Vraag

Klacht installatie glasvezel

  • 24 July 2019
  • 3 reacties
  • 373 keer bekeken

Recent hebben monteurs in mijn nieuwe huis glasvezel aangelegd. Dit kregen ze niet voor elkaar via de meterkast.
Hun oplossing was een gat vanuit het trappenhuis door de grond boren. Er zou alleen een klein gaatje ontstaan en een kastje aan de muur gehangen worden. Ik was hier al niet heel blij mee, want er lag net een hele nieuwe vloer, maar oke dat moet dan maar.
Maar nadat ze klaar zijn blijkt dat er ook een stroompunt nodig is voor dit kastje (wat er niet zit) EN dat het modem ernaast moet staan en ook een stroompunt nodig heeft.
Ondertussen staat er dus een hele opstelling in mijn gang midden in het zicht en looppad. Hier hadden de monteurs niets over gezegd.
Door deze lelijke oplossing word ik nu gedwongen om een elektricien in te huren om een stopcontact te leggen, staan er allemaal apparaten in mijn gang waar ik een kast omheen moet bouwen en heb ik een gat in mijn nieuwe parketvloer.
En als kers op de taart hebben de monteurs zo in de meterkast lopen trekken en morren dat de aarding is losgetrokken waardoor mijn cv is uitgevallen en er ook een elektricien langs moest komen om dit weer te herstellen.
Kortom, ik ben absoluut niet blij met de service en moet veel extra kosten maken om dit weer enigszins te herstellen.

Ik heb contact gehad met KPN netwerk, maar die verwijzen door naar de provider. Heel ironisch, een kastje naar de muur verhaal. Ik zou heel graag zien dat KPN onze electricienkosten en kosten voor een ombouw van alle apparatuur veroeden.

3 reacties

Reputatie 7
Hallo @Jette Bot, welkom op het KPN forum. Wat zuur dat de installatie van de glasvezelverbinding niet helemaal vlekkeloos is verlopen. Dat is niet de bedoeling, het spijt mij daarvoor. De hoofdaansluiting, FTU genoemd, heeft inderdaad stroom nodig om te kunnen functioneren. Ook het modem werkt niet zonder een stroomadapter. Als het goed is ben je hierover op voorhand geïnformeerd. Dat neemt niet weg dat de ontstane schade hierdoor goed te praten valt. Ik kijk graag voor je wat ik kan betekenen. Wil je daarvoor je forumprofiel invullen met je gegevens? Dan kan ik aan de slag 🙂
Hoi Nadia, bedankt voor je reactie. Ik heb de gegevens aangevuld.
Ik hoor graag wat je kunt doen.
Reputatie 7
Bedankt, @Jette Bot. Ik zie dat er al een dossier voor is aangemaakt. De klacht is bij ons binnengekomen. Ik zal hier intern navraag doen bij KPN Netwerk NL. Zodra ik meer informatie heb, kom ik uiteraard bij je terug.

Reageer