Klacht

  • 28 December 2020
  • 3 reacties
  • 24 keer bekeken

Vandaag had ik de twijfelachtige eer gebeld te worden door iemand van de klantenservice. Mijn KPN contract is in december afgelopen, en ik had al tweemaal de klantenservice gebeld om te vragen om een goede aanbieding voor eenĀ  nieuw jaarcontract. Tweemaal kreeg ik te horen dat dat er niet inzit. Hierna besloot ik eieren voor mijn geld te kiezen en heb ik een contract bij een andere provider afgesloten.

Dat was kennelijk reden voor KPN om wakker te worden. De jongeman die vandaag belde had duidelijk de opdracht om weggelopen klanten weer de KPN-stal in te praten.Ā 

Helaas had hij weinig kennis van zaken, alhoewel hij zichzelf ICT-er en software engineer noemde. (Later ontviel het hem dat hij in het laatste jaar van zijn opleiding zit, dus zo heel veel kennis en ervaring zal hij niet hebben).

Op enig moment vroeg hij mij wat ik als beroep had. Ik noemde mijn 25 jaar IBM, plus een jaar of vijf Getronics. Van beide bedrijven had hij kennelijk niet gehoordā€¦

De aanbieding die hij kon doen was onvoldoende voor mij om op mijn besluit terug te komen. Jammer, als deze aanbieding er had gelegen bij mijn eerdere kontakten in de afgelopen weken, dan was ik gewoon bij KPN gebleven. Maar de toon van het gesprek stond mij tegen, dus bleef ik bij mijn keuze. Toen gebeurde er iets dat nooit mag gebeuren in een klantengesprek: de KPN-er besloot om de concurrent af te kraken. Slechter netwerk, slechter modem, mindere service, kortom: ik zou er spijt van krijgen.

Ik heb er een slechte smaak van in de mond. Op mijn huisadres zit ik het komende jaar zeker niet bij KPN. Maar ik heb ook nog een vakantiewoning met een KPN Internet/TV contract, en dat loopt in februari af. Ben heel benieuwd wat daar gaat gebeurenā€¦Ā verlengen voor een mooie prijs, of ook daar overstappen naar een andere provider!


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

3 reacties

Badge +19

Als klant ben ik blij te horen dat KPN gestopt is het het geven van extreme kortingen. Die kortingen worden namelijk door de vaste klanten betaald en daar wordt ik niet blij van. . Ook al heeft hij wellicht gelijk het afkraken van concurrenten hoort natuurlijk niet.

Toch vreemd, de concurentie geeft wel leuke kortingen en die zijn niet duurder dan KPN.

Dus iets klopt er niet in je verhaalĀ @Joep1965 , ā€œWant ook al krijg je die korting niet, als klant betaal je hem wel.ā€

Gelukkig krijg ik het terug via de aandelen, dus ik klaag niet.šŸ˜šŸ˜šŸ˜

En zeker, een concurent afkraken is je eigen zwakte tonen, als bedrijf ben je zo goed dat je geen concurentie hebt, hooguit conculegas.

Als klant ben ik blij te horen dat KPN gestopt is het het geven van extreme kortingen. Die kortingen worden namelijk door de vaste klanten betaald en daar wordt ik niet blij van. . Ook al heeft hij wellicht gelijk het afkraken van concurrenten hoort natuurlijk niet.

Die korting krijg je niet zomaar, je moet je voor een jaar verbinden aan een contract. Doe je dat niet dan kun je per maand opzeggen.

Maar ik heb meer problemen met de manier waarop deze man omgaat met klanten, nogal neerbuigend en niet terzake kundig.