Beantwoord

kabel in de achtertuin

  • 13 November 2020
  • 6 reacties
  • 123 keer bekeken

goedendag

ik wil een stuk tuin erbij kopen of huren maar dit is niet mogelijk omdat er een kabel van jullie volgens gegevens van de gemeente achter onze tuin loopt.

ik wil hier wat vragen over stellen maar kan niet vinden bij wie ik dan moet zijn.

 

graag wil ik contact opnemen met iemand die mijn vragen hierover kan beantwoorden.

icon

Beste antwoord door Ward_ 14 November 2020, 09:28

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

6 reacties

Reputatie 7
Badge +28

Hallo @kendragroothuizen ,

Is de grond van de gemeente? Dan kun je de gemeente vragen stellen? 

Of gaat het over de kabel? 

Probeer dan eens een klik-melding : 

https://www.kadaster.nl/producten/woning/klic-melding

Hi Noordzee

Ik weet dat er een kabel ligt en wil graag contact met iemand van kpn omdat ik wil weten if de kabel wel actief is en of wij iets van een overeenkomst kunnen samenstellen dat als wij tuin erbij kopen ze te alle tijden de tuin in mogen. 

Reputatie 7
Badge +28

Ok @kendragroothuizen ,

Vul jouw volledige forumprofiel. Er komt hier vanzelf een moderator langs. 

Reputatie 7
Badge +24

Hi Noordzee

Ik weet dat er een kabel ligt en wil graag contact met iemand van kpn omdat ik wil weten if de kabel wel actief is en of wij iets van een overeenkomst kunnen samenstellen dat als wij tuin erbij kopen ze te alle tijden de tuin in mogen. 

Dat mag sowieso. In het koopcontract wat je tekent bij de notaris staan alle aanwezige kabels beschreven als het goed is. En met het zetten van de handtekening ga je er mee akkoord dat hun altijd bij de kabel mogen. Dus daar hoeft je niets speciaals voor samen te stellen. Dat is dus helemaal niet het probleem lijkt me. Er zal wel een andere reden zijn dat de gemeente die grond houden wil.

Reputatie 7
Badge +10

De gemeente mag de grond verkopen met kabel erin maar dan dienen zij contact te zoeken met KPN. Zij hebben een contactpersoon (de liasonmanager of de afdeling reconstructie) voor dit soort zaken. 

Dan kan KPN bekijken of ze de kabel willen laten liggen of verleggen, afhankelijk van wat er gaat gebeuren op dat stuk grond. 

De kosten voor het verleggen gaan naar de gemeente of naar de koper. Dat hangt af van de afspraken.

Het is in ieder geval niet de bedoeling dat de koper vooraf zelf met KPN moet gaan onderhandelen zonder de gemeente. 

Dus als de gemeente niet wil verkopen omdat ze denken dat dit gedoe met KPN gaat geven, kan je daar niet veel aan doen ben ik bang. Je kan er hooguit op aandringen dat ze contact zoeken met KPN om te kijken wat er mogelijk is.

Goedendag 

Het is opgelost 

Bedankt allemaal