Beantwoord

Kabel van de COGAS nodig voor aansluiting?

  • 12 August 2019
  • 5 reacties
  • 805 keer bekeken

Dan maar zo mijn vragen stellen, hoop dat ik fatsoenlijk antwoord krijg (op de app en telefonisch moet je veel te lang wachten en valt ineens de verbinding weg):

En ik heb een brief gekregen met een kortingsvoorstel voor het overstappen van Caiway naar KPN met een sneller internet, dit gaat toch over een glasvezelaansluiting neem ik aan?
Op jullie site staat namelijk dat met mijn postcode er geen glasvezel-internet mogelijk is op mijn adres. Dit klopt niet! Ik heb namelijk internet via glasvezel bij Caiway en gewoon een glasvezelaansluiting in de meterkast.

En ik wil ook graag weten of ik nog een abonnement op de kabel nodig heb? Dan komt er namelijk nog eens 18 euro per maand bij, terwijl dit bij Caiway inbegrepen (omdat de kabel van hen is) is in de 64 euro per maand.

Graag ZSM antwoord!

Met vriendelijke groet

M.A. Heuvels

Admin: topic naar juiste categorie verplaatst
icon

Beste antwoord door Jasper van KPN 14 August 2019, 13:40

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

5 reacties

KPN levert (op één enkele uitzondering in Harderwijk na) uitsluitend over de eigen koperleidingen of glasvezel van het dochterbedrijf Reggefiber. Als KPN aangeeft dat er bij jou geen glasvezel ligt bedoelen ze dan ook dat er geen Reggefiber-glasvezel ligt. De aanbieding zal dan - naar alle waarschijnlijkheid - ook over koper gaan. Zie ook deze link.
Reputatie 7
Hallo @Juffie70, welkom bij ons op het forum! Wij maken inderdaad geen gebruik van het netwerk van Caiway, zoals Henk ook al aangeeft. Wij maken, met een enkele uitzondering, gebruik van het KPN NetwerkNL (daar valt Reggefiber tegenwoordig ook onder) netwerk. Als er een Caiway glasvezelnetwerk is verwacht ik ook dat de brief over het kopernetwerk gaat. Met de link van Henk kan je zien welke mogelijkheden er op jouw adres zijn, als daar geen glasvezel wordt aangegeven is het zeker via koper.
Wil je glasvezelinternet dan ben je aangewezen op Caiway. In die gebieden levert KPN niet over glasvezel. En is het koper vaak niet sneller dan maximaal 50 Mb/s down; 5 Mb/s up. KPN levert daar ook tv over.
Fijn dat dat dan ook in de brief van KPN wordt vermeld (niet dus!!) en dat ik op deze omslachtige manier erachter moet komen.
Ik blijf dus lekker op het glasvezelnetwerk van Caiway.
De verwarring zal in het sneller internet zitten. Tot 200Mb is hier en daar ook via de koper netwerken mogelijk. Krijgen we een brief van KPN over sneller internet is dat algemeen bedoeld niet specifiek via glasvezel tot in het huis.