Beantwoord

Kan niet opzeggen vanwege verkeerde aansluiting huis en migratie Telfort>KPN

  • 24 October 2020
  • 11 reacties
  • 112 keer bekeken

Hallo KPN,

Op 7 oktober is mijn Telfort aansluiting succesvol overgezet op mijn nieuwe adres.
Telfort inderdaad want blijkbaar was mijn adres nog niet overgezet op KPN.

Helaas bleek de woning niet geschikt voor een KPN/Telfort aansluiting. 
Dit is ook bevestigd door de KPN monteur die op 15 oktober langskwam omdat het ons dus niet lukte  aan te sluiten vanwege de niet aanwezige goede aansluiting in ons huis. 

We kregen twee opties: 

  • Een nieuwe infrastructuur verbinding laten aanleggen voor ons huis vanaf de straat door firma Hoevelaken (infrastructuur bedrijf). Dit duurt wel weken/maanden voordat het aangelegd is, naast alle rotzooi en kosten die het met zich meebrengt geen fijne keuze.
  •  Per direct opzeggen en naar de concurrent gaan. Vanwege de situatie met de infrastructuur zou opzeggen geen problemen opleveren met ons huidige contract én zou de normaal geldende opzegtermijn niet van toepassing zijn.

Vanwege thuiswerken en online business is het voor mij optie 2 het beste.
Inmiddels heb ik dus bij de concurrent een werkende aansluiting.
Spijtig maar het is niet anders.

 

Echter is het opzeggen van het abonnement nu een drama. Vanwege de migratie tussen Telfort en KPN. Ik sta uren in de wacht en wordt telefonisch naar elkaar door verbonden om te horen dat het systeem nog niet gemigreerd is en ze nu niks kunnen opzeggen.
De laatste zei: bel volgende maand maar terug. Dat is toch van de gekke? Het gaat om flink wat geld wat ik nu betaal en wat niet geleverd kan worden.

Ik hoef dus niet gemigreerd te worden, ik wil per direct opzeggen en niet nog twee maanden voor niks betalen.

Graag jullie reactie.

 

icon

Beste antwoord door Bart van KPN 3 November 2020, 15:45

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

11 reacties

Hoi @Nadine2020 . Welkom op het forum

Wat een vervelend gedoe. Ik vrees dat het ergens mis gaat bij het overzetten van jouw abonnement waardoor de collega's geen handelingen kunnen doen.

Als het verhaal is, zoals je schrijft, zul je ongetwijfeld gecompenseerd worden voor alle extra dagen dat je geen gebruik kunt maken van de diensten. Zo werkt het gelukkig wel.

Bij KPN is er maar één afdeling die abonnement kan opzeggen. Die zijn telefonisch bereikbaar via 0800 0402 en anders via de chat ( de chat is er niet altijd, dat hangt van de bezetting af)

Ik wil graag voor je nakijken hoe de vork in de steel zit en misschien wat meer tekst en uitleg geven maar opzeggen kan ik dus niet. 

Kun jij je profiel aanvullen en mij hier een seintje geven als je dat gedaan hebt?

 

Hoi @Nadine2020 . Welkom op het forum

Wat een vervelend gedoe. Ik vrees dat het ergens mis gaat bij het overzetten van jouw abonnement waardoor de collega's geen handelingen kunnen doen.

Als het verhaal is, zoals je schrijft, zul je ongetwijfeld gecompenseerd worden voor alle extra dagen dat je geen gebruik kunt maken van de diensten. Zo werkt het gelukkig wel.

Bij KPN is er maar één afdeling die abonnement kan opzeggen. Die zijn telefonisch bereikbaar via 0800 0402 en anders via de chat ( de chat is er niet altijd, dat hangt van de bezetting af)

Ik wil graag voor je nakijken hoe de vork in de steel zit en misschien wat meer tekst en uitleg geven maar opzeggen kan ik dus niet. 

Kun jij je profiel aanvullen en mij hier een seintje geven als je dat gedaan hebt?

 

Hallo Erwin, 

 

Bedankt voor je reactie. 

Gegevens zijn ingevuld. 

Dat is natuurlijk mijn nieuwe adres en het klantnummer van Telfort, want dat is het enige wat ik heb. 

Ik heb ook je postcode nodig, @Nadine2020 . Nu staat er alleen een huisnummer :-)

Kun je die invullen en mij weer een seintje geven?

