Beantwoord

isra 1 punt, kabel verwijderd door monteur / opnieuw aansluiten

  • 29 June 2021
  • 5 reacties
  • 715 keer bekeken

Dag iedereen,

ik had altijd dsl, toen kreeg ik via KPN upgrade naar glasvezel en heeft een monteur dat aangesloten. Echter heeft hij volgens mij ook mijn dsl aansluiting min of meer onklaar gemaakt door de uitkomende kabel en contactdoos gewoon te verwijderen. Dit merk ik nu pas sinds ik weer op adsl wil overgaan. Hij is de enige die in de meterkast aan deze zaken bezig is geweest dus dat is duidelijk.  KPN trekt zijn handen er vanaf en dat het aan nieuwe provider is om hun aansluiting in orde te maken Dit snap ik ergens alleen niet als zo duidelijk is dat het door een medewerker van kpn komt en dit betekent dat ik een monteur moet betalen om het weer te laten herstellen. 
goed nu ga ik het zelf maar in orde proberen te maken. Volgens de instructies moet ik de uitgaande kabel afknippen, strippen, aansluiten op een lusdoos. Hier een telefoonkabeltje/stekkertje in en andere uiteinde in de dsl modem. Die uitgaande kabel is er dus niet. Nu deze er niet is wil ik de lusdoos overslaan en een telefoonkabeltje met aan 1 kant de stekker voor rechtstreeks in de modem te stekken en aan de andere kant strippen en aansluiten op het IsRa 1 punt. Echter ik weet niet hoe en waar ik blauw en rood moet aansluiten. Hieronder een foto en de inkomende kabel bestaat dus uit 4 draadjes die op alle 4 punten aangesloten zijn, maar allemaal dezelfde kleur bruin lijken te hebben. 
Als we de middelste buiten beschouwing laten en ze nummeren van 1 tm 4 van links naar rechts, op welke moet ik dan blauw en op welke rood aansluiten?

 

 

icon

Beste antwoord door RBxx 29 June 2021, 18:01

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

5 reacties

Reputatie 7
Badge +21

Hallo @Rene12345123 

Meestal rood-blauw op 1-2 en als dat niet werkt dan probeer je 3-4 ( eigenlijk 4-5 dus)

Reputatie 7
Badge +24

Wat ik daar op de foto zie is gewoon een correct ISRA punt. Daar mankeert helemaal niets aan. Er is zeker niets "onklaar" aan gemaakt. De monteur van uw nieuwe provider kan hier gewoon het modem op aan sluiten zonder dat het u iets hoeft te kosten. Als die dat niet kan, dan is het een knoeiert.

Maar waarom zou je überhaupt terug willen naar DSL? Grote kans dat da over een paar jaar afgesloten worden. Misschien is het zelfs al gebeurt. 

De uitgaande kabel van boven is door de monteur destijds verwijder als ook de contactdoos die er volgens mij mee was verbonden  terwijl dat helemaal niet nodig was of had gehoeven. 

Dit is uiteraard zelfinstallatie, monteur kan dat vast maar zit er niet bij en kost veel geld. Is geen tientjeswerk.

 

waarom dsl? Waarom niet. Bespaart me een hoop geld per jaar bij deze aanbieder en internetsnelheid is hoog op mijn adres en ruim voldoende. 


volgens postcodecheck heb ik een werkend IsRa punt/dsl verbinding. Echter wat na dit punt is gebeurd en hetgeen er dus verwijderd is waardoor ik het nu niet even snel aan kan sluiten kunnen ze natuurlijk niet zien van op afstand.

 

Reputatie 7
Badge +21

Wat ik daar op de foto zie is gewoon een correct ISRA punt. Daar mankeert helemaal niets aan.

Nou niet helemaal, volgens mij hoort de onderste helft voor de klant afgeschermd te zijn :wink::sunglasses:

 

Hallo @Rene12345123 

Meestal rood-blauw op 1-2 en als dat niet werkt dan probeer je 3-4 ( eigenlijk 4-5 dus)

Dank je, ik denk dat hij het doet. internet doet het al, straks nog even tv installeren. Mijn draadjes waren trouwens rood en groen uiteindelijk en zat nog stuk koperdraad in de aansluiting linksboven van de IsRa.