Kan ik bekabelt en wifi

  • 24 December 2020
  • 27 reacties
  • 582 keer bekeken

Kan ik bekabelt en wifi tegelijkertijd gebruiken op verschillende divices


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

27 reacties

Reputatie 7
Badge +21

Jazeker @R kav de Experia Box kan meer dingen tegelijk afhandelen. TV en computer via een kabel en telefoon en tablet via WiFi  

Bedankt voor je snelle reactie.

Nu de volgende uitdaging,

situatie: laptop, ipad en iphone op WiFi aangesloten.

toen ik kabelverbing aansloot, ging de WIFi offline.

De modem volgens procedure (paperclip) herstart, toen werkte WiFi weer.

Vraag is moet ik deze procedure steeds blijven volgen, of had ik vóór het opstarten van de laptop de kabelverbinding eerst tot stand moeten brengen.

Badge +19

Gebruik je wifi versterkers van kpn?

Nee Joep, die gebruik ik niet

 

Badge +19

Welk type experiabox heb je?

Reputatie 7
Badge +21

Je gebruikt dus alleen een modem, geen extra ondersteuning van versterkers o.i.d. ?

Welke experia box heb je en wat sluit je bekabeld aan op het moment dat het fout gaat?

situatie: laptop, ipad en iphone op WiFi aangesloten.

toen ik kabelverbing aansloot, ging de WIFi offline.

De modem volgens procedure (paperclip) herstart, toen werkte WiFi weer.

Vraag is moet ik deze procedure steeds blijven volgen, of had ik vóór het opstarten van de laptop de kabelverbinding eerst tot stand moeten brengen.

Badge +19

Nee dat moet uiteraard niet. We stellen je vragen om er achter te komen waar het mis gaat.

Reputatie 7

toen ik kabelverbing aansloot, ging de WIFi offline.

Wat sloot je dan aan via die kabelverbinding?

Bedoel je wellicht dat je op jouw laptop tegelijkertijd zowel een bekabelde verbinding als een wifi verbinding wilt hebben. Dat zal standaard namelijk niet het geval zijn. Normaal is het dat de wifi adapter uit gezet wordt als er een bekabelde verbinding ingesteld wordt.

Het heeft ook geen zin om beide verbonden te houden met hetzelfde netwerk.

Ik het dan ook gebruikelijk dat de wifi in z’n geheel uitvalt.

Als ik de wifi op de laptop uitschakel en de kabelverbinding aansluit, moet dat de 

wifi verbinding met de ipad en iphone in stand blijven. Want dat was namelijk het 

probleem

Reputatie 7

Ik het dan ook gebruikelijk dat de wifi in z’n geheel uitvalt.

Nee, uiteraard moet die gewoon actief blijven.

Welke Experia Box heb je?

ik heb de V10

Reputatie 7

Hmmm, daarmee heb ik dergelijke problemen nog niet eerder gezien.

Wat is het merk en type van die laptop?

Gebeurt hetzelfde als je een andere computer met een netwerkkabel aansluit?

Asus Vivobook

Reputatie 7

Asus Vivobook

En de tweede vraag?

Asus Vivobook

En de tweede vraag?

Als je geen andere computer hebt is dat een zeer hypotethische vraag wjb :joy:.

Maar volgens mij is het enige dat je moet doen de utp kabel er in steken. Maar ik denk dat er meer is gebeurt omdat gezocht is naar dezelfde methodiek als met wifi (netwerk wachtwoorden en dergelijke maar dat is bij een vaste Lan verbinding niet nodig)

Dus heb je nog iets extra’s gedaan @R kav ?

Nee, ik heb niets meer of minder gedaan dan beschreven.

Reputatie 7

Asus Vivobook

En de tweede vraag?

Als je geen andere computer hebt is dat een zeer hypotethische vraag wjb :joy:.

Toch zou ik graag een antwoord willen hebben op die tweede vraag.

Ik heb geen andere computer

Welke kleur heeft de poort waar je de ethernet kabel op aansluit van de experiabox?

Reputatie 7

Ik heb geen andere computer

Dat is spijtig.

Is het nog steeds zo dat de wifi van de V10 volledig wegvalt als je die Asus bekabeld aansluit?

Als je een ander apparaat (zoals TV ontvanger) bekabeld aansluit dan blijft de wifi wel actief?

Dan wordt het heel interessant om toch eens een andere computer bekabeld aan te sluiten en te testen of de wifi dan ook wegvalt.

Geel poort drie

Ik heb op dit moment een storing van mn wifi router hier maar misschien dat een instelling van de router zodanig kan worden ingesteld dat bij het tot stand brengen van een ethernetverbinding hij of in bridgemodus gaat over ethernet op een of andere manier. Of een instelling heeft die de wlan dan uitzet.

Is het nu een keer gebeurt of gebeurt het iedere keer als je de ethernet vaskoppeld en loskoppeld?

Ik kan dat nu helaas niet testen omdat ik zo een internet call heb.

De tv deed het gewoon toen het probleem zich voordeed. 

Ik heb daarstraks de bekabelde verbinding losgekoppelt. 

Als ik op een later moment de kabelverbinding weer tot stand wil bregen, welke volgorde moet ik dan volgen?

Misschien ligt daar de oorzaak

Dit was de eerste keer dat het gebeurde