Kabel geraakt, geen service

  • 5 April 2022
  • 16 reacties
  • 229 keer bekeken

Sinds 1 april (geen grap) hebben wij geen service meer. Dus geen TV/ Internet/ Telefoon.

Nu ben ik vanochtend even naar het dorp gereden (Ilpendam) en sprak daar een medewerker van VolkertWessel.
Hij wist mij te vertellen dat er een paar weken geleden andere werkzaamheden waren gedaan en dat hierbij een kabel was geraakt. De kabel was al erg verouderd en de papieren isolatie die achter het koper zit is door de vocht papperig geworden met alle gevolgen van dien.
Goed, shit happends zou je denken…… Maar wat mij nu verbaast is:

  1. Waarom denkt de KPN dat het om 18:00 verholpen is?
  2. Waarom weet de servicedesk niet van dit algehele probleem.
  3. Waarom worden er mensen erop uit gestuurd om hun (oude) modem te vervangen door V10.
  4. Waarom is deze VolkertWessel meneer alleen en waarom is hij net pas begonnen met het doormeten?
  5. Waarom krijg ik geen noodpakket als ik bel? De medewerker zegt de storing duurt tot 18:00 uur (??)
  6. Waarom komen de updates niet door van VolkertWessel naar de KPN? De graafwerkzaamheden moeten nog plaatsvinden. Sterker nog de minikraan en de extra manschappen zijn er niet!

Kortom erg slecht geregeld allemaal


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

16 reacties

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @FoRMaTC, welkom op ons forum. 

Ik kan me goed voorstellen dat je deze vragen hebt en graag duidelijkheid wilt maar ik moet je daarin teleurstellen.

Helaas kan ik hierin niet meer dan mijn telefonische collega's. Wij hebben geen zicht op de oorzaak, voortgang of oplossing van deze storing.
Hoe volker wessel dit op gaat lossen kan ik dus eigenlijk ook niet zoveel over zeggen. Een noodpakket kunnen we alleen aanbieden bij individuele storingen waarbij het er naar uit ziet langer te gaan duren.

Sorry voor het ongemak!

“Your call is important to us”

Been there done that.

 

Status verandering van 1 van de 2 storingen op de straat. 

1 van de storing is van 16:00 naar morgenochtend verplaatst 06:00. De andere staat nog op 20:00.

HOE DAN? Er is niemand in het dorp aan het werk. Geen volkertwessel, helemaal niemand

Reputatie 7
Badge +24

Kennelijk is er op dit moment niemand beschikbaar.

Badge +19

Misschien vertel ik iets nieuws maar heel Nederland kampt met krapte op de arbeidsmarkt.  Dat zal bij Volker Wessel ook zo zijn. 

Buiten dat er geen mensen zijn heb ik net even contact gehad met de helpdesk

De beste meneer wist gewoon van niets af dan behalve een algemene storing.

Ik moet dus wachten totdat de eindtijd van de storing meer dan 48 uur verder ligt wil ik dus een noodpakket kunnen “halen”

Mijn broek zakt af

De 2e storing stond op 20:00 en staat nu op 00:00

Hoe dan? Niemand die in het dorp aan het werk is :-)

Reputatie 2
Badge +1

@FoRMaTC

Ik heb vanmorgen om 06.10 met de servicedesk gebeld, omdat ik ook geen internet meer heb sinds 31 maart (in hetzelfde dorp) en het gisteren om 18 uur opgelost zou zijn en toen werd doorgeschoven naar 06 uur vanmorgen en vanmorgen weer doorgeschoven naar 18 uur. 

Met wat jij van die volker wessels man hebt gehoord begrijp ik dus beter waarom de snelheid zo hard achteruit ging sinds donderdag.

Naar zeggen van de waakdienstmedewerker zou er vanmiddag tussen 16 en 18 uur gewerkt kunnen worden aan die kabel, maar of het dan opgelost is, dat wist ie ook niet. Hij gaf idd aan dat er enige tijd geen voortgang in het algemene ticket was geweest, maar dat het vanmiddag zou moeten beginnen. Ik wacht ook al op een betere oplossing dan mobiele data op het abonnement van mijn zoon…………. Noodpakketen worden niet verstrekt als er een generieke storing is, de backoffice zou er mee aan de gang moeten gaan………..

 

 

Ja de isolatie gaat hard achteruit door het vocht en daarna heb je kortsluiting.

van horen  zeggen gaat het om 1800 huishoudens dus dat geeft al aan hoe slecht de communicatie is

ik ga vanmiddag wel weer even een rondje rijden in het dorp, geloof er niets van.

volkert wessel zei dat hij geen mensen kon krijgen en geen graafmachine

Reputatie 2
Badge +1

Ik zag gisteren wel wat staan op het plein, maar geen idee of dat van volker wessels is.

idd schandalig dat ze zoveel mensen laten zitten met deze ellende

Nee ze waren met electra bezig bij rickys dat was wat anders. De schade zit bij het dorpshuis aan de zijkant

Reputatie 2
Badge +1

Ben benieuwd, want het is nu best druk met allerlei gravers, kerkstraat en plein staat vol. 

Oh leuk! Ga ik zo is even neuzen

En ze schuiven maar door met de tijd :-)

 

Admin: 2e afbeelding bijgesneden om postcode te verwijderen

Zo de mannen zijn weer klaar voor vandaag, ze zijn weg. Drie kabels ter reparatie en morgen gaat de eerste (die heb ik al vaker gehoord)

Reputatie 2
Badge +1

Heel bijzonder dit!

Reputatie 7
Badge +24

Tja ... einde werkdag. Die mensen werken ook maar 40 uur per week hoor... en met dit zeikweer is het gauw bekeken. Wegwezen, naar huis.

Uiteraard, grappige is dat kon nog steeds denkt dat het vanavond opgelost is.

Maar ondertussen geen oplossing behalve meer gb op je bundel die ik niet op krijg omdat 4g slecht is op de plek waar ik zit.

noodpakket twee keer om gevraagd maar een hoop bla bla.

Ik heb vanmiddag weer de gemeente gebeld hoe het ervoor staat met de glasvezel hier.

(ze zijn 20 huizen verderop gestopt met het aanleggen van glasvezel)