Beantwoord

Klacht: Beschaamd vertrouwen door te late levering van signaal

  • 30 June 2021
  • 9 reacties
  • 133 keer bekeken

Op 24-5 zijn wij aangemeld om over te stappen naar KPN, met als gewenste ingangsdatum 30-6-2021.

Doordat de overstapservice van xs4all niet correct werkte heeft een medewerker van kpn de order geannuleerd en opnieuw aangemaakt. De ingangsdatum bleef hetzelfde. Er werd ons verzekerd dat het nu goed zou komen.

Daarna werd het erg stil, geen mailtjes of iets dergelijks. 28-6 er zelf achteraan bellen:  het stond niet goed in het systeem, het was inderdaad nog niet afgestuurd: dit zou een spoedorder worden, en het zou 29-6 moeten binnenkomen. Het komt goed, werd ons verzekerd.

Daarna komt er een mail: ingangsdatum 8-7. Direct gebeld: komt dit goed? Antwoord: komt zeker goed, maar van het systeem moet deze datum er staan, maar het gaat de 30ste in! We sturen het vandaag nog op, dinsdag word het installatiepakket geleverd. Maar nog steeds niks ontvangen.

Woensdag morgen 30-6 stopte het signaal van xs4all, daar zit je dan... geen internet en televisie en dan moet je thuiswerken, hmpff…. hoe dan!? Gelijk gebeld, 1 dame die ons garandeert dat het al onderweg is, maar ze kan dit niet in het systeem zien maar haalt dit uit notities en er is geen track-en trace bekend. Einde van de morgen weer gebeld: zeer behulpzame medewerker: gebeurd vaker als er geannuleerd word: het is nog niet verzonden, ik regel het, ik neem vanmiddag contact met u op. Niks gehoord, maar wel weer gehoord: geeft aan dat het contract 8-7 ingaat, de voorgaande contracten niet gelden en dat er niks aan te veranderen is. Weinig begrip.

Elke medewerker beloofd te helpen, maar maakt het of erger of komt beloftes niet na. Van de 6 medewerkers die we aan de lijn kregen, kregen we bij twee het gevoel dat ze ons echt wilden helpen, en de andere 4 kon het eigenlijk niet zoveel schelen, het was hun probleem niet.

Het heeft ons inmiddels al heel wat zeldzame vrijetijd uurtjes en ergernis gekost.

Wij hopen snel op een oplossing. Wij willen graag klant zijn bij KPN, maar het vertrouwen is gedaald tot 0. 

Nog steeds vertrouwen wij op een oplossing, maar een week geen internet en tv vinden wij onacceptabel.

 

 

 

icon

Beste antwoord door R H 2021 8 July 2021, 13:18

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

9 reacties

Reputatie 7
Badge +20

Ai @R H 2021, wat frustrerend dat het ondanks al jullie inspanningen en onze beloftes, tóch niet goed is gekomen vandaag, ik snap heel erg goed dat het vertrouwen in ons hierdoor een flinke deuk op heeft gelopen :slight_frown:

Zou je je gegevens in willen vullen in je profiel en hier een seintje geven als je dat hebt gedaan? Dan kijken we met je mee om na te gaan waar dit precies spaak loopt en hoe we dit het best aan kunnen pakken!

Fijn dat er zo snel gereageerd word. Bij deze gedaan.

Reputatie 7
Badge +19

Goedemorgen @R H 2021, helaas staat inderdaad het signaal nu gepland voor 8 juli 2021. Dat is niet te versnellen of naar voren te halen. Ter overbrugging heb ik voor je extra data op het mobiele abonnement gezet en je kunt morgen een Digitenne en een 4G modem met een datakaart afhalen bij een servicepunt bij jou in de buurt. Alle info heb je als het goed is gekregen per sms. 

We zijn blij dat er iets gebeurd, maar dit lost weinig op.

Gisteren (1-7) steeds beloofd dat het mogelijk was om het snel en goed op te lossen van jullie kant.

8 juli is een datum die KPN zelf bedacht heeft, door nogmaals aan te vragen, omdat KPN vergeten was het pakket te versturen door interne miscommunicatie. De datum die wij hadden afgesproken met KPN was 30-6. KPN pleegt dus contractbreuk: we hebben vertrouwen dat het 8 juli alsnog geregeld is.

Sinds wanneer bepalen computers, wat wanneer gebeurt?! Het is nog steeds de handeling van de mens die het mogelijk maakt, en niet van een computer of iets dergelijks.

Waarom kan er wel een noodpakket worden gestuurd en niet de permanente router?

Wij zitten nu dus een week zonder internet, door fouten van KPN.

Wij verwachten dan ook er word geleverd zoals afgesproken en niet op een halfslachtige manier.

Reputatie 7
Badge +20

Hi @R H 2021,

Ik zie dat het signaal er sinds vandaag goed op lijkt te staan, werkt alles bij jullie ook naar behoren nu?

Vanuit de ingediende klacht zal dit verder besproken gaan worden met jullie, maar ik ben toch even benieuwd of alles bij jullie thuis ook echt in orde is op het moment!

Hoi,

Ja, vanmorgen hebben we alles op de goede manier kunnen aansluiten. Alles werkt naar behoren... fijn dat we met het noodpakket toch nog tv konden kijken en met het losse-wifi-bakje ons konden redden. 

Nu nog ff afwachten wanneer de tv geleverd word, dan hopen we dat ook naar behoren te kunnen aansluiten.

Groeten R. H

Reputatie 7
Badge +20

Als ik jullie lijn nu bekijk, lijkt het er op dat het met de tv inmiddels óók helemaal goed is gekomen! :blush:

@Maja_ , Denk dat TS de fysieke TV bedoeld van het welkoms geschenk.😜

 

@R H 2021 Als er een datum fout gaat zoals in jou geval er geen apparatuur is verstuurd is dat het minste probleem, de achterliggende systemen werken ook niet, de lijn vanaf jou huis moet ingeplugd worden en de systemen moeten geactiveerd worden, dat kost meer tijd.

Maar dat er geprutst is is duidelijk, gaat al een tijdje te vaak fout bij nieuwe aansluitingen.

Reputatie 7
Badge +20

@Maja_, Denk dat TS de fysieke TV bedoeld van het welkoms geschenk.😜

Ah ja, excuus! Het komt soms voor dat het iTV account niet direct ingeladen kan worden, dat duurt dan vervolgens nog maximaal 4 uur waardoor het tv-signaal dan iets later wordt geleverd dan het internet signaal. Ik heb volgens mij inderdaad ten onrechte aangenomen dat dit hier ook aan de hand was :wink:

De tv zal worden verstuurd nadat de annuleringstermijn van 14 dagen voorbij is :relaxed: