Vraag

Kan één specifieke website niet bereiken via mijn bekabelde internet aansluiting.

  • 11 October 2021
  • 19 reacties
  • 397 keer bekeken

Hallo,

Ik heb een vreemd probleem. Internet lijkt perfect te werken, behalve als ik de website die ik beheer probeer te bereiken (rmf-friendship.nl). Ik heb al contact gehad met de provider en zij zeggen dat aan hun kant alles goed functioneert. En via mijn smartphone op 4G werkt de website wel.

Ook e-mail en database toegang werken niet. voor ‘rmf-friendship.nl’.

Een traceroute vanaf mijn computer geeft het volgende resultaat:
 

Tracing route to rmf-friendship.nl [185.104.29.120]
over a maximum of 30 hops:

  1    <1 ms    <1 ms    <1 ms  192.168.10.1
  2    <1 ms    <1 ms    <1 ms  mijnmodem [192.168.2.254]
  3    17 ms    18 ms     4 ms  195-190-228-21.fixed.kpn.net [195.190.228.21]
  4     *        *        *     Request timed out.

 

En dan nog 26 timeouts. Het lijkt erop dat de kpn router niet weet wat te doen met dit adres.

Hartelijke groet, Peter


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

19 reacties

Reputatie 7
Badge +11

Je zou eens een nslookup kunnen doen in je command-terminal, kijken wat daar uit komt. 

 

Wat gebeurd er eigenlijk als je de website probeert te bezoeken? Welke specifieke foutcode krijg je?

 

Is er onlangs nog iets gewijzigd qua DNS-instellingen van de website? Ik kan hem hier prima openen namelijk met Cloudflare als DNS-resolver.

Reputatie 7
Badge +21

Hallo @PeterDeVrijer  Neem nog maar eens contact op met de hoster van jouw website.
De kans is groot dat jouw ip-adres bij hun op de blacklist is terecht gekomen.

Reputatie 4
Badge +3

Ik heb net geprobeerd en ik kan de website bereiken zonder problemen. ExperiaV10A router en bekabeld geprobeerd en ook via WIFI met Ubiquiti AC Lite Accesspoints.

Hallo @PeterDeVrijer ik kan genoemde website gewoon bereiken via mijn vaste verbinding Chrome en Experia V10

De foutmelding die ik krijg is:

Deze pagina is niet bereikbaar

rmf-friendship.nl liet te lang op reactie wachten

Probeer het volgende:

ERR_CONNECTION_TIMED_OUT

Hallo @PeterDeVrijer eens een andere browser proberen of bij de gebruikte browsers de cookies verwijderen.

Hallo @JanD het ligt niet aan de browser. Probleem treedt op bij alle services. Web, mail, database, ping en traceroute. Ik kom niet voorbij de KPN router.

Hallo @PeterDeVrijer , dan kan ik je helaas niet verder helpen. Succes verder.

 

Reputatie 7
Badge +11

Ah, die foutmelding duidt erop dat het in ieder geval geen DNS-probleem is zoals ik verwachtte. Ik gok dat er dan toch ergens een blacklist actief is die de verbinding weigert op IP-niveau.

 

Zoals de foutmelding al doet lijken probeert je browser een verbinding op te zetten maar krijgt ie geen respons terug. Op den duur stopt ie met proberen en volgt die foutmelding. Regelmatig komt dit door oorzaken binnen het thuisnetwerk maar omdat je traceroute wel het KPN-netwerk bereikt lijkt me dat hier niet aan de orde. Dan zou je vaak ook met meer websites problemen ervaren dacht ik zo.

Reputatie 7
Badge +18

Hallo @PeterDeVrijer 

 

Ik zou nog een keer contact met je hoster opnemen want in orde is het aan hun kant zeker niet als je die website test: https://nl.internet.nl/site/rmf-friendship.nl/1366095/#

Waarschijnlijk ligt het aan het ontbreken van DNSSEC.

 

Hetzelfde probleem is hier wel vaker voorbij gekomen op het forum, maar waarom het dan specifiek bij sommige niet werkt en andere wel blijft vaag.

Gebruik je misschien KPN Veilig of heb je het malwarefilter aanstaan?

Reputatie 7
Badge +17

Hallo @PeterDeVrijer, welkom op het KPN forum, dé plek voor en door KPN klanten. Ik zie dat onze community je al aardig op weg heeft geholpen. Net als de community, ervaar ik geen problemen als ik jouw website probeer te benaderen. Hieruit kan ik opmaken dat het probleem dus niet in het KPN netwerk zit. Als je één specifieke website niet kunt benaderen via jouw wifi verbinding, maar wel via 4G of vanaf een ander netwerk, dan is doorgaans een blokkade van jouw IP-adres de boosdoener. Je kunt hiervoor het beste contact opnemen met de webhost van de website in kwestie. Zij kunnen de blokkade, indien van toepassing, opheffen. Het is in ieder geval geen DNS issue, zoals te lezen is in de reactie van @NHendriks:

Zoals de foutmelding al doet lijken probeert je browser een verbinding op te zetten maar krijgt ie geen respons terug. Op den duur stopt ie met proberen en volgt die foutmelding. Regelmatig komt dit door oorzaken binnen het thuisnetwerk maar omdat je traceroute wel het KPN-netwerk bereikt lijkt me dat hier niet aan de orde. Dan zou je vaak ook met meer websites problemen ervaren dacht ik zo.

 

Hallo @NHendriks en @Denise_ Ik heb al diverse malen contact met de provider gehad. Zij verzekeren mij dat mijn ip adres niet in hun blacklist zit.
Het is heel vreemd. Mijn provider is vimexx. Doe ik een traceroute naar vimexx.nl dan gaat alles goed.

