Vraag

Kastje voor tv maakt niet automatisch contact met het netwerk

  • 15 April 2024
  • 8 reacties
  • 77 keer bekeken

Ik zit er nu al een tijdje mee dat elke keer als ik mijn tv aanzet en dan het kastje aanzet dat deze geen automatische verbinding maakt met het internet dat het gewoon altijd doet.

Ik moet telkens het volledige wifi wachtwoord opnieuw intypen om een verbinding te kunnen krijgen en daar was ik gewoon klaar mee.

Toen wilde ik kabel gaan gebruiken zodat het niet meer via wifi hieft maar gewoon via de kabel, maar blijkbaar doet dan helemaal niks meer iets.

Hoe los ik dit op dat ikgewoon de tv aan kan zetten zonder eerst opnieuw alles moet invoeren om een verbinding te krijgen en hoe zorg ik ervoor dat deze ook verbonden blijft, want wifi dat alleen bij de tv steeds wegvalt gebeurd ook steeds vaker terwijl elk ander apparaat in huis nooit problemen heeft.


8 reacties

Reputatie 4
Badge +2

Welke  kastje heb je dan? 

van KPN interactieve TV of een ander kastje die verbinding maakt het internet. 

Internet je via de TV of via jouw eigen computer of laptop? 

het gaat om het tv kastje, tussen het tv kijken door sluit deze ineens af met de opmerking, geen internet toegang terwijl alles in huis gewoon werkt.

ik gebruik voor gewoon internet alleen mijn mobiel, heb verder niks anders.

 

Reputatie 7
Badge +24

het gaat om het tv kastje...

Welke tv kastje heeft u? KPN heeft er meerdere. Ik vermoed de DIW 7022, maar het zou fijn zijn als u dit zelf aangeeft.

En welk modem heeft u van KPN? 

Gebruikt u een goede CAT 5e of 6 utp kabel?

tv kastje inderdaad diw 7022

modem staat alleen op kpn box 12

de kabel die ik probeerde was een cat 5e

Reputatie 7
Badge +19

Hoi @KimP95, opvallend dat je wifi bij de tv sowieso wegvalt, maar ook dat je TV+ box het met een kabel nog niet wil doen. We denken hier graag mee.

  • Welk modem heb je?
  • Hoe is de TV+ Box nu precies aangesloten op het modem: Echt rechtstreeks met een internetkabel, of zit er andere apparatuur tussen (en welke dan)?
  • Heb je meerdere TV+ Boxen? Zo ja, wissel ze eens om, blijft het probleem op dezelfde plek of verhuist het mee? 

 

Gezien de wifi bij je tv sowieso wegvalt: het lijkt erop dat hier een storingsbron in de buurt zit, Welke apparaten staan er in de buurt van je tv? Hoe ver staat je tv van het modem vandaan? Maak je gebruik van andere wifi apparatuur en zo ja, welke? 

hoi, dank voorde reactie.

 

op de modem staat kpn box 12 (deze is kort geleden nieuw geïnstalleerd in verband met eerdere ethernet problemen)

Ik heb een rechtstreekse kabel van tv kastje naar modem zonder iets anders ertussen.

Ik heb maar 1 modem en 1 tv kastje.

Ik had al eerder wifi problemen en dat lag aan het glasvezel kastje, daar heb ik een nieuwe voor gekregen inclusief een nieuwe modem (de kpn box 12)

Rondom de tv staat alleen een xbox maar die staat gewoon uit als ik deze niet gebruik (als ik de xbox gebruik is er niks aan de hand, deze doet gewoon alles naar behoren) ik heb verder geen ander apparaat in huis dan mijn eigen mobiel en daar ervaar ik ook geen problemen op.

het is echt alleen het tv kastje dat problemen heeft.

zodra ik het tv kastje aanzet komt er een zwart beeld met de melding geen internet verbinding en dat het kastje herstart moet worden, daarna moet ik handmatig weer laten verbinden met de wifi en dan doet het kastje het wel weer een tijdje tot deze weer de melding geeft dat er geen wifi verbinding is en dan mag ik weer opnieuw beginnen.

Hetzelfde gebeurd ook als ik mijn telefoon verbinding laat maken met de youtube app van de tv, dit gaat even goed maar dab wordt alles verbroken en moet alles weer opnieuw.

Reputatie 7
Badge +24

Met een utp kabel moet gewoon werken. Heeft u ook nog een andere kabel in huis die u kunt proberen? 

Kunt u misschien wat foto's plaatsen? Misschien zien wij iets ...

ik heb verder geen ander kabels, dit is de kabel die ik kreeg bij de nieuwe modem.

maar nu wil de tv helemaal geen verbinding meer maken dus ik ga maar eens iemand laten komen.

ben hier wel echt klaar mee na nu het zoveelste probleem weer

Reageer