Beantwoord

Kan ik de koperaansluiting verwijderen?

  • 23 April 2024
  • 4 reacties
  • 104 keer bekeken

Reputatie 2

Beste KPN.

In mijn koopwoning is verledenjaar maart glasvezel aangelegd. In de woonkamer zit nog de aansluitdoos van het kopernetwerk. Kan ik deze doos verwijderen? Doos leeghalen, kabels doorknippen en dicht smeren met albastine grote gaten vuller.

Vast bedankt voor jullie reactie,

Met vriendelijke groeten,

George Nadort

icon

Beste antwoord door Noordzee 23 April 2024, 18:53

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +28

Verwijderd 

Reputatie 7
Badge +12

Officieel mag het niet want het koper is eigendom van KPN en moet toegankelijk blijven. Zou je misschien een foto kunnen delen van de situatie in de woonkamer?

Reputatie 7
Badge +28

Officieel mag het niet want het koper is eigendom van KPN en moet toegankelijk blijven. 

Officieel niet. 
 

@Ik_Combineer heeft eerder dit antwoord gegeven: 

De blauwe kabel is officieel eigendom van KPN, het manipuleren (verwijderen, inkorten of verplaatsen) van deze kabel is niet toegestaan. Mocht je de kabel toch verwijderd willen hebben kan je een verwijderopdracht aanvragen via mijnaansluitingen.nl

Wanneer je hebt gevraagd of kpn deze aansluiting wilt verwijderen krijg je hier een offerte van, dit kan kosteloos zijn maar mogelijk zitten hier ook kosten aan vast. Dit weet je pas wanneer je de offerte hebt gekregen.

 

Zo ver ik weet staat er in de telecomwet ergens dat als er 10 jaar geen data over de kabel heeft kunnen gaan dat KPN de kabel moet verwijderen op aanvraag van de eigenaar van de grond, of dat u dit zelf kan laten doen en hiervoor een factuur mag sturen. Ik durf dit niet met zekerheid te zeggen maar zo iets zal het zijn. Die tijd is nog niet afgelopen dus verwacht ik ook niet dat KPN het kosteloos verwijderd. 

 

Wat je uiteraard wel kan doen is bellen met KPNNetwerk.nl om te vragen of bij u het koper uit is gezet. Dan weet u zelf of die kabel ooit nog gebruikt gaat worden.

bron: 

 

Reputatie 2

Hierbij de foto van het bekende punt.

 

Reageer