Tracing route to vimexx.nl [185.104.28.254]
over a maximum of 30 hops:

  1    <1 ms    <1 ms    <1 ms  192.168.10.1
  2    <1 ms    <1 ms    <1 ms  192.168.2.254
  3     6 ms     7 ms     5 ms  195-190-228-21.fixed.kpn.net [195.190.228.21]
  4     *        *        *     Request timed out.
  5     *        *        *     Request timed out.
  6     7 ms     9 ms     8 ms  webserver.vimexx.nl [185.104.28.254]

Trace complete.

 

Doe ik een traceroute naar mijn website rmf-friendship.nl of naar de server waarop deze staat web0142.zxcs.nl dan gaat het fout. Het is 1 subnet verder. Namelijk ..29.120 ipv ..28.254.

Tracing route to rmf-friendship.nl [185.104.29.120]
over a maximum of 30 hops:

  1    <1 ms    <1 ms    <1 ms  192.168.10.1
  2     1 ms    <1 ms    <1 ms  192.168.2.254
  3     5 ms     3 ms     1 ms  195-190-228-21.fixed.kpn.net [195.190.228.21]
  4     *        *        *     Request timed out.

nog 26 time outs.

 

Dus blijft mijn vraag of het probleem toch niet in uw routers zit. Ik voel me nu namelijk van het kastje naar de muur gestuurd. U zegt dat het aan de provider ligt en de provider zegt dat het aan u ligt.

Als verdere opmerking nog dat ik een glasvezelklant in Zwolle ben. Ik zie berichten van forum leden die wel mijn website kunnen bereiken. Maar die zitten misschien wel op ADSL.

Vriendelijke groet,
Peter

Reputatie 7
Badge +21

Hallo @PeterDeVrijer      (edit: verkeerde mention verbeterd)

Haal snel je ip-adres weg uit het laatste bericht. Denk aan je privacy, dit is een openbaar forum !!

Via de drie puntjes rechtsonder je bericht en dan ‘Bewerk’. Dit kan tot één uur na plaatsing.

Reputatie 6
Badge +9

Hallo @PeterDeVrijer ,

Geen DNSSEC probleem met die site (alle vinkjes groen)

Ik kan die site via IPv4 en IPv6 via trace route bereiken.

 

Tracing route to rmf-friendship.nl [185.104.29.120]

over a maximum of 30 hops:

  1     2 ms     2 ms     2 ms  192.168.2.254

  2     5 ms     3 ms     3 ms  195-################.fixed.kpn.net [195.###############]

  3     *        *        *     Request timed out.

  4     *        *        *     Request timed out.

  5     5 ms     5 ms     5 ms  web0142.zxcs.nl [185.104.29.120]

 

Verschil ik heb geen 192.168.10.xxx netwerk

Groet Bart

Reputatie 6
Badge +9

Hallo @PeterDeVrijer ,

Als je pc in het Experia Box netwerk (192.168.2.xxx) zet, heb je dan ook problemen ?

Andere forum leden en via 4G hebben geen probleem.

De oorzaak moet waarschijnlijk gezocht worden in het privé netwerk.

192.168.0.0/16 zijn privé netwerken en een uitzondering in de routering ( RFC 1918) op het internet.

Groet Bart

Reputatie 7
Badge +18

Hallo @PeterDeVrijer ,

Geen DNSSEC probleem met die site (alle vinkjes groen)

 

Gisteren was DNSSEC rood op die site, dus of er was toen ergens een hikje of ze hebben het ondertussen aangepast. DNSSEC van vimexx.nl was trouwens wel OK.

Hallo @GeSp en @Bart_2020 DNSSEC hebben ze op mijn verzoek gereactiveerd. En 192.168.2.xxx of 192.168.10.xxx zijn allebei standaard mogelijkheden voor lokale netten. Dus dat is echt de oorzaak niet. Dan zou ik nu ook niet dit bericht kunnen verzenden.

Ik kan zo ongeveer alle websites in de wereld bereiken behalve dus de server web0142.zxcs.nl. Dat is een vreemde zaak en is alleen uit te leggen als ik bij vimexx op een zwarte lijst staat (ze zeggen van niet). Of dat er een raar routing probleem is alleen voor dat ip adres of subnet. Maar waarom kunnen jullie dan wel bij die site.

Kortom ik het nie snappen nie.

Is er een manier om te zien of ik ergens in een blacklist sta?

Groet, Peter

Reputatie 7
Badge +11

Ik zou eerst eens beginnen met je PC in hetzelfde subnet als de Experiabox te zetten. Deze zijn namelijk niet gemaakt om met meerdere subnetten te werken. Dit was mij in de eerste post ook ontschoten.

 

Waarom de rest van het internet dan wel werkt en deze ene site niet is voor mij ook een raadsel..

Waarom gebruik je eigenlijk “Tracert” en niet eerst gewoon “Ping”

Ik bereik die site gewoon, 

Ping 185.104.29.120

Pinging 185.104.29.120 with 32 bytes of data:
Reply from 185.104.29.120: bytes=32 time=39ms TTL=60
Reply from 185.104.29.120: bytes=32 time=7ms TTL=60
Reply from 185.104.29.120: bytes=32 time=8ms TTL=60
Reply from 185.104.29.120: bytes=32 time=25ms TTL=60

Ping statistics for 185.104.29.120:
    Packets: Sent = 4, Received = 4, Lost = 0 (0% loss),
Approximate round trip times in milli-seconds:
    Minimum = 7ms, Maximum = 39ms, Average = 19ms