Vraag

Kan geen monteursafspraak maken voor installatie glasvezel

  • 3 November 2021
  • 4 reacties
  • 96 keer bekeken

Badge

Ik stap over naar KPN maar loop al meteen tegen een berg problemen aan, eerst komt de monteur bij ons om te constateren dat er geen signaal op de glasvezel staat, ik word binnen 4 uur gebeld zegt ie en weg is ie. Ik word niet gebeld…

Ik bel zelf, en er wordt verteld dat ik moet wachten, ik wacht … er gebeurd niks…

Ik krijg een herinnering om online een monteursafspraak te maken? Vreemd omdat ik nog geen eerdere mail heb gekregen, maar probeer een afspraak in te plannen maar het formulier geeft geen tijdsloten en de kalender staat op april 2022 … zonder mogelijkheden ..

Ik bel aantal keer, de telefonisten zeggen keer op keer dat ze ook geen tijdsloten zien en maken elke keer een melding aan. (Lijkt wel Groundhog Day .. )

Ik probeer nu al 2 weken een monteursafspraak te maken maar dat schijnt niet te kunnen, en ik krijg elke keer hetzelfde (draaiboek) verhaal te horen, niet echt de service die ik zou verwachten.

Misschien toch maar bij Ziggo blijven?


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

4 reacties

Reputatie 6

Als er geen signaal op de glasvezel staat dan had hij dit kunnen onderzoeken in de kast bij u in de buurt.
Als het om een mvp2 gebied gaat kan een KPN monteur niet in de kasten en moet daar NetwerkNL voor aangestuurd worden meestal krijgen mensen dan Allinq of Volkerwessels aan de deur om het probleem dan te verhelpen.

Wat er precies tegen u gezegd werd door de monteur weet ik niet.


Maar in dit soort situaties moeten wij tegen de klant vertellen dat ze over minimaal 4 kantooruren teruggebeld worden. Is de tijd ergens rond 2 uur s'middags dan kan u ook de volgende dag nog gebeld worden. Let op dit is wel een anoniem nummer ze nemen altijd op met Hallo KPN NetwerkNL.

Heeft u via de email een soort van SIR nummer gekregen?

Na vaak mee te hebben gemaakt dat klant nog steeds niet is geholpen bel ik altijd nog de volgende dag of eind van de dag de klant op of ze geholpen zijn. Vaak ziet NetwerkNL de ticket dan ook niet meer die ik op dat moment met ze heb besproken, zeer vaag.

 

Reputatie 7
Badge +20

Ai @M vd Bergh, wat een frustrerende start bij KPN :slight_frown:

Uit je verhaal wordt me nog niet helemaal duidelijk of er een monteur van ‘KPN de internetprovider’ bij je thuis is geweest, of dat dit een monteur was van KPN Netwerk, een aparte tak van KPN die verantwoordelijk is voor de aanleg van het glasvezelnetwerk. 

Zou je je gegevens in willen vullen in je profiel en hier een seintje geven als je dat hebt gedaan? Dan kunnen we even met je meekijken naar hoe de vork precies in de steel steekt én kunnen we je hopelijk eindelijk aan een afspraak met een monteur helpen!

 

Badge

Ik heb m'n profiel geupdate.

De monteur die geweest is is een internet provider monteur die dus constateerde dat er geen signaal was op de kabel, daarna geen monteur meer gezien en geen afspraak kunnen maken.

Het online afspraak formulier laat dit zien, en daar loop ik vast (op verschillende devices geprobeerd): 

Het lijkt dat de service medewerkers hetzelfde krijgen als ik bel.

Help!

Reputatie 7
Badge +19

Goedemorgen @M vd Bergh, ik zie aan onze kant, dat er verschillende dingen misgaan met de levering. Er is geconstateerd dat er geen glassignaal binnenkomt in jouw woning. Hierdoor is er een technisch beletsel ontstaan wat opgelost dient te worden. Uiterlijke oplostermijn zou week 44 zijn. Dat is deze week. Onze leveringsafdeling is aangestuurd om zo snel als nu mogelijk is, jou van een monteursafspraak te voorzien en aan te sluiten op het KPN netwerk.