Beantwoord

Kan geen 4 Gbit/s KPN Glasvezel bestellen

  • 2 April 2024
  • 10 reacties
  • 124 keer bekeken

Kpn glasvezel wordt hier binnenkort aangelegd.

En ik kan mijn abbonement al vooruit bestellen, elk abbonement kan worden gekozen op het 4Gb abbonementen na.

Ik zou graag het kpn 4gb abbonement willen pre-orderen

 

Afgesplitst van centraal topic en een eigen topic voor jouw vraag aangemaakt

icon

Beste antwoord door ArnoldSmit 2 April 2024, 15:36

Bekijk origineel

10 reacties

Reputatie 7

Kpn glasvezel wordt hier binnenkort aangelegd.

En ik kan mijn abbonement al vooruit bestellen, elk abbonement kan worden gekozen op het 4Gb abbonementen na.

Ik zou graag het kpn 4gb abbonement willen pre-orderen

Het kan zijn dat jouw woning op een AON aansluiting komt en dan is de maximale snelheid 1Gbps.

Waarom zou je een 4Gbps aansluiting willen, ben je een zeer zware gamer?

Zelf heb ik al vele jaren een 200Mbps aansluiting en ik heb nog nooit de behoefte gehad om een 1Gbps abonnement te nemen.

ben je een zeer zware gamer?

En dan nog, bij online spelletjes heb je behoefte aan een snelle verbinding, korte ping, niet zo zeer aan veeeeeeel data.

Zelf heb ik al vele jaren een 200Mbps aansluiting en ik heb nog nooit de behoefte gehad om een 1Gbps abonnement te nemen.

Idem

Reputatie 7
Badge +24

Ik zou graag het kpn 4gb abbonement willen pre-orderen

Waarom? Wat is daar het nut van? Ik zie hier op het forum het ene na het andere topic voorbij komen waarbij men ver "voor de muziek uitloopt" en waarbij het uiteindelijk nog meer dan een jaar duurt voordat de verbinding opgeleverd word. 

Dan is 4Gb (nog) niet in jouw wijk beschikbaar @ArnoldSmit en zul je je moeten ‘behelpen’😎 met 1Gb.

Misschien, als de glasvezelaanleg in jouw wijk volledig is afgerond, dat het dan (een keer) opgeschaald gaat worden naar 4Gb of hoger, maar dat is dus koffiediek kijken.

 

Reputatie 7

Mijn advies is om eerst eens goed te meten hoeveel bandbreedte je nu eigenlijk echt verbruikt.

Als je geen zware gamer bent, waarbij regelmatig vele GB's aan spel-updates binnengehaald moeten worden, dan ben ik er van overtuigd dat je bij lange na zelfs geen 1Gbps zult verbruiken en dan is een 4Gbps abonnement dus puur weggegooid geld. En zelfs als zware gamer moet je je afvragen of 1Gbps niet al voldoende is, dan wacht je maar een minuutje langer op een spel-update.

Reputatie 7
Badge +24

Bij mij legt Digitale Stad aan. Het sprietje steekt hier al sinds december vorig jaar bij de voordeur uit de grond. Hier ook geen 4 Gbit beschikbaar. 

Dan is 4Gb (nog) niet in jouw wijk beschikbaar @ArnoldSmit en zul je je moeten ‘behelpen’😎 met 1Gb.

Misschien, als de glasvezelaanleg in jouw wijk volledig is afgerond, dat het dan (een keer) opgeschaald gaat worden naar 4Gb of hoger, maar dat is dus koffiediek kijken.

 

Ik heb nu een verbinding van Odidio 2Gb en dat is zat via ODF.
Echter Odido is minder betrouwbaar geworden waardoor ik over wil naar KPN.
(En als ik kan kiezen tussen 1 of 4 Gb is die keuze voor mij een makkelijke)
KPN glasvezel is nu nog niet aanwezig in mijn woning, maar bewoners in de buurt die nu worden aangesloten, kunnen pas na het gereed melden van de verbinding het 4GB abonnement bestellen.

-------
Ik gebruik mijn verbinding voor het hosten van een zeer stevige Plex server.
Thuis werken en gamen.
Voordeel van meer dan 1 Gb voor mij is dat er op meerdere apparaten op volle snelheid gedownload en geüpload kunnen worden, Xbox, Playstation, PC.
Ik kan prima de snelheid benutten met de apparatuur die ik nu heb, zelfs via de wifi, haal daar +/- 1900 Mbit(Up en down).
Om deze snelheden te behalen maak ik gebruik van OPNsense, Ubiquiti USW-Aggregation, Ubiquiti UniFi USW Enterprise 8 PoE, Ubiquiti U7 Pro.

Reputatie 7
Badge +24

Op wat voor hardware heeft u Opnsense draaien?

OPNSense draait bij mij als een VM in Hyper-V.
Host OS: Windows server 2022 Enterprise

  • AMD Ryzen™ 9 5950X
  • 96 GB Ram
  • Intel(R) Ethernet Converged Network Adapter X710, over glas richting de Ubiquiti USW-Aggregation

Op dit moment heb ik 2 cores en 4 GB werkgeheugen toegewezen aan de OPNsense VM.
Hiermee red ik het met gemak om de 2Gb verbinding van Odidio mee te routen.
Voor de KPN 4Gb verbinding moet ik even kijken of ik meer resources moet toewijzen.
(Ook omdat KPN via PPPoE verbind, en Odido werkt via DHCP)

Dan is 4Gb (nog) niet in jouw wijk beschikbaar @ArnoldSmit en zul je je moeten ‘behelpen’😎 met 1Gb.

Misschien, als de glasvezelaanleg in jouw wijk volledig is afgerond, dat het dan (een keer) opgeschaald gaat worden naar 4Gb of hoger, maar dat is dus koffiediek kijken.

 

Het is echt een administratief iets.

Zodra er is opgeleverd kan je direct 4gb bestellen.

Tot die tijd blijf ik bij odido 2gb

Reageer