Ik heb ook je postcode nodig, @Nadine2020 . Nu staat er alleen een huisnummer :-)

Kun je die invullen en mij weer een seintje geven?

Oeps... Done :) 

@Nadine2020 Het kwartje valt nu voor mij. Ik vind nog helemaal niks in de KPN systemen. Blijkbaar is het dus allemaal blijven hangen in het telfortsysteem.

Ik ga jouw toevertrouwen aan een collega die in de telfort systemen kan. Hij kan hopelijk méér informatie geven.  Ik verwacht dat hij vanmiddag een update kan geven. 

 

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @Nadine2020, ik heb het verhaal van mijn collega meegekregen. Ik heb ook jouw aansluiting gevonden. Dit is inderdaad nog een Telfort aansluiting. Ik zie ook dat deze opgezegd mag worden. Mijn collega zou jou hier de 28e over hebben gebeld. Helaas kon ze je niet bereiken. Dit betekent helaas wel dat het niet is opgezegd. Snelste is om even te bellen met 0800-0402. En dan te zeggen dat je iemand moet hebben van opzeggingen Telfort. Heb je daar al mee gebeld? Lukt dat niet, laat het even weten, dan ga ik regelen dat het alsnog opgezegd wordt. In het Telfort systeem staat in ieder geval dat het opgezegd moet worden. 

Hoi @Nadine2020, ik heb het verhaal van mijn collega meegekregen. Ik heb ook jouw aansluiting gevonden. Dit is inderdaad nog een Telfort aansluiting. Ik zie ook dat deze opgezegd mag worden. Mijn collega zou jou hier de 28e over hebben gebeld. Helaas kon ze je niet bereiken. Dit betekent helaas wel dat het niet is opgezegd. Snelste is om even te bellen met 0800-0402. En dan te zeggen dat je iemand moet hebben van opzeggingen Telfort. Heb je daar al mee gebeld? Lukt dat niet, laat het even weten, dan ga ik regelen dat het alsnog opgezegd wordt. In het Telfort systeem staat in ieder geval dat het opgezegd moet worden. 

 

Ten eerste bedankt voor je reactie

Ten tweede, hier kan ik natuurlijk helemaal niks mee. We hebben meermaals met telfort en kpn gebeld en hebben zelfs een extra mail gestuurd op 21 oktober naar Telfort om op te zeggen. Dat het dus nu niet is opgezegd vind ik echt ongehoord. 

Ook de monteur heeft een melding gemaakt op 15 oktober na een bezoek bij ons thuis in het systeem dat we opzeggen. 

De klantenservice reactie was zelfs: bel volgende maand maar terug. 

 

Ik zie dus geen andere optie dat jullie het dus met terugwerkende kracht het opzeggen per 10 oktober.

 

Nogmaals ik zou graag bij jullie blijven na al die jaren maar door het hebben van geen aansluiting kan ik helaas niet anders dan opzeggen. Helaas krijg ik van deze situatie wel een nare bijsmaak.

 

Met vriendelijke groet 

Reputatie 7
Badge +20

Dat is ook precies wat er moet gebeuren. Er staat ook in het systeem dat je opgezegd moet worden. Ik heb dat nogmaals benadrukt. Ik kan het zelf echter niet opzeggen, anders had ik dat voor je geregeld. Vandaar mij vraag of je kortgeleden nog met 0800-0402 hebt gebeld zodat het opgezegd kan worden. Een collega van opzeggingen met een Telfort achtergrond kan dat voor je regelen namelijk. 

Reputatie 7
Badge +20

Ik weet niet of je nog gebeld hebt, maar ik zie wel dat jouw aansluiting is opgezegd. Dus dat is gelukt. 

Hallo Bart en Erwin,

 

Het is inmiddels allemaal gelukt. Het was alsnog omslachtig omdat ze wel kon opzeggen maar ik later weer moet terugbellen voor een refund. 

Ik ben er wel klaar mee en laat het erbij zitten. Bedankt voor jullie hulp in ieder geval!

Reputatie 7
Badge +20

Dat is het gelukt is ben ik ook bij om. En ja, dit had veel eerder geregeld moeten zijn. Excuses daarvoor. 

Mochten we in de toekomst nog weer iets voor je kunne betekenen, horen we graag weer van je.