Beantwoord

Kan mijn Experia Box V10A niet benaderen.. certificaat is 3/7/20 verlopen

  • 3 July 2020
  • 298 reacties
  • 19902 keer bekeken


Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

298 reacties

Reputatie 3
Badge

 

Open uw browser in “incognitomodus” typ dan de url in: http://192.168.2.254/ eventueel moet je onderin klikken op doorgaan (de txt verschilt per browser)

Reputatie 7
Badge +24

Bij de 12 loopt het certificaat tot ergens in 2021 volgens mij. Het probleem is alleen bij de v10a.

Reputatie 7
Badge +21

Bij de 12 loopt het certificaat tot ergens in 2021 volgens mij. Het probleem is alleen bij de v10a.

Dat klopt, dat certificaat verloopt op 16-9-2021. Maar dan moet de administratie tegen die tijd wel verbeterd zijn, anders gaat het daar ook weer fout :confounded:

 

Open uw browser in “incognitomodus” typ dan de url in: http://192.168.2.254/ eventueel moet je onderin klikken op doorgaan (de txt verschilt per browser)

Dit werkt bij mij ook niet. Krijg de zelfde melding. 

Vorige V10a had een interne bug waardoor ik zonder een reset niet meer kon inloggen… Prima omgewisseld door KPN alleen ervaar ik nu ook hetzelfde probleem.

 

@KPN… slordig..

 

 

Reputatie 4
Badge +5

Nou mooie reden om v10 a omruilen voor v12 😉😉😂

Reputatie 7
Badge +17

@melvinvm We zijn hier niet trots op. Bedankt voor je reactie in dit topic. We verzamelen hier alle voorbeelden en zetten dit allemaal door naar de achterliggende afdeling die hier mee bezig is. 
Mocht je je gegevens nog niet hebben ingevuld in je profiel, dan graag (iedereen overigens) dit alsnog -voor de zekerheid- te doen. :blush:  
 

bedankt voor de tip om incognito mode te gebruiken. werkt voor mij ook. apart dat de KPN helpdesk me wel naar deze thread verwijst mara niet die oplossing aandracht...

hoe kan het dat certificaat voor v10a niet is opgelost na 3 dagen!

Badge

We kunnen per klant even kijken hoe het precies in elkaar zit en wat er gedaan moet worden. 

Wat een slecht verhaal dit, hoe houd je je gebruikers aan het lijntje. De oplossing voor dit probleem is bekend: een nieuw certificaat met een nieuwe verloopdatum, even pushen naar alle V10A's en klaar is klara. Ook in het weekend is dat een fluitje van een cent voor development, maar KPN besluit om klanten te laten wachten. Ben dan wel weer reuze benieuwd wanneer dit opgelost gaat worden. 

 

Reputatie 4
Badge +5

Gewoon omruilen klaar. Vind slecht om ssl certificaat laten verlopen als ik een betaling niet ken voekdoen staan ze meteen op de stoep en dit moet je maar slikken

Ik heb onlangs de nieuwe modem v10a ontvangen, wat ik ook doe, ik kan niet inloggen op deze modem.

heeft deze modem een bug, wat dat betreft?

Reputatie 4
Badge +5

Ik heb onlangs de nieuwe modem v10a ontvangen, wat ik ook doe, ik kan niet inloggen op deze modem.

heeft deze modem een bug, wat dat betreft?

Nee geen bug kon heeft ssl certificaat niet verleng

Reputatie 3
Badge

Nou voor zover het zin heeft. Ik heb hier ook last van op mijn V10A echter aangezien iedereen hier last van heeft denk ik dat voorbeelden verzamelen niet zo veel zin heeft.

Reputatie 1

Het inloggen op het modem Experiabox 10a gaat niet meer. Ik heb opnieuw diverse voorstellen en voorschriften van KPN in het weekend gelezen, maar geen toegang meer. Ik krijg in mijn browser telkens de error: Je verbinding is niet prive.

Ik log verschillende malen per maand in op mijn modem waar ik regelmatig een vast IP-adres in moet maken of verwijderen.

Sinds een paar dagen lukt dit niet meer.

Graag hulp wat te doen?

Groeten Wim

Reputatie 2

Het interessante is dat er vorig jaar al een nieuw certificaat is uitgegeven, maar nooit naar de V10a is uitgerold. :wink:

Ik zie het pakketje met de Box 12 wel verschijnen… :smile:

Reputatie 7
Badge +24

Het interessante is dat er vorig jaar al een nieuw certificaat is uitgegeven, maar nooit naar de V10a is uitgerold. :wink:

Ik zie het pakketje met de Box 12 wel verschijnen… :smile:

Dat nieuwe certificaat staat op de KPN Box 12.

 

Als ik inlog op mijn experiabox, lukt trouwens niet via Chrome ivm ‘onveilige verbinding’, met Edge krijg ik de volgende tekst: Het lijkt erop dat de webpagina op https://mijnmodem.kpn/home_map.htm?t=1594030508399 mogelijk problemen ondervindt of dat deze permanent naar een nieuw webadres is verplaatst.
En kom dus ook niet verder als ik uit het menu een andere keuze maak. Ik kan wel een reset doen maar ik heb nogal wat poorten aangepast dus liever niet.

Reputatie 1

Sorry hoor, maar dat het zo lang moet duren voordat een certificaat is vervangen, vind ik niet meer normaal. Dat zou binnen 1 dag gedaan moeten kunnen zijn en KPN weet het al drie maanden.

Alle nieuwe browsers tegenwoordig weigeren dan de verbinding en dat is logisch.

Moet toch al zeggen dat ik te veel wifi problemen heb met die V10a, vind het een klote ding.
Het is jammer dat men moet betalen voor een Fritz modem, omdat men dan die helpdesk er bij krijgt en dat is iets wat niet iedereen nodig heeft. Geef mensen de keuze om dat te er bij te nemen.

Naar mijn gevoel kan dit wel weer eens erg lang gaan duren voordat de oplossing er is.

Vooral mensen zonder veel kennis van de IT hebben hier moeite mee.

 

Tuurlijk lukt het wel via InPrivate mode, dan kan je een uitzondering maken in bijvoorbeeld Edge, maar Firefox weigert het gewoon.

KPN, beter in de gaten houden en sneller actie ondernemen. Als ik dit bij mijn werk zou doen, dan heb ik al heel snel een probleem.

ja hier hetzelfde probleem. Heb zo;'n hekel aan die v10a, Je kan niet eens meer dan 10 vaste IP adressen instellen. Alles boven de 10 veranderen toch wel na een reboot. Amateuristische bende daar.

Reputatie 1

ja hier hetzelfde probleem. Heb zo;'n hekel aan die v10a, Je kan niet eens meer dan 10 vaste IP adressen instellen. Alles boven de 10 veranderen toch wel na een reboot. Amateuristische bende daar.


Er zijn wel meer beperkingen, zoals niet meer dan 10 nat regels, daarboven gaat hij raar doen. enz enz.

Als je echt "van alles” wilt met een modem dan kun je een eigen modem kopen of de Fritz!box 7590 huren bij KPN. (7583 bij pairbonding)
Eigen modem instellen.

De experiaboxen en de box 12 zijn eigenlijk bedoelt om te gebruiken “as it is”. Plug & play ook.

Reputatie 1

Als je echt "van alles” wilt met een modem dan kun je een eigen modem kopen of de Fritz!box 7590 huren bij KPN. (7583 bij pairbonding)
Eigen modem instellen.

De experiaboxen en de box 12 zijn eigenlijk bedoelt om te gebruiken “as it is”. Plug & play ook.


Ja huren en dan voor de techdesk betalen. Beetje jammer, heb geen techdesk nodig… Dus om dan bijna 8,- per maand te gaan betalen. Nee laat maar.

Ze zouden het net zo moeten doen als bij XS4All, gewoon met het abonnement laten kiezen. Niet iedereen heeft het geld liggen om even een nieuw modem te kopen.

Ik heb sinds kort een nieuw modem Experiabox V10A en kan plots niet meer inloggen: ik krijg constant de melding

Je verbinding is niet privé

Kwaadwillende gebruikers proberen mogelijk uw gegevens te stelen van mijnmodem.kpn (bijvoorbeeld wachtwoorden, berichten of creditcards).

NET::ERR_CERT_DATE_INVALID

Graag oplossing, waarvoor dank!

 

Admin: bericht verplaatst naar verzameltopic

Goedemiddag,

HELP HELP. Geprobeerd de router te resetten. Reset knop aantal seconden ingedrukt, telkens start de modem weer op met zijn oude wachtwoord. Helpdeck gebeld, zij hebben alles geprobeerd, met als gevolg dat ik een nieuwe modem heb gekregen. Deze aangesloten en na ongeveer 1 minuut is de router weer opgestart en alles werkt zoals eerst. Ik kan ook niet meer via de browser naar mijnmodem.kpn wat bij de eerste router nog wel lukte. Zie onderstaande melding. Helpdesk weer gebeld, zij komen er ook niet uit. (Persoon zou mij bij uitzondering terugbellen, is niet gebeurd, jammer!!) Router maar zelf weer eens een keer gerest, nu totdat het lampje rood werd, na ongeveer 20 sec. Het lampje bleef ongeveer 2 uur rood branden, geen resultaat. Maar weer gereset, kan nu de router nog gewoon gebruiken, echter waar het om ging, wachtwoord herstellen kan nog steeds niet.

Samenvattend: ik wil graag een nieuw wachtwoord instellen om zo in de router te kunnen komen!

Wie kan mij helpen, Kpn blijkbaar niet.

 


Admin: bericht afgesplitst en samengevoegd met dit topic.