Vraag

Kanaal Wifi wijzigen

  • 24 August 2020
  • 2 reacties
  • 1182 keer bekeken

Nadat we nieuwe buren hebben gekregen is onze Wifi een stuk slechter geworden. Ik heb de Wifi via de servicetool van KPN gedaan, maar daarna was de Wifi nog slechter. Ik heb een Experia Box v9. Later las ik dat hiermee soms moeilijk het beste kanaal te vinden is. Ik wil de kanaalwijziging nu dus handmatig gaan doen.

Met de Wifianalyzer app heb ik kunnen zien op welk kanaal ik beter kan gaat zitten. Dat zelf wijzigen van kanaal heb ik niet eerder gedaan. In de instructie staat dat ik bij de eerste keer inloggen geen wachtwoord moet invullen. Ik krijg vervolgens deze melding: “Your device is currently using the initial password! To protect your device from unauthorized users, this password must be changed at this time before you could access the device configuration page. Please use the new password for your next time login.

Klopt het dat ik inderdaad zelf een wachtwoord moet aanmaken. En kan ik het kanaal vaker wijzigen als blijkt dat de kanaalwijziging toch geen soelaas biedt?


2 reacties

Reputatie 6
Badge +6

Dat klopt helemaal; je kunt nu zelf een wachtwoord aanmaken en daarmee vervolgens inloggen :) En het kanaal kun je wijzigen zo vaak als jij dat wil, geen beperkingen oid.

Reputatie 7
Badge +12

Goedemiddag @Sonja V. en welkom hier op het forum :)

Leuk dat je ons via deze weg hebt weten te vinden! Je kunt het kanaal handmatig vrij makkelijk aanpassen en je bent ook op de goede weg; het is namelijk helemaal juist dat je nu zelf een wachtwoord aan kunt maken en daarmee kun je dan in het vervolg inloggen op de Experia Box en aanpassingen doen (zoals het kanaal waar de Wi-Fi op staat ingesteld).  Laat je ons nog weten of het is gelukt? 

Reageer