Beantwoord

Klacht n.a.v. contact klantenservice

  • 24 May 2022
  • 3 reacties
  • 103 keer bekeken

In november 2021 heb ik een monteur over de vloer gehad voor de installatie van mijn nieuwe KPN internet en TV kapot. Aardige monteur, alles was binnen de kortste keren geïnstalleerd en voor de 2e wifi versterker die bij de aanbieding hoorde kreeg ik een handschreven instructie voor de verdere stappen. Er was echter 1 probleem. het nieuwe modem had een software fout, waardoor wifiversterker nummer 1 bovenop het modem moest staan om internet te hebben. dit zou snel worden hersteld met een software update.

3 maanden geleden toch maar eens de chat gebruikt om te vragen wanneer die software update komt. mijn internet werkt opzich prima, maar ik wil de wifiversterker wel graag op de eerste verdieping in plaats van in de meterkast.

de software kon nog niet geupdate worden, dat ging in fasen en ik was nog niet aan de beurt. wanneer dit wel gebeurde was ook niet bekend. 

Vandaag kreeg ik de jaarlijkse verhoging voor het abonnement. dus ik heb weer gebeld om uit te leggen wat het probleem was. de meneer van de klantenservice, ook uiterst vriendelijk, heeft mij geholpen om te kijken waar het probleem zat. Ik gaf aan dat ik nu geen gebruik kon maken van mijn aanbieding zoals de bedoeling was. er staat immers 1 versterker bovenop een modem dat al een signaal moet uitzenden. Meneer zegt, dus u wilt graag nog een versterker, ik denk, ja dat zou een fantastische oplossing zijn voor het probleem. meneer heeft mij kort in de wacht gezet. en kwam terug met het bericht dat dit geen mogelijkheid was. 

oh…. en welke mogelijkheid hebben we dan wel om het probleem op te lossen? nou, er kon op mijn eigen kosten een monteur langskomen. en dan kon die het probleem verhelpen. ik zeg, sorry, maar door een software fout van de KPN, en een hardware fout in het modem, moet ik nu voor de kosten opdraaien? is dat niet raar, de volledige fout ligt ja bij jullie. Nou meneer, dit komt uit mijn oplosser (blijkbaar een scherm op de computer?). ik zeg, maar je hoort toch zelf ook dat dit raar is? ja, maar meer kan ik niet voor u doen, u kan ook uw abonnement opzeggen. nou, los van dat de glasvezel van KPN is, heb ik nog een contract van een half jaar, dit was mijn aanbieding namelijk….. maar daar had de klantenservice niets mee te maken. zelf betalen voor de monteur of het lekker zo laten.

ik moet zeggen dat ik me als klant niet echt geholpen voel….

icon

Beste antwoord door Denise van KPN 26 May 2022, 20:52

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

3 reacties

Reputatie 7
Badge +17

Hoi @Deccus, goed dat je ons een berichtje stuurt. Jammer om te lezen dat je je niet geholpen voelt. Al weet ik niet of ik hier verandering in kan brengen.

Ik geloof dat jij de KPN Box 12 hebt, klopt dat? Daarnaast heb je SuperWifi. De monteur heeft deze nu zo aangesloten dat er 1 SuperWifi punt naast het modem staat. Ik begrijp dat de monteur heeft gezegd dat dit een software fout is. Dat is het alleen niet.

We zijn eind vorig jaar begonnen met het uitrollen van een softwareupdate: KPN Box 12 Update: Mesh [SGEJ10000448 & SGEJ100000516]. Deze update naar versie SGEJ10000448 zorgt ervoor dat de Box 12 onze mesh ondersteunt waardoor hij gaat samenwerken met zowel de SuperWifi als de Experia Wifi. We hebben nu een nieuwe versie van de software gemaakt, dit is versie SGEJ10000516.

Je kunt deze update forceren door het modem een harde reset te geven. Of je kunt wachten tot de update vanzelf binnen komt. Wanneer dat zal zijn, kan ik je niet zeggen.

Na de update ondersteunt de Box 12 ook het mesh communicatieprotocol. Hij zal dan gaan samenwerken met de SuperWifi en Experia Wifi om te zorgen dat jouw apparaten altijd met het best mogelijke wifipunt verbonden zijn. Je kunt daarna het eerste SuperWifi punt ook verplaatsen.

Ik heb inmiddels een monteur over de vloer gehad. Die gaf aan dat de update regio afhankelijk is. Blijkbaar is mijn regio nog niet aan de beurt. De monteur heeft een harde reset gedaan maar dat leverde nog niet de nieuwe software op voor zover ik het begreep. Uiteindelijk een extra wifi versterker gekregen wat het probleem oplost. Dus in dat opzicht top opgelost!

Reputatie 7
Badge +17

Dan is het inderdaad nog even wachten tot ook jij de update krijgt. Fijn dat het voor nu opgelost is met een extra SuperWifi punt.