Vraag

Klacht

  • 7 February 2020
  • 4 reacties
  • 88 keer bekeken

Reputatie 2
Badge

Geacht Forum,

12 jaar lang klant bij KPN. In verband met samenwonen eerst mijn abonnement opgezegd daar mijn partner Ziggo had. Hij was niet tevreden over Ziggo dus hebben wij besloten om mijn abonnement om te zetten naar ons nieuw adres.

 

Op 9 december telefonisch alles besproken en op 9 januari 2020 zouden wij aangesloten worden, spullen werden opgestuurd en de monteur zou ook geregeld zijn. Eind december ontvangen wij de spullen echter horen maar niets over een monteur. Gebeld met KPN maar nu bleek dat men vergeten was om de monteur in te plannen en kreeg te horen dat wordt dan 16 januari. 

Hier uiteraard niet mee eens omdat het abonnement Ziggo per 9 januari j.l.  stopgezet wordt en wij dus geen internet, geen vaste lijn, geen Wifi, fijn als je een alarminstallatie hebt die dan ook niet meer werkt omdat er geen vaste telefonie is.

 

Na een klacht ingediend te hebben (helaas zelf wel 3 x zelf moeten bellen omdat ik zelfs niet door de afdeling klachten werd teruggebeld) wordt er geregeld dat er toch 9 januari een monteur komt tussen 08.00 uur en 10.00 uur. Wij hebben beide een dag vrijgenomen om deze monteur te ontvangen.

 

Maar goed… om 08.00 geen monteur, half 9 geen monteur, 09.00 uur geen monteur, half 10 geen monteur… en ja hoor om 10.00 uur NOG STEEDS GEEN MONTEUR.

Weer de telefoon gepakt, krijg ik te horen, nee hoor mevrouw, de monteur staat ingepland voor 16 januari… nou … om zachtjes uit te drukken, was ik niet blij… 

De dame aan de telefoon heeft het, nadat ik minimaal 20 minuten in de wacht heb gestaan, uitgezocht en die vertelde dat net die monteur zich s morgens heeft ziek gemeld. Maar een andere monteur zou komen tussen 12.00 uur en 14.00 uur.

Uiteindelijk komt de monteur en aangegeven dat wij overal WIFI moeten hebben omdat wij ook 2 extra kastjes besteld hebben voor op de slaapkamers omdat wij daar ook TV hebben. Het kon maar dan moeten er wifi verstrekkers komen, kosten € 277,-. Ik heb gezegd installeer het maar, maar KPN heeft hier bij het wijzigen van het bestaande abonnement niets over gezegd.

 

Uiteraard gezien het verloop van het wifit drama.. weer een klacht ingediend en uiteraard over de kosten ad € 277,- gehad. 
De mevrouw van de KPN afdeling klachten vond het zeer vervelend dat het allemaal zo is gelopen maar kon helaas niets voor meer betekenen inzake de kosten. 1000x excuses maar de dame gaf aan om toch als excuses een bos bloemen te laten bezorgen.

 

Maar je raadt het al.. nooit een bos bloemen ontvangen.

Echter mijn allergrootste ergenis is dat ik gisteren langs de KPN winkel liep en daar zag dat er een actie is van de wifi versterkers ter waarde van € 199,-. Ik heb er op 9 januari € 277,- voor moeten betalen, schandalig is het!

KPN doet heel veel voor nieuwe klanten, cadeaus, kortingen etc. om zo nieuwe klanten te werven, maar de trouwe klanten laat men in de kou staan. Wij als trouwe klant krijgen geen acties, worden met beloftes met een kluitje in het riet gestuurd. 

 

Ik ben benieuwd of ik nu vanuit KPN nu wel een reactie mag ontvangen.. ben er bang voor.

 

 

 


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

4 reacties

Reputatie 7
Badge +25

Hi Tallie, welkom op het forum. De reactie vanuit KPN heb je in ieder geval, ook is het wel aan de late kant. Excuses daarvoor. En volgens mij is een excuses ook wel op z'n plaats voor de gang van zaken, want het klinkt alsof het meeste wel te voorkomen zou moeten zijn. Eigenlijk is het een kwestie van afspraken nakomen, en dan is dit te voorkomen. Ik was wel blij om te lezen dat je dan uiteindelijk toch die monteur hebt gehad. Wat wel opmerkelijk is, is dat die versterkers voor €277,- zijn aangeschaft. Dat wil ik nog graag even voor je controleren. Kun je je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd?

Reputatie 7
Badge +24

Die 277 zal wel incl een draadloze verbindingsset zijn lijkt me. En eventueel meerwerk. Het modem installeren is gratis, maar zodra je de monteur meer dingen last doen, moet daar als snel voor betaald worden.

Nieuwe klanten kunnen kiezen voor gratis SuperWifi's, maar dan krijgen ze geen welkomstbonus. U heeft wel de welkomstbonus gekregen?

Reputatie 2
Badge

nee, geen welkomstbonus alleen een Actiekorting eerste 4 maanden €-25,00

Reputatie 7
Badge +25

Hi @Tallie69 , bedankt voor het invullen van je gegevens. De kosten van €277,- (en 32 cent) is het totaalbedrag van de eerste factuur. Daar staan abonnementskosten en eenmalige kosten op, en zijn dus niet alleen maar de kosten voor de wifi-versterkers. Heb je de factuur al bekeken? Lijkt me in dit geval wel handig. In totaal staan er €213,- aan eenmalige kosten, waarvan €188,- voor de versterkers. Mocht je daar nog vragen over hebben, laat dat dan vooral weten.

En ik vermoed dat Nick met welkomstbonus die actiekorting bedoelt.