Vraag

Is de modem van KPN op de juiste wijze aangesloten?

  • 24 January 2023
  • 13 reacties
  • 177 keer bekeken

Volgens het contract, de email en de sms zijn we aangesloten op het internet (koper). Maar de modem ontvangt geen signaal. Dit is herkenbaar aan het lampje van het internet dat groen knippert (en het fijt dat er geen internet is). Ik het de modum aangesloten volgens beschrijving (zie foto). Maar omdat de meterkast gedeeld wordt met meerdere appartementen twijfel ik of ik de juiste koperkabel te pakken heb. Op dit moment heb ik het kastje gebruikt dat op de blauwe kabel aansluit. Daarnaast komt er een groene kabel binnen dat direct verbonden is met een ander appartement. Het kastje met de blauwe kabel, waar ik nu op aangesloten heb, was de enige vrije . Daarom ga ik ervanuit dat ik de juiste heb, en ik weet ook niet hoe ik dit anders zou kunnen checken. Ik zie graag snel een antwoord tegemoet. (ik heb overigens zowel lijn 1 als lijn 2 gecheckt met het zelfde resultaat en beide keren minimaal een kwartier gewacht).

 


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van het forum of stel je vraag in een nieuw topic.

13 reacties

Reputatie 3
Badge +2

Zoals ik zie lijkt het goed aangesloten, maar misschien moet er nog wat meer gebeuren. Toen ik nog op koper aangesloten werd voor de eerste keer moest er eerst nog wat vooraf gebeuren, daarna had ik signaal. Misschien dat je het beste even met de klantenservice 0800-0402 kunt bellen?

Reputatie 6
Badge +5

waarom is die ziggo kabel btw doorgeknipt hoop niet dat je dat zelf hebt gedaan

Reputatie 7
Badge +24

Ik zie daar ook nog een oranje kabel lopen. Wat is dat eigenlijk? 

Reputatie 6
Badge +5

glasvezel lijkt mij?

Reputatie 7
Badge +24

glasvezel lijkt mij?

Van KPN? Dan is een nieuwe aansluiting via koper niet eens meer mogelijk. Bestaande aansluitingen blijven werken. Maar een nieuw abonnement afsluiten gaat op glasvezel. Niet meer op koper. Dat kan dan gewoon niet meer.

Reputatie 6
Badge +5

ik heb geen idee natuurlijk of mijn idee de juiste is , en of dit niet door een andere provider is aangelegd als het al glas is ik baseerde me meer op de kleur en dikte van de kabel

Reputatie 7
Badge +11

Wat is de aansluitdatum? Vanaf die datum zou het moeten werken op de manier zoals jij het aansluit. 

Als het niet werkt en je hebt lijn 1 en 2 gecheckt zoals je meld in je post heb je 2 opties.

1) bellen met 0800-0402 (gratis nummer) en een installatiemonteur vragen, deze komt het kosteloos voor je oplossen.

2) je forumprofiel invullen en wachten op een moderator, over het algemeen duurt dit tussen de 1 a 4 dagen. Deze zal zeer waarschijnlijk een monteur voor je inplannen.

Ik zie daar ook nog een oranje kabel lopen. Wat is dat eigenlijk? 

Dat is inderdaad een restant van glasvezel. Een ander appartement in het gebouw heeft glasvezelf (dat nog niet gebruikt kan worden omdat het verkeerd is aangelegd), maar wij nog niet. Erg liggen al wel kabels bij de straat, maar om de één of andere reden lukt het kpn niet om die kabels in huis te krijgen en zijn hier ook geen plannen voor. Dus moet het maar koper worden in de tussentijd. Het proces voor glasvezel loopt inmiddels al een jaartje dus dat hebben we voor nu opgegeven (ook al is de huisbaas hier nog wel mee bezig).

Wat is de aansluitdatum? Vanaf die datum zou het moeten werken op de manier zoals jij het aansluit. 

Als het niet werkt en je hebt lijn 1 en 2 gecheckt zoals je meld in je post heb je 2 opties.

1) bellen met 0800-0402 (gratis nummer) en een installatiemonteur vragen, deze komt het kosteloos voor je oplossen.

2) je forumprofiel invullen en wachten op een moderator, over het algemeen duurt dit tussen de 1 a 4 dagen. Deze zal zeer waarschijnlijk een monteur voor je inplannen.

Bedankt voor de reactie en heldere opties. In iedergeval fijn te weten dat ik niet iets overduidelijks over het hoofd gezien heb. 

Reputatie 7
Badge +24

Ok. Heeft u het abonnement afgesloten via de website? Welke snelheid werd er daarbij beloofd? Maximaal haalbaar op uw adres?

Reputatie 7
Badge +15

@Skye.burg Welkom op het forum. 

Ik zie dat je al goed op weg bent geholpen door de andere mensen op het forum. 

Hoe is de situatie op dit moment? Is het gelukt om de verbinding tot stand te brengen? 

@Skye.burg Welkom op het forum. 

Ik zie dat je al goed op weg bent geholpen door de andere mensen op het forum. 

Hoe is de situatie op dit moment? Is het gelukt om de verbinding tot stand te brengen? 

Nog niet, we waren een lang weekend op vakantie dus we waren nog niet in de gelegenheid om met KPN te bellen. In de tussentijd is er nog niets veranderd aan de situatie.

Reputatie 6

De verzegeling van de ISRA mist dus hij is open geweest.
Zit blauw rood op aansluiting 1?