Wij zijn overgestapt van Telfort naar KPN. Bij de aanvraag van KPN is onze oude abonnement stopgezet en we kregen te horen dat wij per 31 mei jl. zouden overstappen.
Vrijdagochtend 31 mei kwam de monteur langs om uiteindelijk 10 minuten later weer te vertrekken, met de mededeling dat er problemen waren met de lijn maar dat die later op de dag zou zijn verholpen. KPN neemt later vandaag nog contact met mij op. Dit is helaas niet gebeurd en heb ik aan het einde van de middag zelf contact met de klantenservice van KPN opgenomen. De medewerker wist mij te vertellen dat ze hard bezig waren om het probleem op te lossen, maar dat er vandaag geen monteur meer langs zal komen, maar dat het probleem morgen zou zijn verholpen. Morgen (zaterdag) in de loop van de ochtend zou KPN weer contact met mij opnemen. De volgende dag (zaterdag) heb ik de ochtend gewacht, maar helaas weer niet gebeld door KPN. Aan het begin van de middag heb ik zelf weer contact opgenomen met de klantenservice. De medewerker die ik toen aan de lijn kreeg wist mij ineens te vertellen dat het probleem groter was en dat dit door een speciale afdeling moest worden opgelost. Op zijn vroegst zou dinsdag (ruim 3 dagen later) mijn probleem worden opgepakt. Tot die tijd moeten wij het zonder TV en internet doen. Hier kon niets aan worden veranderd en hing op… niet bepaald klantvriendelijk.
Uiteindelijk ben ik de dinsdagmiddag opgebeld en wist men te vertellen dat de problemen waren verholpen, maar dat de monteur pas donderdag (6 juni) kan langskomen om alles te installeren. TV en internet is geïnstalleerd, maar er zijn toch problemen met de wifi. Snelheid is ok, maar de verbinding op de 1e etage + zolder is slecht ondanks de aanwezigheid van een wifiversterker van KPN.
Kortom we hebben bijna een week zonder TV en internet gezeten, terwijl er vanaf het begin af aan is verteld dat het probleem “vandaag” zou zijn opgelost….
De situatie zit mij in het geheel niet lekker. Als nieuwe klant verwacht je juist een ‘warm’ welkom en bij eventuele problemen dat je dan klantvriendelijker te woord wordt gestaan c.q. geholpen. De manier waarop we zijn afgewimpeld (“het probleem is vandaag opgelost” en later “ja, u zit nog een aantal dagen zonder internet en tv”) vind ik eigenlijk zwaar onder de maat.
Ik hoop dat KPN hiervan leert en vind een passende compensatie wel op zijn plaats.
Beste antwoord door Bart van KPN
Bekijk origineel