Vraag

Kabel trekken niet mogelijk. Moet ik nu Super Wifi kopen?

  • 21 November 2020
  • 33 reacties
  • 298 keer bekeken

Reputatie 1

Ik heb een Box 12 en experia wifi maar kan geen kabel naar de keuken brengen waar ik slechte wifi heb.

Nu zegt de kpn medewerker via de chat dat ik maar een superwifi nodig heb die ik kabel loos in de keuken kan plaatsen

Klopt dit?


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

33 reacties

Reputatie 1

Als je nou eens aan de slag gaat met een goed bekabeld netwerk aan te leggen dan scheelt je dat een hoop ergernis. Dat doe je met elektriciteit toch ook? of heb je allemaal verlengsnoeren uit de meterkast lopen? Ga aan de slag. Met alleen een modem ga je het het niet meer redden anno 2020.

Een bedraad netwerk is met de nieuwe mesh systemen achterhaald toch?

Superwifi is toch geen bedraad systeem?


Zeer zeker is dat niet achterhaald. Met de toename van het aantal wifi signalen zal bekabelen alleen maar belangrijker worden. De 2.4Ghz band zit zo goed als vol. De 5Ghz band is leuk maar heeft veel minder bereik. Waar we naar toe gaan is minder bereik van het modem om geen overlast te bezorgen aan omwonenden en een bekabeld netwerk met op diverse plekken in huis bekabelde accesspoints.

Je zegt minder bereik van het modem ik heb nb op aanbeveling van KPN nu Box12 met wifi 6

Zou derhalve het bereik in mijn keuken nu deels wegvallen.

Het is dan niet eerlijk om mij zo te laten tobben.

Waarom dan nu superwifi en wifi 6 als we naar bekabelde accespoints gaan

Badge +19

Begrijp je nou echt niet dat super wifi's je niet gaan helpen. Je kan wel een super wifi in de keuken neer zetten maar als die geen wifisignaal krijgt doet ie ook niks.

Reputatie 1

Ja dat begrijp ik nu wel.

Wat me verbaasd is jouw opmerking   Waar we naar toe gaan is van minder bereik het modem om geen overlast te bezorgen aan omwonenden en een bekabeld netwerk met op diverse plekken in huis bekabelde accesspoints.

Het lijkt er dus op dat KPN box 12 samen met/of de overgang van TFT naar KPN bij mij een zwakker signaal in de keuken geeft

Nu moet ik dus kabels gaan trekken wat niet simpel is of 149 euro aan superwifis gaan uitgeven

Dat is toch niet eerlijk

Reputatie 1

Als je nou eens aan de slag gaat met een goed bekabeld netwerk aan te leggen dan scheelt je dat een hoop ergernis. Dat doe je met elektriciteit toch ook? of heb je allemaal verlengsnoeren uit de meterkast lopen? Ga aan de slag. Met alleen een modem ga je het het niet meer redden anno 2020.

Een bedraad netwerk is met de nieuwe mesh systemen achterhaald toch?

Superwifi is toch geen bedraad systeem?


Zeer zeker is dat niet achterhaald. Met de toename van het aantal wifi signalen zal bekabelen alleen maar belangrijker worden. De 2.4Ghz band zit zo goed als vol. De 5Ghz band is leuk maar heeft veel minder bereik. om geen overlast te bezorgen aan omwonenden en een bekabeld netwerk met op diverse plekken in huis bekabelde accesspoints.

Je zegt         Waar we naar toe gaan is minder bereik van het modem                                                             Die indruk heb ik nu met mijn nieuwe KPN Box 12 en/of de overgang van TFT naar KPN .

 Sindsdien is in mijn keuken de wifi dus slecht.

Daarom moet ik dus een kabel trekken of superwifi voor 149 euro aanschaffen.

Is dit eerlijk?

                                                                                            

l

Badge +19

Het zou kunnen ja. Ik ben geen voorstander van een heel sterk signaal van modems. Sterker nog ik vind het niet erg om het signaal van mn buren te zien thuis maar het signaal van 3 huizen verder wil ik echt niet zien. 

Begrijp je nou echt niet dat super wifi's je niet gaan helpen. Je kan wel een super wifi in de keuken neer zetten maar als die geen wifisignaal krijgt doet ie ook niks.

Dat is niet juist. De basisset bestaat uit 2 stuks. Eentje moet je bekabeld aansluiten op het modem. De andere maakt weer een draadloze verbinding met nummer 1. Dat werkt stúkken beter dan een draadloze verbinding met een gewoon accesspoint.

Reputatie 1

Ik heb een Box 12 en experia wifi maar kan geen kabel naar de keuken brengen waar ik slechte wifi heb.

Nu zegt de kpn medewerker via de chat dat ik maar een superwifi nodig heb die ik kabel loos in de keuken kan plaatsen

Klopt dit?

Probleem opgelost via inzet monteur weer prima wifi in keuken en tuin

Hallo @Florijn11 , goed om te lezen dat het opgelost is.:relaxed: