Beantwoord

Kan mijn Experia Box V8 vervangen worden?

  • 5 October 2020
  • 14 reacties
  • 4785 keer bekeken

Ik zou graag m'n gedateerde Experia Box V8 modem willen laten vervangen door een nieuwer exemplaar, omdat ie af en toe problemen oplevert in de zin van dat ie bij tijd en wijlen uitvalt. Een keertje van het stroom afhalen lost het probleem dan vaak wel weer op, maar helemaal stabiel is ie niet meer. Hoe gaat dit in z'n werk?

icon

Beste antwoord door Nick83 5 October 2020, 13:56

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

14 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Nou... eerst eens omschrijven wat precies het probleem is. En dan reageert hier met een paar dagen een KPN medewerker. Die kan dan misschien op basis van wat u verteld besluiten om de box om te ruilen. Een Experiabox word alleen geruild als die echt defect is. 

Reputatie 7
Badge +12

Goedemiddag @MartSl en welkom hier op het KPN forum :)

 

Leuk om te zien dat je ons via deze weg hebt weten te vinden! Je geeft aan dat je Experia Box soms uitvalt; wat bedoel je hier precies mee? Ervaar je op dat moment problemen met je Wi-Fi of ligt je hele verbinding er op dat moment uit? Als het alleen om de Wi-Fi gaat, zou ik je adviseren om eens aan de slag te gaan met de Wi-Fi Manager. Deze tool kan de kwaliteit van de Wi-Fi bij jou thuis in kaart brengen en op basis daarvan verbeteringen doorvoeren of er zal gratis een oplossing worden aangeboden in de vorm van KPN Experia Wi-Fi. Dat zijn versterkers die je bekabeld aan dient te sluiten op je Experia Box en deze apparatuur neemt vervolgens het Wi-Fi signaal van de Experia Box over. Mocht het zo zijn dat je hele verbinding er uitligt op het moment dat je problemen ervaart dan kijk ik graag verder; zou je dan voor mij je forumprofiel in kunnen vullen? Dan kan ik je verbinding eens doormeten en vanuit daar verder kijken wat er moet gebeuren om dit probleem te verhelpen. Ik zie je bevindingen in ieder geval graag tegemoet!

Het betreft geen probleem met de wifi. Dit werkt prima met behulp van een paar SuperWifi-punten. Wat ik bedoel met uitvallen is dat het lijkt alsof het modem z'n ding af en toe helemaal niet meer doet. De hele verbinding is er dan even uit, wat meestal snel weer opgelost is door het modem van het stroom te halen en weer in te schakelen. Als je het mij vraagt heeft het modem z'n beste tijd gehad.

Reputatie 7
Badge +12

Helder en bedankt voor deze toelichting @MartSl :) Ik kijk graag eens met je mee en zou je daarom alsnog je forumprofiel voor me in willen vullen?

Dat heb ik (deels) gedaan. De overige gevraagde gegevens zijn m.i. niet relevant of van toepassing voor het oplossen van deze kwestie.

Reputatie 7
Badge +12

Dankjewel, de benodigde gegevens staan allemaal in het profiel. Ik ben meteen je verbinding eens door gaan meten en deze ziet er vanaf hier goed uit; er komt voldoende snelheid binnen en de lijn is (of lijkt) ook stabiel. Wat ik je nog kan adviseren, is om  ook het glasvezelkastje (NT) eens te resetten door deze minimaal 2 minuten stroomloos te maken; heb je dat al eens gedaan?

Nee, dat heb ik nog niet gedaan. ik ben nu niet op de betreffende locatie, dus dat probeer ik later. Dank voor de tip!

Reputatie 7
Badge +12

Super, dan zie ik je bevindingen graag tegemoet @MartSl :)

Reputatie 7
Badge +12

Hoi @MartSl , heeft het resetten van het glasvezelkastje nog geholpen?

Excuus, wel geprobeerd, maar nog niet aan toegekomen om te reageren. Het probleem is daarmee niet verholpen helaas.

En nu?

Reputatie 7
Badge +12

Hoi @MartSl , ik heb je een privébericht gestuurd! 

Reputatie 7
Badge +12

Hoi @MartSl , ik heb niks meer van je mogen vernemen maar was benieuwd of ik nog iets voor je kan betekenen!

Laatste tijd problemen met mijn huidige modum v 8

valt gegelmatig uit!

Ook de wifi ontvagst is in huis niet optimaal: ontvang bv in de tuin en op het dakterras geen internet

ben er niet tevreden mee, kan hier iets aangedaan worden?

zie uw antwoord graag tegemoet.

vriendelijk groet Walter.

 

Admin: eigen topic voor je aangemaakt