8 gedateerd? Ik heb na het installeren van de superwifi punten last gekregen van het wegvallen van de wifi. Op 9 november 2020 telefonisch contact gehad met KPN en diverse dingen gereset. Bij het installeren van het 1e superwifi punt ontstond er wel een korte storing op de tv. Installeren via de thuis app lukte niet, want bij het installeren van het 2e superwifi punt viel de wifi weg. Uiteindelijk via de WPS knop de eerste 2 superwifi punten geïnstalleerd en het 3e punt via de bekabelde verbinding met de Experiabox kunnen installeren. Vooralsnog lijkt het allemaal nu te werken. De tijd zal het leren of dat ook echt zo is. Maar heb nog steeds mijn bedenkingen of de Experiabox toch ook niet vervangen moet worden door een nieuwere versie. De KPN medewerkers, die ik gesproken heb, vonden dat niet nodig. De tekst uit de review spreekt dat echter tegen.

 

Kan iemand mij hier meer duidelijkheid over geven.

icon

Beste antwoord door Joep1965 10 November 2020, 11:20

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

4 reacties

Badge +19

De super wifi's hebben niets met de Wi-Fi van de v8 te maken dat zal duidelijk zijn. Waar het fout gaat is toch vaak de manier van installeren.  V8 resetten en 1 voor 1 de schotels aansluiten. En die thuis app is totaal overbodig..

Reputatie 7
Badge +24

Het maakt geen bal uit achter welke router je de SuperWiFi's plaatst. Ze werken volledig op zichzelf. Zijn niet afhankelijk van de Experiabox of welke andere router dan ook. De router moet alleen internet doorgeven over de kabel. Op dezelfde manier als dat die dat doet aan andere bekabeld aangesloten apparaten. Verder niet. Dus nee, het kan niet zo zijn dat de technologie van de Experiabox verouderd is en dat ze daardoor niet zouden werken.

De home app kan je beter niet gebruiken. En wps hoor je ook zeker niet te gebruiken bij het installeren van de SuperWiFi's. Maar als het nu werkt: afblijven en niets aan doen.

Die WPS oplossing kwam van de KPN medewerker.

Ik wacht nu gewoon af of het goed blijft werken en zo niet dan neem ik wederom contact op met KPN.

Badge +19

Ik denk dat je het verhaal dan beter hier kan vertellen. Alleen al die wps knop duidt al aan dat die medewerker niet weet waar het over gaat.