Beantwoord

Kan ik een afspraak maken voor het vervangen van het glasvezelkastje?

  • 14 April 2024
  • 17 reacties
  • 329 keer bekeken

Hallo kpn

Ten eerste ik ben blij met de glasvezel van kpn.

Maar pas geleden kreeg ik een email van jullie dat de module van de glasvezel wordt vervangen.( in de meterkast)(glasvezelkastje)

En smiddags 1 keer langs kunnen komen voor vervanging.

Mij vraag nu. Kan ik bij jullie een afspraak maken hiervoor. Overdag ben ik niet thuis en ik werk van 9 uur tm half 6.

 

Met vr / gr

Gijs van den Berg

icon

Beste antwoord door PeterG 14 April 2024, 21:31

Bekijk origineel

17 reacties

Je kunt bellen met de klantenservice voor een afspraak hiervoor. Dat is de enige route. Zelf doe ik dat morgen ook voor dezelfde reden.

Het gratis nummer van kpn is 0800-0402 ( <- indien mobiel aantikken om te bellen)
Je kunt bellen van maandag t/m vrijdag van 08:00 tot 18:00 uur
en op zaterdag van 08:00 tot 17:00 uur
Zon- en feestdagen gesloten.
Storingen, blokkeren sim zijn 24/7 te melden.

Reputatie 7
Badge +20

Hi @Gvdberg, ik zie dat @PeterG je al op weg heeft geholpen en hoop dat het jullie beide gelukt is om een afspraak te maken hiervoor!

Ik wacht nog op teruggebeld worden door Roamler. Inmiddels 2 dagen. Maar lees barre berichten over dat bedrijf. KPN kan dit beter gewoon (weer?) in eigen hand nemen via de eigen monteurs. Straks is m'n NT alsnog stuk…

Reputatie 7
Badge +12

Ik wacht nog op teruggebeld worden door Roamler. Inmiddels 2 dagen. Maar lees barre berichten over dat bedrijf. KPN kan dit beter gewoon (weer?) in eigen hand nemen via de eigen monteurs. Straks is m'n NT alsnog stuk…

Ik zou me er niet zo veel druk om maken, roamler is misschien minder goed opgeleid dan KPN monteurs maar de handeling van een kastje vervangen is hooguit 20 seconde werk als er niks voor de FTU staat. Er kan zeer weinig fout gaan.

Reputatie 7
Badge +24

Roamler belt niet terug. Want Roamler wil helemaal geen afspraken maken denk ik. Glasvezelkastjes vervangen is natuurlijk een mooi werkje voor de "verloren" uren. En dan moet je natuurlijk geen afspraken maken 😉

Reputatie 7
Badge +20

Ik heb zelf vorige week een mail gehad en kon direct vanuit die mail een afspraak met roamler maken voor het verwisselen, het gaat dus niet altijd moeizaam 😉

Ik wacht nog op teruggebeld worden door Roamler. Inmiddels 2 dagen. Maar lees barre berichten over dat bedrijf. KPN kan dit beter gewoon (weer?) in eigen hand nemen via de eigen monteurs. Straks is m'n NT alsnog stuk…

Ik zou me er niet zo veel druk om maken, roamler is misschien minder goed opgeleid dan KPN monteurs maar de handeling van een kastje vervangen is hooguit 20 seconde werk als er niks voor de FTU staat. Er kan zeer weinig fout gaan.

Eerst moet de afspraak tot stand komen @Ik_Combineer 

Ik wacht feitelijk al sinds 26 maart op zo'n Roamler monteur. Bij mij bovenburen is het kastje toevallig net voor dat er ooit een Roamler voor de deur stond stuk gegaan. Tóén stond de KPN monteur wel binnen 1 werkdag aan de deur!

Ik raak niet off line als m'n NT stuk gaat. Heb ook nog via m'n 4G hotspot. Maar toch… Liever geen kapotte NT en ook geen rammelkast van een NT.

KPN moet maar stoppen met Roamler. Want die club is organisatorisch echt héél slecht. @Maja van KPN 

Eerst zou er binnen 3 weken van 25 maart iemand komen. Niemand gezien.

