Beantwoord

Is dit een geschikt (ISRA) punt?

  • 14 March 2020
  • 16 reacties
  • 877 keer bekeken

Goedenavond, 

Mijn opa en oma hebben nog nooit internet gehad. Ze hebben alleen al hun hele leven vaste telefonie van KPN. Toen ik telefonisch voor hun bij jullie een alles in 1 abonnement afsloot, werd mij verteld dat zij nog een oude telefoonlijn hadden, ik kan me de naam hiervan niet meer herinneren. 

Mijn vraag is:

Hebben zij een geschikt punt om het nieuwe modem op aan te sluiten of zal dit nog (evt. door een monteur) gemaakt moeten worden? Ik kon in hun huis alleen dit punt vinden (foto):

 

Is deze middelste een ISRA 1 punt?

 

Met vriendelijke groet,

 

Scholtus 

icon

Beste antwoord door Joep1965 14 March 2020, 19:15

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

16 reacties

Badge +19

Als je kan bestellen dan moet er ook een isra punt zijn. Ik zou in dit geval wel een monteur adviseren. Kijk even op deze site over de te behalen snelheid op het adres.https://kpn-compleet-fpi-info.fourstack.nl Plaats eventueel een screenshot zonder de postcode. Dan kijk ik even mee.

Reputatie 7
Badge +24

Ja, die middelste is inderdaad een isra punt waar een Experiabox van KPN op aangesloten kan worden. Is helemaal niet ouderwets. Het is geen glasvezel, maar er is niets ouderwets aan.

@Joep1965 Bedankt voor je reactie. Dit is het screenshot zonder de postcode.

 

@Nick83 Bedankt voor de reactie. Dan probeer ik het eerst zelf voor ze aan te sluiten, hopelijk met succes. 

Badge +19

Dat ziet er goed uit. @Nick83 heeft je al een stuk wijzer gemaakt wat aansluiten betreft dus het moet lukken. Laat even weten hoe het afloopt.

Reputatie 7
Badge +24

Hi Scholtus, welkom op het forum. 

Ik zie dat je al goed op weg bent geholpen hier. Laat het me weten mocht ik iets voor je kunnen betekenen. 

Hallo, ben ik weer. @Nick83 @Joep1965 @Alex_P 

Ondanks dat de aansluiting pas vanaf 20 maart in gaat, ben ik begonnen met het aanleggen van alle kabels. Naast de aansluiting van isra vond ik ook zo'n punt daarnaast, is deze ook te gebruiken?:
(Had er geen foto van gemaakt dus een vergelijkbare van internet geplukt) 

 

Verder stuitte op een probleem met hun telefoons. 

Op dit moment hebben zij 4 telefoons in huis.
Hun hoofdtelefoon heeft de volgende aansluiting en is aangesloten op een telefoonpunt (zie foto hieronder). Echter, is dit telefoonpunt niet de hoofdaansluiting dus ben ik bang dat deze niet meer werkt na het aansluiten van het modem. Is deze telefoon nog te gebruiken?

 

De overige 3 telefoons zien er zo uit: 

-2 moderne telefoons waarvan 1 utp aansluiting heeft

-1 oude telefoon die ze boven hadden die ook aangesloten was aan een telefoonpunt maar met UTP aansluiting.

Hoe ga/kan ik er voor zorgen dat tenminste 3 van deze 4 telefoons weer gaan werken en aangesloten worden op 1 nummer?

Met vriendelijke groet. 

 

 

Reputatie 7
Badge +24

Die telefoons zullen het straks gewoon allemaal weer doen. Het isra punt, dat schuine doosje. Daar zit een kort labeltje in wat naar het vierkante doosje ernaast loopt. Dat korte kabeltje haal je eruit, en dat steek je straks in de Experiabox. De Experiabox word er eigenlijk gewoon tussen gezet.Vervolgens werkt alles straks weer op precies dezelfde manier als dat het de afgelopen jaren gefunctioneerd heeft. Daar veranderd niets aan.

Tis alleen een kort kabeltje zo te zien. Je zult dat kabeltje misschien moeten vervangen door een wat langer kabeltje. Dat is makkelijker denk ik.

Vanuit dat vierkante doosje lopen er enkele kabels naar verschillende aansluitingen in huis. Waar telefoontoestellen op aangesloten zitten. Maar nogmaals, daar hoeft niets aan veranderd te worden.

Reputatie 5
Badge +6

@Scholtus8 Om het verhaal van @Nick83 compleet te maken: vervolgens moet er vanaf de (1e) telefoonaansluiting op de Experiabox weer een kabel naar het vierkante kastje waar je het kabeltje voor de Experiabox  hebt uitgehaald. Dan is qua telefoon de cirkel weer rond. Anders heb je geen telefoonverbinding.

Reputatie 7
Badge +24

Dat zeg ik toch, dat korte kabeltje...

Bedankt voor jullie reacties! @Nick83 @r_k  Ik ga er de 20e direct mee bezig dus dan kijk ik of het werkt.

Dit laat ik dan wel weer even weten. 

Reputatie 5
Badge +6

@Scholtus8 en @Nick83 

Om te voorkomen, dat we langs elkaar praten. Het kabeltje uit het isra-punt moet rechtstreeks naar de Experiabox. Dat is het korte kabeltje dat Nick83 bedoelt. Dat zal inderdaad te kort zijn en vervangen moeten worden door een langer exemplaar. Als dat (korte) kabeltje naar de Experiabox gaat heeft dus de vierkante telefoonaansluiting geen verbinding meer. Dat gaat in de nieuwe situatie vanaf de Experiabox (phone1 poort) met een nieuwe kabel naar het vierkante doosje.

Dus: te korte kabeltje uit israpunt en vierkante kastje ------→ nieuwe kabel van isra naar Experiabox (DSl-poort))-----→ nieuwe kabel van Experiabox (phone 1)---------→ vierkante kastje

Reputatie 7
Badge +24

Bij de Experiabox zit een wit rond kabeltje bijgeleverd met 2 zwarte of grijze stekkertjes. Dat gebruik je om de Experiabox met het isra punt te verbinden.

Vervolgens steek je het stekkertje van dat korte kabeltje in de groene poort…

Dat korte kabeltje zal in het het vierkante doosje met schroefjes vast zitten denk ik.

Reputatie 7
Badge +24

Hallo, ben ik weer. @Nick83 @Joep1965 @Alex_P 

Ondanks dat de aansluiting pas vanaf 20 maart in gaat, ben ik begonnen met het aanleggen van alle kabels. Naast de aansluiting van isra vond ik ook zo'n punt daarnaast, is deze ook te gebruiken?:
(Had er geen foto van gemaakt dus een vergelijkbare van internet geplukt) 

Ik heb hier niets aan toe te voegen, de heren voor mij leggen dit perfect uit. 

@Alex_P Kan je me helpen? 
 

Het was jullie niet gelukt om de 20e verbinding te maken om voor mij nog steeds onbekende reden. Er werd mij verteld dat ik door de back-Office gebeld zou worden maar dit is nog steeds niet gebeurd. Is er een manier om deze back-Office zelf te bereiken? 

Reputatie 7
Badge +24

Hi Scholtus, dit kan alleen wanneer je een nummer hebt gekregen met een toegangscode. Is dat bij jou niet gebeurd? Ik kan in ieder geval kijken wat ik kan vinden. Zou je dan je profiel in willen vullen?