Beantwoord

Kabelbreuk graafwerkzaamheden

  • 25 September 2019
  • 4 reacties
  • 3943 keer bekeken

Goedemorgen,

Gister is er bij ons in de straat een wegenbouwer begonnen met het vernieuwen van de straat.
Gister hadden we vanaf 15.30 plotseling geen internet en tv meer.

Alles meerdere keren proberen te resetten zonder resultaat. Het betreft hier een aansluiting van XS4all dus contact opgenomen met hun. Ze konden meteen aan de meting zien dat het om een kabelbreuk gaat.

En inderdaad buiten ligt in een gedeelte van de weg een oranje kabel open en bloot en deze is ook zichtbaar doorgesneden/kapot. Omdat de glasvezel van KPN is moest ik een nummer bellen van KPN. Meteen gedaan krijg ik te horen dat er op zn vroegst pas volgende week donderdag (!) kan komen.

Aan medewerker van KPN uitgelegd dat ik dan ruim een week helemaal geen internet en tv heb. Volgens mevrouw waren er echter geen andere opties. Ik vind het te belachelijk voor woorden dat je anno 2019 zolang moet wachten op een oplossing zodat je thuis gebruik kan maken van je tv en internet!

Daarnaast heb ik aangegeven dat nu de weg nog open ligt en de kabel nu makkelijk te vervangen cq te repareren is. Volgende week ligt de weg weer dicht en kost het veel meer moeite om het te herstellen.

Denken jullie dat er een manier is om er toch meer prioriteit aan te geven o.i.d.? Zodat tijd en ook kosten gespaard blijven voor alle partijen..

Ik hoor het graag!
icon

Beste antwoord door Paul van KPN 25 September 2019, 14:17

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

4 reacties

Reputatie 6
Badge +9
"Denken jullie dat er een manier is om er toch meer prioriteit aan te geven"

Dat verwacht ik niet.
KPN NetwerkNL waar het hier om gaat is ook gewoon afhankelijk van de beschikbaarheid van monteurs (vaak weer een extern bedrijf) om de vezel(s) te repareren.
5 werkdagen is een vrij normale doorlooptijd voor dit soort werkzaamheden.

Ik weet niet of XS4All ook, net als Telfort en KPN, een soort noodpakket heeft. Zo ja, dan zou XS4All die aan jou moeten verstrekken maar dat moet je even aan XS4All vragen.
Reputatie 6
Badge +8
Normaalgesproken moet degene die de kabelbreuk veroorzaakt heeft de zaak laten repareren en ervoor zorgen dat het met spoed hersteld wordt. Die moet dus ook de schade melden.
Je moet dus de wegenbouwer hierop aanspreken, of diens opdrachtgever.
en dan de TOP service van Xs4all waar het hele internet vol mee staat
Xs4all moet blijven ??
ik vind als je daar een contract heb hun het moeten oplossen ook al is kpn de netwerk beheerder
maar goed XS4ALL First Class Internet
Reputatie 7
Badge +25
Hi @Bjorndewit, welkom hier. Ik denk dat het belangrijk is te weten dat er een verschil zit tussen KPN (de provider), en KPN NetwerkNL. Dit forum is van de provider, en KPN NetwerkNL is de lijnbeheerder met een eigen klantenservice. Ik zal niets kunnen vinden op jouw gegevens namelijk. Dat allemaal gezegd hebbende: voor zover ik weet is het zaak dat de storing bij XS4ALL wordt gemeld, en dat zij vervolgens dan de partijen aansturen om dit op te lossen. In dit geval de netwerkbeheerder. Dus in principe zou jij alleen contact met XS4ALL moeten hebben. Ik werk natuurlijk niet bij hen, maar dit is hoe het over het algemeen werkt...

Helaas kan ik hierin niets voor je betekenen.