Daarna gebeld (met moeite het nummer gevonden) om een afspraak te maken. Dat duurt nu ook al 10 dagen om teruggebeld te worden voor die afspraak. Hun telefonisten (b)lijken in Suriname te zitten, dus hebben ook helemaal geen feeling met de Nederlandse markt. En zo'n zwaar Surinaams accent waarbij de verbinding ook slecht is is ook niet iets om vrolijk van te worden. (niets ten nadele van Surinaamse mensen hoor)

Bel ik nu 0800-0402 dan kom ik gewoon niet voorbij de vraag “Hebt u de monteur van Roamler gemist”. Of ik nu ja of nee beantwoord.

Hoe moet ik het dan melden als ik écht uitval of storing heb? Nou ja, heb nog een voor kpn onbekend nummer dus gebruik ik die telefoon dan maar.

Maar eigenlijk: hoe kan ik m'n NT nu laten vervangen door een KPN monteur? Die komen tenminste veel vlotter. En met afspraak.

Reputatie 7
Badge +24

Maar eigenlijk: hoe kan ik m'n NT nu laten vervangen door een KPN monteur? Die komen tenminste veel vlotter. En met afspraak.

Niet denk ik. Want KPN heeft dat uitbesteedt aan Roamler. Dan gaan ze het zelf niet doen natuurlijk. 

Reputatie 7
Badge +12

 

Hoe moet ik het dan melden als ik écht uitval of storing heb? Nou ja, heb nog een voor kpn onbekend nummer dus gebruik ik die telefoon dan maar.

 

0800-0402, aangeven dat je geen werkende diensten meer hebt en dan wordt er een kastje opgestuurd. Alleen dit wilt KPN niet nu doen want het moment dat KPN een kastje opstuurt is deze geactiveerd en is je huidige kastje gedeactiveerd en zit je dus zonder. Vandaar dat je iemand langs sturen en in deze zal roamler de partij zijn die dit moet doen tenzij hij dus daadwerkelijk kapot gaat.

Ik denk dat Roamler gewoon op dat laatste wacht.... 🤔 

Reputatie 7
Badge +12

Dat lijkt me niet want dan krijgen ze niet want dan krijgen ze niet betaald. Verder weet ik niet precies hoe ze werken.

Nou, hè hè. Eindelijk een afspraak. Kreeg mail binnen om 'm te plannen. En nu lukte inloggen bij Roamler wel.

Reputatie 7
Badge +24

Nou, hè hè. Eindelijk een afspraak. Kreeg mail binnen om 'm te plannen. En nu lukte inloggen bij Roamler wel.

U kunt vanacht eindelijk weer rustig slapen ... 😉😁

Nog niet helemaal, @Nick83 . Zolang de rammelkast er nog zit check ik het toch elke ochtend weer even. Nou ja, hoef alleen de radio maar aan te zetten… 😉.

Gelukkig heb ik back up. Via 4G en afspraak met de buren (v.v.). En verder 1 x digitenne (inzetbaar op alle 3 de tv's; Apebox met module) en DAB+ radio's, maar je hebt toch liever je eigen internet.

Alleen is de laatste pagina in het proces wat kaaltjes. Er had wel iets mogen staan als: 'Dank voor het maken van een afspraak. Zie voor details uw e-mail’.

 

Reputatie 4
Badge +4

@PeterG Oops… is dat niet de pagina voor: Al uw gegevens bij ons zijn gewist. Wij zullen u verder niet lastig vallen. 😉

Reputatie 7
Badge +20

Alleen is de laatste pagina in het proces wat kaaltjes. Er had wel iets mogen staan als: 'Dank voor het maken van een afspraak. Zie voor details uw e-mail’.

 

Ik kreeg dit zelf ook te zien @PeterG en je gaat je dan een beetje afvragen of het wel gelukt is 🤔 Gelukkig ontvang je wel direct een mail met de bevestiging van de afspraak zodat je weet dat het goed zit 🙂

Reageer