Vraag

Kan ik DVS650 gebruiken voor beter internet op computer?

  • 21 April 2024
  • 8 reacties
  • 111 keer bekeken

Ik overweeg een overstap naar een nieuw KPN-abonnement namelijk KPN TV+ . Een goede internet verbinding in het hele huis vind ik belangrijk.

Mijn vraag: kan ik met dit nieuwe abonnement de draadloze verbindingsset DVS 650 van mijn huidige systeem nog blijven gebruiken voor beter internet op mijn computer in ruimtes met een slechte ontvangst?


8 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Ja. Als dat nu goed werkt, dan zal dat met het nieuwe abonnement ook gewoon hetzelfde werken. Dat maakt voor het abonnement niet uit, dat staat er los van.

Als de de DVS maar uitsluitend gebruikt voor de internetverbinding en niet tevens om ook een tv-decoder op aan te sluiten.

De TV+ decoder is ook niet geschikt om op een DVS aan te sluiten @TedV 

 

Reputatie 7
Badge +24

De TV+ decoder is ook niet geschikt om op een DVS aan te sluiten @TedV 

Dat maakt niks uit. Als een oude tv ontvanger altijd goed gewerkt heeft op een DVS, dan werkt een TV+ ontvanger ook goed op die DVS.

De TV+ decoder is ook niet geschikt om op een DVS aan te sluiten @TedV 

Dat maakt niks uit. Als een oude tv ontvanger altijd goed gewerkt heeft op een DVS, dan werkt een TV+ ontvanger ook goed op die DVS.

Alleen, als er problemen optreden, wordt het niet ondersteund door KPN, zie de betreffende tabel in de kennisbsank @TedV en @Nick83 

 

Reputatie 5
Badge +5

De TV+ decoder is ook niet geschikt om op een DVS aan te sluiten @TedV 

Dat maakt niks uit. Als een oude tv ontvanger altijd goed gewerkt heeft op een DVS, dan werkt een TV+ ontvanger ook goed op die DVS.

Uit ervaring als monteurs zien wij dat dvs 9 vd 10 keer problemen op levert bij klanten icm itv+ daarom dat dit niet geadviseerd word  en niet in het schema staat.  Maar proberen kan nooit kwaad, but first motto is altijd kabels trekken tenzij het niet anders kan!!  

Reputatie 7
Badge +24

De TV+ decoder is ook niet geschikt om op een DVS aan te sluiten @TedV 

Dat maakt niks uit. Als een oude tv ontvanger altijd goed gewerkt heeft op een DVS, dan werkt een TV+ ontvanger ook goed op die DVS.

Alleen, als er problemen optreden, wordt het niet ondersteund door KPN...

Dat is altijd al zo geweest met DVS. 

Niet waar @Nick83 , dit geldt specifiek voor de tv+.

Een DVS gebruiken bij oudere decoders wordt wel ondersteund, mits je het DVS gebruik niet combineert met internetgebruik.

 

Reputatie 7
Badge +24

Hi @TedV, welkom hier. 

Ik denk ook graag mee. Fijn om te zien dat je al goed op weg bent geholpen. De draadloze verbindingsset kan prima werken, het is een kwestie van uitproberen omdat elke omgeving anders is. Afhankelijk van het elektriciteitsnetwerk en de apparatuur die daarop aangesloten is. Lees op onze kennisbank alles over de draadloze adapters. 

Reageer